• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • FruGryning
    Aklejan skrev 2021-02-11 10:42:24 följande:

    Hej och grattis!

    Jag är absolut intresserad av att vara med i en fb-grupp, dock en som är privat/hemlig där man måste bli inbjuden. Har förstått att redan finns grupper men de är synliga. Sen är det ju lättare att hålla koll på alla om man inte är såå många med i gruppen :)


    Jag skulle också gärna vara med i en hemlig grupp. Kommer hålla tyst om graviditeten utåt ett bra tag till. Kanske inte alls berätta på soc media förrän barnet fötts. Är så galet nervös och orolig. 4+4 idag.
  • saran92
    Emlan93 skrev 2021-02-11 11:21:34 följande:

    Hej :) Jag är lite osäker på exakt när min äl var. Den har hoppat lite. Men som appen räknar nu, så testade första gången jag trodde jag hade bim på äl+8 och då negativt. Sen testade jag inte på +9. Utan först nu idag på +13 och fick positivt. Det skiljer sig nog en hel del från person till person. Håller tummarna för att de ska gå bra. Är också sjukt nervös och stresssad!! Det är ju så färskt!!


    Jag vet ju när min äl var på ett 12-48 h spann iaf och det är tidigt för att vara jag. Sist plussade jag suuuuper svagt på äl+10 och digitalt först äl+12 så blir ju extra nojjig. Jaa jag håller med, det är så färskt så man knappt förstår det :)
  • saran92
    FruGryning skrev 2021-02-11 11:41:47 följande:

    Jag skulle också gärna vara med i en hemlig grupp. Kommer hålla tyst om graviditeten utåt ett bra tag till. Kanske inte alls berätta på soc media förrän barnet fötts. Är så galet nervös och orolig. 4+4 idag.


    Jag är också gärna med i en grupp, planerar inte att gå ut med graviditeten än på länge så hade varit skönt att bolla med folk i samma sits :)
  • Lilly2015
    saran92 skrev 2021-02-11 10:31:03 följande:

    Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(


    Jag plussade på ÄL+9, svagt men ändå ett plus. På ÄL+12 gick jah gravid 2-3 på CB digital så jag antar att jag har lite högre hcg-nivåer? Tror inte något är fel, man är ju olika :)
  • 081214

    Nu har jag berättat för min syster också.. hon skrattade mest åt att jag aldrig kan hålla något hemligt.. men nu får ingen mer veta förrän ultraljudet kring v 12. Har dock senaste 2 dagarna börjat nojja mig rejält gör missfall. Eftersom denna inte är planerad så vet jag ju att blir det inget nu så blir det inget alls.. med de andra barnen har man ju vetat om att man kan försöka igen om det inte går vägen.. så ja nu är jag så inställd på att få en till att jag skulle drabbas av riktig sorg om vi förlorade detta..

  • Sussna85
    saran92 skrev 2021-02-11 10:31:03 följande:

    Någon här som plussade tidigt? Är på äl+ 8 eller 9 (positivt äl test för 9 dagar sedan) och fick gravid på cb digitalt idag. Är alltså fem dagar kvar till mens egentligen, är lite stressad antingen över att något är fel eller att det är mer än ett barn därinne. :(


    Jag plussade på ruvardag 8 nu med ett 2 dagars embryo. Så det borde bli äl+9eller10. Och det är bara en bäbis därinne :)
  • Sussna85
    Sylphide skrev 2021-02-11 08:47:29 följande:

    Sussna85 Håller tummarna för dig att du får behålla graviditeten <3


    Aklejan skrev 2021-02-10 20:31:30 följande:

    Åh, hoppas allt går vägen


    Al88 skrev 2021-02-11 07:47:46 följande:

    Kan verkligen känna den paniken och vet känslan exakt :( ...hoppas att allt ser bra ut idag på vul,håller tummarna.Styrkekram<3<3


    Tack hörrni <3 Den lilla levde och hjärtat slog på fint därinne. Kan för tillfället iallafall andas ut :)
  • Al88
    Sussna85 skrev 2021-02-11 13:52:39 följande:

    Tack hörrni <3 Den lilla levde och hjärtat slog på fint därinne. Kan för tillfället iallafall andas ut :)


    Roliga nyheter,försök att njuta nu :)Har själv VUL imorgon och är supernervös men hoppas det går vägen för mig också :)
  • Emlan93
    Sussna85 skrev 2021-02-11 13:52:39 följande:

    Tack hörrni <3 Den lilla levde och hjärtat slog på fint därinne. Kan för tillfället iallafall andas ut :)


    Åh vad skönt!

    Funderade, vid första graviditets "mötet" med BM. Skrev in mig och har en tid om två veckor. Gör de ultraljud då? :)
  • saran92
    Sussna85 skrev 2021-02-11 13:49:23 följande:

    Jag plussade på ruvardag 8 nu med ett 2 dagars embryo. Så det borde bli äl+9eller10. Och det är bara en bäbis därinne :)


    Skönt att höra att bebis mådde bra och att det bara är en därinne :D
Svar på tråden BF Oktober 2021