Smilla93 skrev 2021-03-28 10:57:01 följande:
Åååh blir så frustrerad och ledsen.. Behövde komplettera med ths-prov efter första mötet på RMC och såg nyss provsvaret på 1177.. värdena va ännu sämre nu trots att jag ökat dosen på levaxin och jag måste därför lämna ytterligare prov.. Där står dessutom att jag inte får påbörja behandling förrän värdena är bra och att jag ska få ett brev hemskickat om detta. Känner mig så besviken.. Dels för att jag vet att det kommer dröja länge eftersom man måste vänta minst 6 veckor med att lämna nytt prov om man reglerar dosen och måste jag ändra dosen då också så är det ju ytterligare 6 veckor till.. Blir också besviken över att de inte ens kan ta sig tiden att ringa och berätta det utan att de skickar ett brev om det... Var så himla glad och trodde att vi snart skulle få börja och så får man ytterligare en käftsmäll som gör att man bara tappar motivationen för allt..
Någon mer som haft dåliga Ths värden och vet vad jag har att vänta?
Förstår verkligen din frustration och besvikelse, fy vad den här processen har många dalar
Vet tyvärr inget om dåliga THS-värden, bara att det behöver vara bra annars ökar risken för missfall. Så det är ju egentligen bra att de vill att du ska ha optimalt värde då du får behålla din graviditet när den väl kommer! <3
Man får ha så sjukt mycket tålamod hela tiden! Risken att bli nekad behandlingsstart minst 1-2 ggr är också så jobbig

Jag var helt knäckt efter mitt nekande, så ledsen och arg. Och de där svaret på 1177 är lika illa som ett brev hemskickat

Tycker de kan ringa när de ska meddela jobbiga saker. Det uppstår ju alltid massa följdfrågor!
Finns iaf massa stöd att få här! Stor kram!