• Maramba

    BF November 2021 - Stannar på FL

    Skapar en ny tråd för oss med BF i November 2021 som vill stanna kvar här på FL :)

  • Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL
  • Sarwin
    Sellerin skrev 2021-04-05 21:22:11 följande:

    Grattis till dig också! Skönt med så lite symtom, det är säkert ingen fara, det verkar vara så för vissa! Passa på att njut av det!

    Första gången för mig med, väldigt spännande :)


    Tack:) hehe kanske drabbas av värre symptom senare istället? Men just nu struntar jag i symptom och vill bara att lillen ska klara sig och förhoppningsvis titta ut om sju månader:)

    Det är verkligen spännande och helt overkligt fortfarande. Tror jag gjorde tre tester för att vara helt säker på att jag var gravid. Vilken vecka är du i, när är du beräknad? Jätte roligt att hitta en grupp med så många som har bf i samma månad.
  • Semlan3
    Sarwin skrev 2021-04-05 21:30:26 följande:

    Ja graviditeterna kan ju vara väldigt olika annars har jag hört, men förstår att det skulle vara en viss lättnad om det känns bekant:) Det som gör att jag lugnar mig lite är att jag inte haft några blödningar eller kraftig smärta och det känns ju som att det är de vanligaste symptomen om ett missfall sker. Funderar också på att göra ett tidigt ul bara för att få "kvitto" på att man är gravid och för att se så allt ser bra ut. Men känner samtidigt att det inte är någon försäkring på att allt går bra men ändå att man får någon lättnad och glädje, känns fortfarande helt overkligt!


    Nje håller med. Jag har bokat tid när jag är i vecka 9+0. Kostar skjortan men känns bra som du säger, att få ett kvitto på att man är gravid!
  • Emszann

    Hejsan! Hoppar också in här! Har bf 22/11. Är alltså i vecka 7+1 idag. Fått ett UL redan då jag var lite osäker på BIM så min BM skickade en remiss. Så för en vecka sedan fick jag se det lilla hjärtat som tickade fint. Blev bakåtflyttad från 7+6 till 6+2 då, köndes lite osis men fick se hjärtslag så jag är nöjd????

    Har ett missfall i bagaget, hade bf nu i april. Men denna gången har jag så mycket mer symptom så känner mig ändå positiv!

  • Maramba

    Usch idag har jag ingen bra dag. Känner att ovissheten tar knäcken på mig. Sovit riktigt dålig de senaste två nätterna pga oro och sen knappt ätit ngn riktig mat pga illamående så det lär väl vara tillräcklig orsak till att man inte känner sig på topp direkt.

    Blir negativ och pessimistisk och får för mig att det redan är över och att jag känner mig dum som går och drömmer, planerar och räknar veckor hit och dit. Om det bara fanns ett sätt att få en bekräftelse på att allt är ok där inne, åtminstone för tillfället.

  • Sellerin
    Sarwin skrev 2021-04-05 21:39:48 följande:

    Tack:) hehe kanske drabbas av värre symptom senare istället? Men just nu struntar jag i symptom och vill bara att lillen ska klara sig och förhoppningsvis titta ut om sju månader:)

    Det är verkligen spännande och helt overkligt fortfarande. Tror jag gjorde tre tester för att vara helt säker på att jag var gravid. Vilken vecka är du i, när är du beräknad? Jätte roligt att hitta en grupp med så många som har bf i samma månad.


    Haha jag blev nojig en vecka senare efter att vi först konstaterar att jag var gravid. Hade inget grav-test hemma, men hade ett ÄL-test och visste att de också ofta gav utslag, så testade med det och resultatet visade det starkaste ÄL-testet jag tagit ;)

    Jag har just nu BF till den 16/12 (det kan ju ändras tänker jag!)

    Går in i vecka 9 imorgon! Wiho!

    Ja visst är det! :)
  • Sellerin
    Maramba skrev 2021-04-06 15:56:02 följande:

    Usch idag har jag ingen bra dag. Känner att ovissheten tar knäcken på mig. Sovit riktigt dålig de senaste två nätterna pga oro och sen knappt ätit ngn riktig mat pga illamående så det lär väl vara tillräcklig orsak till att man inte känner sig på topp direkt.

    Blir negativ och pessimistisk och får för mig att det redan är över och att jag känner mig dum som går och drömmer, planerar och räknar veckor hit och dit. Om det bara fanns ett sätt att få en bekräftelse på att allt är ok där inne, åtminstone för tillfället.


    Så jobbigt att känna så! Jag tänker att allt är bra tills något annat visar motsatsen! Kan inte det vara en bekräftelse? Inga svåra krampor med kraftiga blödningar? Då får man lov att tro allt går som det ska :)

    Personligen är jag dock försiktig med mina känslor tills vi varit på KUB i maj. Först då, om allt verkar ok där, kommer det bli på riktigt för mig :)

    Hoppas du snart känner dig lite gladare och mer positiv igen! <3
  • Carmarr

    Hej! Här är en till med BF i november :)

    Jag är 28 år och det är mitt första barn, så jag är supernervös! Har mått så fruktansvärt illa, tillochmed på nätterna kan jag vakna och behöva kräkas samt på morgonen. Trotts att magen är tom fortsätter kroppen försöka och det gör så ont.. Hela dagarna mår jag illa men kräks inget på dagen som tur är. Så jobbet fungerar ju. Sedan misstänker min bm att jag har tidig foglossning, haft ont i ryggen sen jag blev gravid. Är hemskt jobbigt. Har så svårt att vara positiv när jag mår såhär, hur går det för alla er?

    Sedan tänkte jag berätta ifall detta kan hjälpa någon att jag haft bruna och ljusrosa flytningar i flera dagar. Var så orolig att det var ett missfall på g så fick gå på tidigt ultraljud och där var en liten knodd med dunkande hjärta. 11 mm var den lille och beräknas ungefär v7+2 :) Flyttades bak en dag, vi trodde jag var i 7+3. Så BF blir nog 20 november. Men gynekologen berättade att livmodern är jättekänslig just nu och får massor av nya lättblödande blodkärl. Helt normalt tydligen!

  • Sarwin
    Sellerin skrev 2021-04-06 16:01:35 följande:

    Haha jag blev nojig en vecka senare efter att vi först konstaterar att jag var gravid. Hade inget grav-test hemma, men hade ett ÄL-test och visste att de också ofta gav utslag, så testade med det och resultatet visade det starkaste ÄL-testet jag tagit ;)

    Jag har just nu BF till den 16/12 (det kan ju ändras tänker jag!)

    Går in i vecka 9 imorgon! Wiho!

    Ja visst är det! :)


    Hehe ja sen har man missat mensen två gånger också så en måste väll vara gravid:) Vecka 9 vad roligt! Jag går in i vecka 10 imorgon, ser alltid fram emot ny vecka:) När man tänker på det så är redan 25% av graviditeten avklarad, häftigt! Hur kan det stämma att du har bf 16/12? Måste mena 16/11? Jag är precis en vecka innan dig isåfall, fast som du säger det lär ju ändras, kan ju lika gärna få samtidigt eller du innan mig:)
  • Sarwin
    Emszann skrev 2021-04-06 13:28:49 följande:

    Hejsan! Hoppar också in här! Har bf 22/11. Är alltså i vecka 7+1 idag. Fått ett UL redan då jag var lite osäker på BIM så min BM skickade en remiss. Så för en vecka sedan fick jag se det lilla hjärtat som tickade fint. Blev bakåtflyttad från 7+6 till 6+2 då, köndes lite osis men fick se hjärtslag så jag är nöjd????

    Har ett missfall i bagaget, hade bf nu i april. Men denna gången har jag så mycket mer symptom så känner mig ändå positiv!


    Hej och grattis!

    Vad skönt att få se hjärtat slå, det känns som att jag skulle behöva se samma livstecken för att slappna av lite:) Men vad tråkigt, var det din första graviditet? Var du långt gången? Förlåt om jag kanske framstår som okänslig men jag blir alltid så nyfiken bara för att man själv är orolig. Vad skönt att du känner dig positiv denna gången, jag har själv knappt några symptom (enligt mig själv) men är ändå tacksam för det:)
  • Sarwin
    Carmarr skrev 2021-04-06 18:55:38 följande:

    Hej! Här är en till med BF i november :)

    Jag är 28 år och det är mitt första barn, så jag är supernervös! Har mått så fruktansvärt illa, tillochmed på nätterna kan jag vakna och behöva kräkas samt på morgonen. Trotts att magen är tom fortsätter kroppen försöka och det gör så ont.. Hela dagarna mår jag illa men kräks inget på dagen som tur är. Så jobbet fungerar ju. Sedan misstänker min bm att jag har tidig foglossning, haft ont i ryggen sen jag blev gravid. Är hemskt jobbigt. Har så svårt att vara positiv när jag mår såhär, hur går det för alla er?

    Sedan tänkte jag berätta ifall detta kan hjälpa någon att jag haft bruna och ljusrosa flytningar i flera dagar. Var så orolig att det var ett missfall på g så fick gå på tidigt ultraljud och där var en liten knodd med dunkande hjärta. 11 mm var den lille och beräknas ungefär v7+2 :) Flyttades bak en dag, vi trodde jag var i 7+3. Så BF blir nog 20 november. Men gynekologen berättade att livmodern är jättekänslig just nu och får massor av nya lättblödande blodkärl. Helt normalt tydligen!


    Hej och grattis!

    Första här med och kan knappt tro det är sant:) Usch då, det låter inte roligt. Vi får hoppas att illamåendet går över snart för dig, dock vet jag inte om foglossning är något som kan gå över? Själv har jag knappt symptom, definitivt inget illamående. Skulle säga att jag är mer hungrig än innan:)

    Jag hade nog fått panik om jag skulle fått blödningar och trott det värsta direkt. Men vad skönt att det inte var någon fara och att lillen mår bra:)
Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL