• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (88a)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-24 09:57:55 följande:

    Jag hade gärna lagt till mig men jag väntar fortfarande på att min mens ska komma igång innan vi kan börja försöka på riktigt. Så fort jag får min mens så lägger jag in mig i listan :)


    Wow jag är så imponerad att ni redan försöker! Hejja er som vågar! Hoppas mensen kommer igång snart, för mig kom den igång inom ett halvår efter födsel! :)
  • Gasellen87

    2/4 88a - 32 år (första försöket) ett barn

    16/4 Hoppas2022 - 37 år (första försöket) tre barn

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn

    19/4 muffins88 - 32 år (andra försöket) ett barn

    20/4 gasellen87 -33 år (första försöket) tre barn

  • Gasellen87

    Vi har bestämt oss för att köra nu i april. Jag många tankar ang allt. Jobbet, vaccin mot covid, tiden och allt. Men känner att ska vi ha fler så vill jag ändå inte vänta. Vår yngsta blev som sagt 1 år i slutet av februari och om jag får önska så vill jag gärna ha runt 2 -2,5 år mellan. Men jag ska erkänna att jag är lite rädd. Fyra kids liksom, känner knappt någon som har tre, 1-2 är standard. I vårt samhälle finns endast två familjer med fyra barn. Vet att man inte ska bry sig och försöker att inte göra det men vet att många har åsikter om antal barn.

    Hur känner ni andra som har tre barn sedan innan?

  • Hadt

    Tog sista tabletten Primolut-Nor i måndags, inväntar fortfarande mensen.. vet att det inte gått många dagar ännu men är rädd för att det inte funkar :(

    Har iallafall också slutat amma helt i samma veva så tuttarna är som knöliga stenar, aj!!

    Så om inte annars hoppas jag att det kan få igång systemet.

  • Hoppas2022
    Gasellen87 skrev 2021-03-24 18:58:11 följande:

    Vi har bestämt oss för att köra nu i april. Jag många tankar ang allt. Jobbet, vaccin mot covid, tiden och allt. Men känner att ska vi ha fler så vill jag ändå inte vänta. Vår yngsta blev som sagt 1 år i slutet av februari och om jag får önska så vill jag gärna ha runt 2 -2,5 år mellan. Men jag ska erkänna att jag är lite rädd. Fyra kids liksom, känner knappt någon som har tre, 1-2 är standard. I vårt samhälle finns endast två familjer med fyra barn. Vet att man inte ska bry sig och försöker att inte göra det men vet att många har åsikter om antal barn.

    Hur känner ni andra som har tre barn sedan innan?


    Jag känner helt igen mig i dina tankar. Känner en viss oro över om det är rätt beslut, jag söker jobb, tänk om jag blir gravid direkt? Känner att det skulle vara pinsamt att direkt meddela det då... Och tänk om jag blir gravid och därför inte får en anställning? Samtidigt är jag rädd över att inte bli gravid, tog ju 10 år sist...
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (88a) skrev 2021-03-24 18:08:03 följande:

    Wow jag är så imponerad att ni redan försöker! Hejja er som vågar! Hoppas mensen kommer igång snart, för mig kom den igång inom ett halvår efter födsel! :)


    Haha! Jaa, vi vill verkligen ha tätt och det känns rätt och jag tycker kroppen återhämtat sig bra. Sonen blir ju 6 månader i helgen så hoppas att mensen kommer snart. Helammade du fortfarande när din mens kom tillbaka?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-03-24 19:01:54 följande:

    Tog sista tabletten Primolut-Nor i måndags, inväntar fortfarande mensen.. vet att det inte gått många dagar ännu men är rädd för att det inte funkar :(

    Har iallafall också slutat amma helt i samma veva så tuttarna är som knöliga stenar, aj!!

    Så om inte annars hoppas jag att det kan få igång systemet.


    Hur lång tid skulle det ta efter avslutad kur eller vad man ska säga? Hoppas din mens kommer snart! Mindre skönt med tuttarna, du får duscha varmt och ha vetekudde på.
  • Anonym (88a)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-24 20:34:39 följande:

    Haha! Jaa, vi vill verkligen ha tätt och det känns rätt och jag tycker kroppen återhämtat sig bra. Sonen blir ju 6 månader i helgen så hoppas att mensen kommer snart. Helammade du fortfarande när din mens kom tillbaka?


    Ja men det kan man väll säga att jag gjorde, det räckte liksom aldrig riktigt till så vi körde både amning och ersättning. Men jag vet att jag trodde jag fått mens ca 3 månader efter förlossningen, sen kom värken efter ca 6 månader och då var det "riktig" mens och riklig!!! Blev chockad att den kom tillbaka så snabbt.

    Håller tummarna att den dyker upp snart!!! :)
  • Gasellen87
    Hoppas2022 skrev 2021-03-24 19:36:13 följande:

    Jag känner helt igen mig i dina tankar. Känner en viss oro över om det är rätt beslut, jag söker jobb, tänk om jag blir gravid direkt? Känner att det skulle vara pinsamt att direkt meddela det då... Och tänk om jag blir gravid och därför inte får en anställning? Samtidigt är jag rädd över att inte bli gravid, tog ju 10 år sist...


    Skönt att inte vara ensam i sina tankar. Jag är en riktig tänkare och hatar det vid tillfällen som dessa. Jag är oxå så rädd att inte lyckas bli gravid eller få behålla det om det blir något. Jag har blivit gravid relativt snabbt alla gånger men är ständigt orolig att det ska vara för sent, inte gå osv. Beundrar verkligen din styrka, 10 år är lång tid. Så starkt att inte ge upp. Håller verkligen tummarna för att det går bra och snabbt för er denna gång.

    På tal om jobb så var jag höggravid med första barnet när jag fick min nuvarande anställning. Jag arbetar som lärare och var skeptisk till att skicka in en ansökan ens men jag fick komma på intervju och fick jobbet. ( pendlade 6,5 mil enkel väg tidigare och kändes inte bra att fortsätta med det efter föräldraledigheten) så fick börja efter 1,5 år senare när dottern blivit större. Hoppas de löser sig för dig oxå isf.
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-24 20:36:47 följande:

    Hur lång tid skulle det ta efter avslutad kur eller vad man ska säga? Hoppas din mens kommer snart! Mindre skönt med tuttarna, du får duscha varmt och ha vetekudde på.


    Vad jag sett av andras erfarenheter så mellan 3-7 dagar efter avslutad kur verkar vara det vanligaste så är ju fortfarande tid kvar! Men man är ju otålig..

    Hur går det för dig, fortfarande sjuk?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022