• Anonym (Anonym)

    Varför blir kvinno så arga när man säger lugna dig till dom?

    Vad är det som triggar igång upprörda kvinnor så vansinnigt när man säger lugn?

  • Svar på tråden Varför blir kvinno så arga när man säger lugna dig till dom?
  • Anonym (Just det)
    Anonym (sådär) skrev 2021-04-01 16:24:03 följande:
    Ett fåtal fall? 

    TS skriver klart och tydligt. "Vad är det som triggar igång upprörda kvinnor så vansinnigt när man säger lugn?"  Dvs personen är INTE lugn utan upprörd. Och om personen INTE är lugn, utan upprörd hur kan du då påstå att det är härskarteknik att be personen lugna sig?
    Hm, det har du ju rätt i... nu var detta inlägg ju inte riktat till mig, men även jag missade faktiskt att TS uttryckligen skrev om upprörda kvinnor. Jag utgick slarvigt nog främst från rubriken.
  • Anonym (Blir dem sura av det?)

    Jag måste sagt detta till säkert ett dussin olika kvinnor vid olika tillfällen. "lugna ner dig!"

    Har bara upplevt att detta gjort situationen värre vid tre olika tillfällen, men att det annars tagits emot bra. Är man arg och på väg att säga eller göra något dumt så är man ofta tacksam mot den personen som bryter av en.

  • Anonym (...)

    För att det är så jävla manipulativt och lika med att säga att man överdriver och är hysterisk. Inte att han i själva verket gjort något man har rätt att vara arg på..

  • Anonym (Blir dem sura av det?)
    Anonym (...) skrev 2021-04-01 17:04:41 följande:

    För att det är så jävla manipulativt och lika med att säga att man överdriver och är hysterisk. Inte att han i själva verket gjort något man har rätt att vara arg på..


    Jag tycker inte att det är ett dugg manipulativt att försöka lugna någon som överdriver och är hysterisk. Däremot kan att överdriva och vara hysterisk vara manipulativt.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (sådär) skrev 2021-04-01 14:42:01 följande:

    För att många kvinnor idag har en permanent offerkofta och tycker att alla måste dalta med dem för att kvinnor för 100 år sen var diskriminerade och därför får en kvinna idag bete sig precis hur fan hon vill och ingen får säga åt henne för det är jätte jätte kränkande vilket de får stöd av från en större grupp offerkoftor (feminister) som kallar det för "jämställdhet".


    Tyvärr stämmer det rätt bra hur samhället ser ut just nu. Synd! Män och kvinnor blir som kivande små kids... istället för att samarbeta och hitta lösningar. Lösningen ligger i jämställdhet. Inte feminism, det ordet är tyvärr så skadat av mindre grupperingar som låter högt i samhället.
  • Anonym (F)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-01 13:58:13 följande:

    Vad är det som triggar igång upprörda kvinnor så vansinnigt när man säger lugn?


    För att du förminskar deras känslor istället för att ta in vad de försöker säga.
  • Anonym (F)
    Anonym (sådär) skrev 2021-04-01 16:51:33 följande:
    Ja det är EXTREMT tydligt att TS pratar om upprörda kvinnor och inte om lugna kvinnor och ändå lyckas du komma till slutsatsen att det handlar om härskarteknik?

    Förklara gärna hur att be en upprörd person lugna sig är detsamma som härskarteknik?
    Upprörd är inte samma sak som att stå och skrika åt den andra personen. Kan vara, men kan vara så mycket annat på skalan.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (F) skrev 2021-04-01 18:36:44 följande:
    Upprörd är inte samma sak som att stå och skrika åt den andra personen. Kan vara, men kan vara så mycket annat på skalan.
    Jupp, det håller jag med om, men det är ju lite dumt att utgå ifrån att det handlar om härskartekniker så fort man ber någon luga sig.
  • klyban
    Anonym (sådär) skrev 2021-04-01 16:51:33 följande:
    Ja det är EXTREMT tydligt att TS pratar om upprörda kvinnor och inte om lugna kvinnor och ändå lyckas du komma till slutsatsen att det handlar om härskarteknik?

    Förklara gärna hur att be en upprörd person lugna sig är detsamma som härskarteknik?

    Härskarteknik och inbilla av att lugna i de lägena, hur är det att lugna någon?
    Om någon är upprörda så tar man reda på varför de är upprörda och sen agerar utifrån det.


    Anonym (Just det) skrev 2021-04-01 16:50:28 följande:
    Ja, alltså, jag undrade inte vad du menade med det du har att säga i stort, utan bara vad du menade med just de två sakerna jag citerade :) Jag fattar fortfarande inte riktigt vad du menade med just de sakerna - men det är ju inte så viktigt. Jag var bara nyfiken :)

    Jag pratar om just dessa inte där armen åkt av och de är i chocktillstånd.


    Kan du förklara mer exakt vad det är du inte förstår?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hen) skrev 2021-04-01 17:20:32 följande:
    Tyvärr stämmer det rätt bra hur samhället ser ut just nu. Synd! Män och kvinnor blir som kivande små kids... istället för att samarbeta och hitta lösningar. Lösningen ligger i jämställdhet. Inte feminism, det ordet är tyvärr så skadat av mindre grupperingar som låter högt i samhället.
    Ja väldigt synd för dels är det en loska i ansiktet på de kvinnor som slet häcken av sig för att bekämpa verkliga orättvisor tidigare bara för att "snöflingor" skulle missbruka allt deras arbete och känna sig kränkta så fort de ifrågasätts i nutid, och dels för att det urvattnar hela jämställdhetsarbetet genom att göra den synonymt med offermentalitet och barnsdligt beteende.
Svar på tråden Varför blir kvinno så arga när man säger lugna dig till dom?