• Tue 16 Feb 2021 11:39
    121709 visningar
    3083 svar
    3083
    121709

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Bebis­drömma­r)
    Sat 14 Aug 2021 08:36
    Anonym (Juli) skrev 2021-08-12 14:04:19 följande:

    Jaha då får jag hoppa in här igen. Började få små blödningar igår v10+4 och åkte till gynakuten. Där fick vi veta att bebis dog för ca 3 veckor sedan. Så nu ska vi få cytotec för att få igång det och så får vi se hur lång tid det tar tills ett nytt plus.

    Vi blev ju gravida på första försöket nu så förhoppningsvis går det fort då de två andra barnen gjorde det.

    Aldrig haft ett missfall förut. Någon som haft och blivit gravid igen efter? Hur lång tid tog det?


    Beklagar <3 så tufft när det händer :(

    Vid mitt mf (som dock va tidigt, redan i v 6-7) så hann jag inte ens få en mens utan två veckor senare hade jag äl och blev gravid. Tyvärr fick jag ett väldigt sent ma då och nu är jag inne på femte försöket efter det.

    Hoppas det går snabbt för dig! :)
  • Sat 14 Aug 2021 11:06
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-13 19:51:41 följande:

    Såg din uppdatering nu! Haha så det kan bli! Jag hoppas att mensen håller sig borta och att din känsla stämmer och du får ett plus på söndag :D

    Jag har BIM på måndag och rä kte ta ett tidigt test imorgon så får vi se. Fick äl senare så kommer bara vara på äl+10. Men vi får se vad det säger. Min känsla har varierat upp och ner. Ena stunden känner jag mig gravid och känslan är att det stämmer och andra så känns det som jag inbillar mig och det är mens känningar. Så försöker inte fundera så mycket och ta det som det kommer, men kan inte låta bli att testa imorgon haha!


    Sitter i bilen på g hem nu, ingen mens ännu. Så det känns bra. Känner igen mig så mycket i din känsla. Att ena sekunden känna sig supersäker på att man är gravid men sen så känns det som att man bara inbillar sig.

    Vill helst testa med morgonurin men tänker om jag håller mig i minst 6 timmar och inte dricker något under dagen så borde det ju vara samma sak nästan iaf? Eller vad tror ni?
  • Sat 14 Aug 2021 11:07

    [quote=81309545][quote-nick]Hoppas2022 skrev 2021-08-13 21:52:23 följande:[/quote-nick]Haha såå spännande :D håller tummarna för att du är gravid då :D

    Själv är jag på äl+3 och längtar till nästa helg då det är möjligt att få ett positivt test :)[/quote

    Den tiden är ju också spännande! Är du någon känsla?

  • Anonym (88a)
    Sat 14 Aug 2021 11:43
    mape92 skrev 2021-08-14 11:06:37 följande:

    Sitter i bilen på g hem nu, ingen mens ännu. Så det känns bra. Känner igen mig så mycket i din känsla. Att ena sekunden känna sig supersäker på att man är gravid men sen så känns det som att man bara inbillar sig.

    Vill helst testa med morgonurin men tänker om jag håller mig i minst 6 timmar och inte dricker något under dagen så borde det ju vara samma sak nästan iaf? Eller vad tror ni?


    Du borde nog kunna ta närsom nu om du passerat bim, funkade iallafall för mig. Håller tummarna, så spännande :)
  • Anonym (Juli)
    Sat 14 Aug 2021 12:19
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-08-14 08:36:26 följande:

    Beklagar <3 så tufft när det händer :(

    Vid mitt mf (som dock va tidigt, redan i v 6-7) så hann jag inte ens få en mens utan två veckor senare hade jag äl och blev gravid. Tyvärr fick jag ett väldigt sent ma då och nu är jag inne på femte försöket efter det.

    Hoppas det går snabbt för dig! :)


    Ja denna lilla dog ju i den veckan ca. Var ju bara kroppen som inte hängde med tyvärr. Men kände ju att det var något som inte stämde denna gången. Vi får hoppas att kroppen hänger med nu och jag får ägglossning snabbt. Nästa graviditet kommer ju helt klart vara mer orolig.
  • Anonym (Börja­r)
    Sat 14 Aug 2021 12:44

    Någon mer som tänkt sätta igång en annan kost nu under kommande menscykel?

  • Sat 14 Aug 2021 14:34
    mape92 skrev 2021-08-14 11:06:37 följande:

    Sitter i bilen på g hem nu, ingen mens ännu. Så det känns bra. Känner igen mig så mycket i din känsla. Att ena sekunden känna sig supersäker på att man är gravid men sen så känns det som att man bara inbillar sig.

    Vill helst testa med morgonurin men tänker om jag håller mig i minst 6 timmar och inte dricker något under dagen så borde det ju vara samma sak nästan iaf? Eller vad tror ni?


    Ja, räcker att man håller sig 4 timmar :) jag hoppas du uppdaterar att du är gravid idag :)
  • Sat 14 Aug 2021 14:39
    mape92 skrev 2021-08-14 11:07:21 följande:

    [quote=81309545][quote-nick]Hoppas2022 skrev 2021-08-13 21:52:23 följande:[/quote-nick]Haha såå spännande :D håller tummarna för att du är gravid då :D

    Själv är jag på äl+3 och längtar till nästa helg då det är möjligt att få ett positivt test :)[/quote

    Den tiden är ju också spännande! Är du någon känsla?


    Jag har ingen känsla på något, känner mig som vanligt än så länge :) äl+4 nu.

    Jag testar med mina hcg test som jag beställde hem och dessa verkar fungera superbra. Har haft helt blanka test alla gånger jag testat, inga spökstreck. Jag testar varje dag fram till BIM nu så det blir spännande att se om och när första strecket dyker upp.
  • Sat 14 Aug 2021 14:46
    Hoppas2022 skrev 2021-08-14 14:34:19 följande:

    Ja, räcker att man håller sig 4 timmar :) jag hoppas du uppdaterar att du är gravid idag :)


    Aha jag trodde att det borde vara längre. Tänkte vänta till 15.30. Då har jag hållt mig 6 timmar. Och inte druckit på hela dagen. Då borde det vara koncentrerat nog för att visa något. Ingen mens än iaf.

    Men va skönt att dessa testen verkar vara fria från spök. Vilka var det? :)
  • Sat 14 Aug 2021 15:27

    Alltså hörrni!!!!

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022