• Anonym (Förvirrad)

    Omskärelse barn, var och hur?

    Någon här som kanske har erfarenhet av omskärelse på pojkbarn (inte av medicinska skäl) och vet lite hur det fungerar? Känns som en djungel.

    Barnet är ofött men vet inte om det är lång väntetid om man söker privat och att man kanske ska stå i kö ett par månader innan födseln, eller ska man göra det via ett vanligt sjukhus? Görs det då ens om det inte är medicinskt? Vill gärna veta innan så jag slipper stressa.

    Uppskattar svar från personer som vet och vill inte ha åsikter tack. Och om någon kan rekommendera ett annat ställe där jag kanske kan få bättre svar (om jag inte får det här) så tar jag tacksamt emot tips.

  • Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?
  • Anonym (Förvirrad)

    Slutar svara nu då kommentarerna inte har något med frågan att göra.

    Men har någon tips eller så (Göteborg eller nära) på en bra klinik och kan förklara lite ingående med hur det var med väntetider bland annat så tar jag gärna emot det.

  • EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 13:39:59 följande:
    Tack! Man får väl engagera sig politiskt och försöka få omskärelse att bli förbjudet istället för att klaga i denna tråd när jag tydligt skrivit att jag inte vill ha några åsikter. Jag vet inte vad folk förväntar sig, att jag helt plötsligt skulle låta bli att omskära min son? Eller är det ett sätt att bara uttrycka sig för att man inte lärt sig att man ibland får hålla tyst? Oavsett är det väldigt märkligt.
    Det finns folk som engagerar sig politisk för att man skall förbjuda detta medeltida barbariska idiotiska idéer som omskärelse av pojkar.

    Även om du anser att man klagar i denna tråden så får du inse att saklig upplysning, som också finns i tråden, är faktiskt ett sätt att motverka denna idiotism.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 16:41:22 följande:

    Jag tror såklart på allt som kommer från Gud och väljer inte bort något för att det inte "passar mitt liv". Likaså tror jag på omskärelsen och tror helt och hållet på att allt som kommer från Gud är det bästa för oss och skulle något med omskärelsen vara direkt negativt för män så hade det aldrig varit ett påbud från Gud.


    Haha men det finns ju ingen sk gud! NOLL bevis för det.

    Du är bara hjärntvättad + skadar ditt barn p.g.a nån hittepåtext ni är slavar under
  • EnAnonumius
    sextiotalist skrev 2021-04-09 13:50:26 följande:
    Om du skriver i ett öppet forum så kan du inte styra svaren, så enkelt är det bara. Speciellt om man tar upp ett ämne, som många har åsikter om. Så det här är helt fel plats om du inte vill ha åsikter. Och nej, jag kommer inte knipa när jag dyker på sådana trådar, jag verkligen ogillar denna barbariska sedvänja. 
    Håller med dig i allt du skriver i detta inlägg.Skål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Pope Joan II

    Sinnessjukt och borde rendera om inte spöstraff (det är det väl mest "gud" och hens fårskock som förespråkar) så i alla fall fängelse och förlust av örsnibbar. 

  • EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 15:28:05 följande:
    Nej, inte jämförbart. Hade svenska staten varit oroliga för att pojkar skulle omskäras på fel sätt så hade samma sak gällt kvinnlig könsstympning där vissa tjejer än idag blir könsstympade på olika sätt trots att det är olagligt. Varför blev det ena olagligt men inte det andra från första början, när man hade kunnat förbjuda båda?
    Wow du fattar inte detta?
    Alltså lagen när den kom kom inte för typ 1-2 år sedan om du trodde detta.

    När förbudet om kvinnlig könsstympning kom så hade man inte så mycket kunskaper om skadeverkningen på den manliga.  Och det finns muppar till politiker som vägrar att uppdatera sina kunskaper.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 16:45:32 följande:

    Slutar svara nu då kommentarerna inte har något med frågan att göra.

    Men har någon tips eller så (Göteborg eller nära) på en bra klinik och kan förklara lite ingående med hur det var med väntetider bland annat så tar jag gärna emot det.


    Hoppas på att folk är tillräckligt intelligenta och inte ger sådan upplysning. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (#90/91)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 13:55:01 följande:
    Jag kan inte styra någon men jag förväntade mig att sidan bestod av vuxna människor som kan hantera att det ibland kommer upp trådar de inte gillar men där man kan ignorera.

    Denna "barbariska sedvänja" är idag fullt laglig i Sverige, så vänd ditt förakt åt rätt håll istället.
    Men återigen-
    Anonym (#90/91) skrev 2021-04-07 22:31:54 följande:
    Vi förstår att du inte vill det, men varför ska vi ge dig mer respekt än du ger ditt eget barn?
    Förstår du?

    Och vi vänder vårt förakt åt rätt håll, vi vänder den till dig som är ansvarig för att ett övergrepp begås på ditt barn. Fruktansvärt sorgligt att en grupp främlingar på nätet är mer måna om din son än hans egna föräldrar. Att denna barbariska sedvänja är laglig betyder inte att du måste utföra den.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-09 15:10:18 följande:
    Jag har inte någonstans skrivit att man personligen ska tycka att allt som är lagligt är okej. Man måste inte göra allt som är lagligt, men vill man göra något som är lagligt så finns det inget som kan stoppa en, även om det moraliskt skulle vara fel enligt andra.
    Det handlar in te bara om moral och moraliskt fel.
    Det handlar om att man stympar ett friskt barn som får mycket förstört då förhuden har en funktion.

    Skrämmande att du enbart får det att handla om något slag "moraliskt fel" enligt dig.

    Det har lagts fram mycket vetenskaplig fakta bevis i denna tråden om förhuden och dess funktion.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (XXX) skrev 2021-04-09 06:09:23 följande:
    Det duger inte. Vill man inte debattera enligt reglerna är det bättre att inte vara med i debatten alls. Vem som helst kan ju gå in och ändra i Wikipedia - det vet du väl? Sannolikt är det PK-tanter som har varit där och hittat på. Ett annat exempel på det som jag såg nyligen, är att någon har varit inne och ändrat under "mödomshinna" på svenska Wikipedia. Tidigare fanns det en embryologisk beskrivning av hur strukturen bildas under fosterstadiet. Nu är det borta, för att man ska tro att det inte finns någon mödomshinna...
    Huruvida det är rätt att hänvisa till Wikipedia eller inte kan ju diskuteras.
    Dock så går det inte att missa att du medvete hoppar över att Sextiotalist påtalade att wikipedia har källhänvisningar.

    Vad är dina källhänvisningar på att det är sannolikt 
    PK-tanter som ändrat i wikipedia?

    Sedan, har du allvarliga problem med att vetenskapen kommer fram med nya bevis? Och vetenskapliga framsteg görs av (sanolikt) av "pk-tanter" bara för att de inte passar dig och din subjektiva uppfattning om hur det "borde vara"? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?