• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87

    Va roligt med fler som planerar syskon. Och kul med någon som precis som vi siktar mot ett fjärde barn.

    Jag är så taggad på att börja försöka men samtidigt livrädd. Är så kluven i allt och önskar jag inte var en sådan tänkare och velare. Tanken är att vi ska börja nu i april och så får de nog bli. De kan ta tid och jag blir inte yngre. Har haft äl denna cykel så nästa gång blir liksom ?på riktigt?. Som sagt både pepp och rädd. Men hoppas det blir bra.

  • Gasellen87

    På tal om sambo som inte är med på tåget. Min sambo har alltid vart lite ?vi väntar? stilen. Efter nr 2 var han även helt klart med barn, vi hade fått en pojk och en flicka. Men nu sitter vi och planerar för en fyra och kan ev även bli en femma om livet vill. Så de kan svänga fort. Det var även han som var med på om att börja med nr 3.

    Hoppas han är med på tåget snart och att det går fort för er att bli gravida.

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-03-16 09:51:58 följande:

    Hoppar in i tråden jag med!

    Fick vårt första barn för 7 månader sen, augusti 2020. Vi har varit redo att sätta igång verkstaden i flera månader men inte min kropp tyvärr.

    Ingen mens i sikte!

    Har helammat sonen så är väl därför men nu ammar vi bara morgon och kväll och försöker fasa ut den helt.

    Var hos gyn för snart 2 veckor sedan för har haft mensvärk i 5 månader så man har ju trott att mensen ska komma närsom! Men nej, fick utskrivet Primolut-Nor i hopp om att det ska kickstarta mensen.

    Tar en kur på 15 dagar, är på dag 9 så håller tummarna att detta får igång systemet så vi kan få ett syskon :)


    Kul att det är någon mer som vill ha tätt! Min son är född i september och vi försöker på ett syskon nu vi också. Tror vi kanske skrivit i ett annat forum (libero).

    Jag har inte heller fått tillbaka min mens, också haft mensvärk men inte lika länge. Snart 3 månader. Ska bli spännande att höra hur det går efter den där kuren! Jag har blivit sjuk så har inte kunnat åka iväg till gyn och kollat upp om dom kan hjälpa mig också. Får bli frisk först, sen så :)
  • Emmissss
    Gasellen87 skrev 2021-03-16 19:27:04 följande:

    På tal om sambo som inte är med på tåget. Min sambo har alltid vart lite ?vi väntar? stilen. Efter nr 2 var han även helt klart med barn, vi hade fått en pojk och en flicka. Men nu sitter vi och planerar för en fyra och kan ev även bli en femma om livet vill. Så de kan svänga fort. Det var även han som var med på om att börja med nr 3.

    Hoppas han är med på tåget snart och att det går fort för er att bli gravida.


    Jag hoppas det. Satsar nog till sommaren iallafall. Brukar hjälpa att så ett litet frö brukar jag säga.. så får vi se om han kommer och har ändrat sig. Vi håller på mycket hemma och renoverar har varit våran livsstil, blir lite annorlunda nu när man har en liten bredvid. Förr var det jämt han & jag. Nu får han oftast jobba ensam.
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-03-16 16:25:24 följande:

    Åh, det hoppas jag verkligen vi gör! Är du fortfarande mammaledig? :)


    Ja det är jag, fram till augusti :)
  • Hadt
    Ik96 skrev 2021-03-16 11:47:34 följande:

    Fick primolut utskrivet igår så hoppas också det ska hjälp min mens och ägglossning på traven nu :)


    Spännande! Har du heller ingen mens? Fick du bara primolut, vet vissa som får ägglossningsstimulerande också :)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-16 20:01:46 följande:

    Kul att det är någon mer som vill ha tätt! Min son är född i september och vi försöker på ett syskon nu vi också. Tror vi kanske skrivit i ett annat forum (libero).

    Jag har inte heller fått tillbaka min mens, också haft mensvärk men inte lika länge. Snart 3 månader. Ska bli spännande att höra hur det går efter den där kuren! Jag har blivit sjuk så har inte kunnat åka iväg till gyn och kollat upp om dom kan hjälpa mig också. Får bli frisk först, sen så :)


    Har vi säkert, hänger där en del också haha! :) och har nog samma namn där också :)

    Men vad kul! Då är våra söner väldigt nära i ålder också!

    Ja jag är väldigt spänd på att se hur det går med denna kur, bara några dagar till nu!

    Hoppas du blir frisk snart så du kan komma till gyn :)
  • Ik96
    Hadt skrev 2021-03-17 09:31:58 följande:

    Spännande! Har du heller ingen mens? Fick du bara primolut, vet vissa som får ägglossningsstimulerande också :)Har vi säkert, hänger där en del också haha! :) och har nog samma namn där också :)

    Men vad kul! Då är våra söner väldigt nära i ålder också!

    Ja jag är väldigt spänd på att se hur det går med denna kur, bara några dagar till nu!

    Hoppas du blir frisk snart så du kan komma till gyn :)


    Nej jag har inte haft mens på två månader och innan den försvann har den varit väldigt oregelbunden väldigt länge. Min ägglossning fungerar inte som den ska så har därför fått en cysta så med hjälp av primolut ska den förhoppningsvis bli mindre. Har lämnat massa blodprov idag också för att kolla mina hormonvärden.
  • Anonym (Jenn)

    Hej!

    Hur ser det ut för er med era menscykler? Och hur gamla är ni?

    Jag hoppas på att vi ska lyckas få ett syskon till vårt barn då vi sätter igång april/maj.
    Tycker att mina cykler blivit korta efter preventivmedel men det har inte gått så lång tid sedan jag slutade med piller. Får ägglossning runt dag 10-11 och detta gör mig smått orolig.

  • Hadt
    Ik96 skrev 2021-03-17 10:04:31 följande:

    Nej jag har inte haft mens på två månader och innan den försvann har den varit väldigt oregelbunden väldigt länge. Min ägglossning fungerar inte som den ska så har därför fått en cysta så med hjälp av primolut ska den förhoppningsvis bli mindre. Har lämnat massa blodprov idag också för att kolla mina hormonvärden.


    Usch då vad jobbigt med en cysta! :(

    Håller tummarna att den minskar och försvinner och att din mens och ägglossning kommer igång som det ska :)
  • Gasellen87
    Anonym (Jenn) skrev 2021-03-17 10:27:17 följande:

    Hej!

    Hur ser det ut för er med era menscykler? Och hur gamla är ni?

    Jag hoppas på att vi ska lyckas få ett syskon till vårt barn då vi sätter igång april/maj.

    Tycker att mina cykler blivit korta efter preventivmedel men det har inte gått så lång tid sedan jag slutade med piller. Får ägglossning runt dag 10-11 och detta gör mig smått orolig.


    Kan väll ta ett tag för kroppen att ställa om sig. Sen kan väll cykeln förändras oxå om inte annat med åldern. Hur gammal är du och hur länge har du ätit p-piller? Hur var din cykel innan?

    Min cykel är nog ganska regelbunden. Runt 28 dagar, oftast 27-30 dagar. Har oftast äl kring dag 13-15 tror jag. Fick mitt tredje barn i feb förra året. Så de första cyklerna va lite konstiga och korta men sedan i sep har de sett ut som ovan. Jag är 33 år, fyller 34 i höst.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022