• Tue 16 Feb 2021 11:39
    122786 visningar
    3083 svar
    3083
    122786

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Wed 24 Feb 2021 10:15
    #21
    Ik96 skrev 2021-02-24 07:52:05 följande:

    Ja det är lite jobbigt! Har ju inte börjat försöka än så jag tänker att vi kanske ska börja försöka innan jag kollar upp det om jag har tex har pcos eller inte men jag vet inte ändå.. Man vill ju veta om det är någon rubbning man har men kanske ska man ha lite is i magen så länge.

    Så spännande att du ska sluta med p-piller nu :) hoppas kroppen kommer igång snabbt!


    Låter som en bra plan! Spännande! Gick det fort med första barnet?

    Ja nu är man lite peppad. Ett steg i rätt riktning! :)
  • Wed 24 Feb 2021 10:32
    #22
    Emmissss skrev 2021-02-24 10:15:13 följande:

    Låter som en bra plan! Spännande! Gick det fort med första barnet?

    Ja nu är man lite peppad. Ett steg i rätt riktning! :)


    Ja det gick väldigt fort med första. Andra försöket. Känner ingen stress över att det måste gå lika fort denna gången men är väl mest lite orolig för att kroppen är helt annorlunda efter första barnet än innan jag blev gravid med dotter. Då hade jag en väldigt regelbunden cykel och kände av ägglossning och inga problem med PMS då :)
  • Wed 24 Feb 2021 14:13
    #23
    Ik96 skrev 2021-02-24 10:32:16 följande:

    Ja det gick väldigt fort med första. Andra försöket. Känner ingen stress över att det måste gå lika fort denna gången men är väl mest lite orolig för att kroppen är helt annorlunda efter första barnet än innan jag blev gravid med dotter. Då hade jag en väldigt regelbunden cykel och kände av ägglossning och inga problem med PMS då :)


    Oj, då gick det snabbt! :) Skönt att du känner så, jag hoppas jag håller modet och hoppet uppe längre än sist. Då blev jag väldigt stressad! :)
  • Wed 24 Feb 2021 14:55
    #24
    Emmissss skrev 2021-02-24 14:13:32 följande:

    Oj, då gick det snabbt! :) Skönt att du känner så, jag hoppas jag håller modet och hoppet uppe längre än sist. Då blev jag väldigt stressad! :)


    Håller alla tummar och tår för dig/er! :)
  • Anonym (88a)
    Mon 1 Mar 2021 07:06
    #25

    Hallå :) Nu börjar vi bli taggade. Nu har vi slutat skydda oss. Händer det så händer det:)

    Hur tänker ni?

  • Mon 1 Mar 2021 07:29
    #26
    Anonym (88a) skrev 2021-03-01 07:06:37 följande:

    Hallå :) Nu börjar vi bli taggade. Nu har vi slutat skydda oss. Händer det så händer det:)

    Hur tänker ni?


    Vi tänker också "händer det så händer det". Vi kör och avbryter och så tänker vi på riktigt börja försöka nästa månad :) känner mig taggad men ändå inte. Min mens är så oregelbunden och idag är jag inne på dag 39 i menscykel och jag är inte gravid.
  • Thu 4 Mar 2021 15:34
    #27

    Nu har jag fått tillbaka min mens efter ppillren, ska bli spännande och se om mensen blir regelbunden. Då är vi ett steg påväg! Hur går det för er andra?? :)

  • Thu 4 Mar 2021 16:02
    #28
    Emmissss skrev 2021-03-04 15:34:08 följande:

    Nu har jag fått tillbaka min mens efter ppillren, ska bli spännande och se om mensen blir regelbunden. Då är vi ett steg påväg! Hur går det för er andra?? :)


    Jag är inne på dag 42 utan mens och det gör mig både orolig och stressad.. :/ har absolut ingen syntom på att vara gravid och har tagit två test som varit solklart negativa. Hoppas så att så fort mensen är tillbaka och över så ska vi börja försöka!
  • Thu 4 Mar 2021 16:15
    #29
    Ik96 skrev 2021-03-04 16:02:02 följande:

    Jag är inne på dag 42 utan mens och det gör mig både orolig och stressad.. :/ har absolut ingen syntom på att vara gravid och har tagit två test som varit solklart negativa. Hoppas så att så fort mensen är tillbaka och över så ska vi börja försöka!


    Åh nej, vad tråkigt!!! Har du haft så tidigare eller är det bara denna gång? Håller tummarna att mensen kommit snart <3
  • Thu 4 Mar 2021 16:30
    #30
    Emmissss skrev 2021-03-04 16:15:12 följande:

    Åh nej, vad tråkigt!!! Har du haft så tidigare eller är det bara denna gång? Håller tummarna att mensen kommit snart <3


    Sen jag slutade med p-piller i juni förra året har jag haft väldigt oregelbunden mens, allt från 28-45 dagar. Det är svårt att inte bli stressad över det heller tyvärr.. Pratade med en barnmorska häromdagen och hon sa att antingen ska jag fortsätta och skriva ner alla symtom jag upplever för att kanske kunna kartlägga när jag har ägglossning och ska få mens eller boka tid hos gyn. Tror att jag kommer vänta några månader med gyn och hoppas på att vi bli gravida istället. Men mensen måste ju komma och jag har aldrig längtat mer efter den hehe. Är så jobbigt och stressande att inte kunna känna att kroppen funkar som den ska och att vi kan börja försöka nu.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022