• Russin112

    Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

    Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 


    Jag kan börja med listan :)

    Russin112: Bf 10/12

  • Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • jjkkll2
    Vicki89 skrev 2021-05-31 12:18:17 följande:

    Åhhh stort stort grattis! Så fantastiskt!!!


    Fru frusen skrev 2021-05-31 13:18:37 följande:

    Åh! Så fantastiskt underbart och roligt! Så lycklig för din skull <3 GRATTIS GRATTIS GRATTIS!


    Tack så mycket tjejer ni är bäst<3<3 är så så tacksam men livrädd!
  • Vicki89

    Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

    Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!

  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

    Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

    Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!


    Ååååh så skönt att höra! Grattis till det och wow grattis till ytterligare en son <3

    Vad heter sonen? Jag har själv inga pojknamn som jag och mannen kommer överens om men jag själv Älskar Loke:D
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-05-31 11:28:08 följande:

    Åh nej, fan fan fan vad typiskt! Jag tror nipt visar samma plus mer men har dålig koll på hur sent man kan göra det:/

    Hoppas du håller dig frisk och mannen kryar på sig!


    Ja det var verkligen sämsta tajmning ever. När man ändå tycker man har klarat sig så bra hittills! :(

    Jag ska ringa till ultraljudsmottagningen onsdag fm och se vad de säger. Just nu har jag ju ingen symtom och gjorde även test idag.

    Tack för omtanke <3

    Och du får lycka till imorgon!! Vilken tid ska du dit? <3 kommer tänka på dig!
    Fru frusen skrev 2021-05-31 13:21:42 följande:

    Ajdå! Hoppas du kan gå på KUB! Tror men vet inte att NIPT går att ta några veckor längre iaf


    Åh jag hoppas det, iaf om jag nu inte får komma åt att göra kub på onsdag!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

    Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

    Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!


    Ååh vad härligt!! Och kul med en lillebror! <3

    Ja usch, (om man får säga så!) jag tycker namn är jätte svårt. Och speciellt som du säger när man liksom har valt det namnet man tyckte om bäst redan! Hehe! Men ni kommer hitta något!

    Också intresserad av att veta vad sonen heter om du vill berätta? :)
  • Russin112
    Lofffsan skrev 2021-05-31 19:53:43 följande:

    Ja det var verkligen sämsta tajmning ever. När man ändå tycker man har klarat sig så bra hittills! :(

    Jag ska ringa till ultraljudsmottagningen onsdag fm och se vad de säger. Just nu har jag ju ingen symtom och gjorde även test idag.

    Tack för omtanke <3

    Och du får lycka till imorgon!! Vilken tid ska du dit? <3 kommer tänka på dig!Åh jag hoppas det, iaf om jag nu inte får komma åt att göra kub på onsdag!


    Så typiskt, tror att du inte får gå dit även om ditt prov är negativt. Restriktioner är ju sådana att om någon i hushållet har covid ska andra vuxna också stanna hemma. Hoppas det löser sig på något vis och kanske att du blir erbjuden nipt gratis :)

    Jag ska dit redan vid 08 och jag är så nervös, kan inte tänka på annat! Tack för det, skriver direkt efter :D <3
  • Russin112



    En liten sprattlande bebis där inne :D blev flyttad bak 3 dagar nu :P svårt att bestämma sig, men nu är jag beräknad till 10/12 och är i vecka 13, 12+3. Risken var enligt barnmorskan låg, 1:5164.


    Vad har ni haft för risk på tidigare barn? enligt henne var de ju lågt men hade hoppats på 1:20 000 :P

  • amandakollb
    Russin112 skrev 2021-06-01 09:49:47 följande:

    En liten sprattlande bebis där inne :D blev flyttad bak 3 dagar nu :P svårt att bestämma sig, men nu är jag beräknad till 10/12 och är i vecka 13, 12+3. Risken var enligt barnmorskan låg, 1:5164.

    Vad har ni haft för risk på tidigare barn? enligt henne var de ju lågt men hade hoppats på 1:20 000 :P


    Åh wow vad kul att se :D jag fick 1:6854, hade också hoppats på 1:20000 på downs men vet inte vad som drog ned. 1:20000 på de andra två. Jag frågade men de kunde inte svara, de sa bara att det är programmet som beräknar en sammanslagning av allt typ. Men hursom är det ju väldigt låg risk så du kan nog vara jättelugn<3
  • Russin112
    amandakollb skrev 2021-06-01 10:54:12 följande:

    Åh wow vad kul att se :D jag fick 1:6854, hade också hoppats på 1:20000 på downs men vet inte vad som drog ned. 1:20000 på de andra två. Jag frågade men de kunde inte svara, de sa bara att det är programmet som beräknar en sammanslagning av allt typ. Men hursom är det ju väldigt låg risk så du kan nog vara jättelugn<3


    Ja det var verkligen helt fantastiskt!!

    Aaaha fick du tre separata risker, jag fick bara en... kanske olika i olika regioner. Jag var supernöjd med resultatet tills jag förstod att alla mina vänner hade 1:20000. Men jag ska inte oroa mig:)
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-01 09:49:47 följande:

    En liten sprattlande bebis där inne :D blev flyttad bak 3 dagar nu :P svårt att bestämma sig, men nu är jag beräknad till 10/12 och är i vecka 13, 12+3. Risken var enligt barnmorskan låg, 1:5164.


    Vad har ni haft för risk på tidigare barn? enligt henne var de ju lågt men hade hoppats på 1:20 000 :P


    Grattis till att få se fina bebisen och bra resultat <3 Jag fick inte full pott kommer inte ihåg siffror men hon sa att de inte var något att oroa sig för :).
    Vicki89 skrev 2021-05-31 17:08:50 följande:

    Idag fick jag svar på NIPT som vi gjorde i tisdags förra veckan! Inga avvikelser, allt såg fint ut. Vi fick också veta att den lille därinne är en pojke! Så mycket lycka! <3<3<3 har en pojke sedan innan, känns fint att de två kommer att ha varandra med bara två år emellan.

    Nu får man börja fundera på namn, använde ju vårt favoritpojknamn till förstfödda sonen och har svårt att komma på något mer som jag tycker om. Men det är ju ett angenämt problem och vi har gott om tid på oss att fundera. Känns helt underbart idag!


    Åh grattis till fint resultat på NIPT och till lilla pojken <3
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO