• Thu 14 Jan 2021 16:28
    31090 visningar
    479 svar
    479
    31090

    Sveriges mästerkock 2021

    Igår körde Sveriges mästerkock (TV 4, TV 4 Play, CMore) igång igen, elfte säsongen och första utan Leif Mannerström. Jag saknar verkligen Mannerström men tycker ersättaren Tom Sjöstedt verkar bra. Välmeriterad, kunnig och sansad och ingen gaphals som kastar deltagarnas mat i soptunnan.

    Lite förvånad är jag ändå det blev en säsong trots Corona men kanske är det inspelat innan det bröt ut?!

    Än så länge är det auditions med högt och lågt som vanligt, pajasar som överskattar sig själva totalt och så duktiga matlagare som kanske går vidare till Gävle.

    Nån mer som tittar och som har lust diskutera programmet här i tråden?

  • Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021
  • Tue 2 Feb 2021 00:35
    BeautifulLiz skrev 2021-01-30 19:54:51 följande:
    Det var kul att Sofia kom dit, jag höll på henne från dag ett och så vann hon!

    Heja Kung Niclas! Solig
    Gillade inte Sofia alls för det var så många andra som var bättre, men hon har varit juryns favorit på båda tävlingarna så det var därför hon vann även på 10 år jubileet.....Men men
  • Tue 2 Feb 2021 10:41
    Johannus skrev 2021-02-02 00:32:25 följande:
    Ursäkta en fråga, men vad är Kalifat????...Ett program eller....Hinner aldrig se på tv på kvällarna.
    Kalifat är en serie som finns att se på SVT Play. Jag rekommenderar den verkligen.
    Här får du länk till serien!

    www.svtplay.se/kalifat
  • Tue 2 Feb 2021 10:46
    Johannus skrev 2021-02-02 00:35:00 följande:
    Gillade inte Sofia alls för det var så många andra som var bättre, men hon har varit juryns favorit på båda tävlingarna så det var därför hon vann även på 10 år jubileet.....Men men
    Jag håller inte med, jag tyckte att Sofia briljerade från start till mål.  Vågar inte tro att domarna skulle göra så att de väljer bort någon som är bättre för en "favorit", de är proffsigare än så.

    Det var inte Sofia som vann "Decenniets Mästerkock", hon som vann heter Catarina.

    Förlåt om jag låter lite mästrande, det är absolut inte meningen men jag vill verkligen att det ska vara rätt. Speciellt om vem som vann tioårs-jubileumet.

    {#emotions_dlg.flower}
  • Tue 2 Feb 2021 19:08
    Johannus skrev 2021-02-02 00:35:00 följande:
    Gillade inte Sofia alls för det var så många andra som var bättre, men hon har varit juryns favorit på båda tävlingarna så det var därför hon vann även på 10 år jubileet.....Men men
    Det stämmer inte att hon vann jubileet
  • Tue 2 Feb 2021 19:09
    BeautifulLiz skrev 2021-02-02 10:41:05 följande:
    Kalifat är en serie som finns att se på SVT Play. Jag rekommenderar den verkligen.
    Här får du länk till serien!

    www.svtplay.se/kalifat
    Ja, den rekommenderas
  • Tue 2 Feb 2021 19:10
    BeautifulLiz skrev 2021-02-02 10:46:07 följande:
    Jag håller inte med, jag tyckte att Sofia briljerade från start till mål.  Vågar inte tro att domarna skulle göra så att de väljer bort någon som är bättre för en "favorit", de är proffsigare än så.

    Det var inte Sofia som vann "Decenniets Mästerkock", hon som vann heter Catarina.

    Förlåt om jag låter lite mästrande, det är absolut inte meningen men jag vill verkligen att det ska vara rätt. Speciellt om vem som vann tioårs-jubileumet.

    {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det var Catarina som vann
  • Wed 3 Feb 2021 00:30
    BeautifulLiz skrev 2021-02-02 10:41:05 följande:
    Kalifat är en serie som finns att se på SVT Play. Jag rekommenderar den verkligen.
    Här får du länk till serien!

    www.svtplay.se/kalifat
    Tack för länken ska titta på fredag.
  • Wed 3 Feb 2021 02:05
    BeautifulLiz skrev 2021-02-02 10:46:07 följande:
    Jag håller inte med, jag tyckte att Sofia briljerade från start till mål.  Vågar inte tro att domarna skulle göra så att de väljer bort någon som är bättre för en "favorit", de är proffsigare än så.

    Det var inte Sofia som vann "Decenniets Mästerkock", hon som vann heter Catarina.

    Förlåt om jag låter lite mästrande, det är absolut inte meningen men jag vill verkligen att det ska vara rätt. Speciellt om vem som vann tioårs-jubileumet.

    {#emotions_dlg.flower}
    Helt rätt av dig och fel av mig.....det var Catarina som jag inte gillade och som jag tyckte var domarnas favorit.

    Jag får be om ursäkt att jag blandade dessa tjejer....
  • Wed 3 Feb 2021 02:09

    Australiens Master Chef har börjat i TLC och dem kör 10 år jubileum.....Kul att se Simon och Ben åter igen. 
    Går kl 18.00 och sen på natten...Jag hinner bara följa på nätterna.

  • Wed 3 Feb 2021 17:39

    Dags i kväll

Svar på tråden Sveriges mästerkock 2021