• Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 

Jag kan börja med listan :)

Russin112: Bf 10/12

• Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-06-16 07:19:21 följande:

Tack <3 ja känns som steg 1 i alla delmoment/datum som man vill passera :)

Jaa det tror jag med! Den var ju förmodligen inte frisk så.

Hur mår du?

Nej men precis. Hoppa tiden flyger förbi för dig och alla jobbiga delmål blir överstökade snabbt :)

Jag mår mycket bättre. Inte spytt på några dagar :) är i vecka 15, 14+4. Oron är dock fortfarande sjukt jobbig? bokade in ett extra ultraljud som jag ska på imorgon eftermiddag sen ska jag även ta cellprov hos bm imorgon vilket oroar mig lite.. men kort och gott så växer magen och jag längtar så tills jag börjar känna rörelser. Hur mår du? <3
  • jjkkll2
    Lofffsan skrev 2021-06-15 20:04:16 följande:
    Ja men vad snällt!! Jag fick med en till tid för att de förstod min oro och ville vara snälla :)

Oj nej, vilken kalendervecka är du i vecka 13-14? Jag missade ju mitt kub pga av mannens covid. Men fick iaf se bebisen och det såg ju bra ut de kroppsdelar/organ de kunde se!

Jag är i vecka 16 nu, har gått så galet fort!! Och mår fortfarande illa och spyr. Så sjukskriven till vecka 18, sen någon semesterdag och sen i vecka 20 och ska söka graviditetspenning. Så just nu känns det lite som man bara går hemma...

Hur mår du? Någon gravkänningar? :)
    Ja så gulligt att de har förståelse för att man är orolig tycker de är fint av dom :)
    Man kan ju ta kub mellan vecka 11-14 så då är det under vecka 29-32 :P MEN jag har hittat en tid privat som vi kommer gå på om det är så att jag blir nekad kub via mvc. 

Ja juste, ja det var ju ändå bra att du fick ett ultraljud ändå! Förstår att de kanske måste prioritera rul men tycker samtidigt att de som råkar vara gravida under sommaren inte ska drabbas och inte få göra kub liksom.

Åh vad härligt! När har du rul?  
    Usch! Jag lider med dig! Förstår att de kanske känns trist att bara gå hemma men det kan ju vara behövligt när man mår illa/spyr. De sätter sig ju överallt det där satans illamåendet!

Jag har också börjat kräkas nu eller aa för en vecka sen får se om de håller i sig till v.20 som med sonen eller om de kanske slutar tidigare. Får ångest av tanken att de ska fortsätta i 14 veckor till så låtsas som att att de kommer gå över om 6 veckor i v. 12 istället som för de flesta andra haha. 
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-16 08:26:11 följande:
    Nej men precis. Hoppa tiden flyger förbi för dig och alla jobbiga delmål blir överstökade snabbt :)

Jag mår mycket bättre. Inte spytt på några dagar :) är i vecka 15, 14+4. Oron är dock fortfarande sjukt jobbig? bokade in ett extra ultraljud som jag ska på imorgon eftermiddag sen ska jag även ta cellprov hos bm imorgon vilket oroar mig lite.. men kort och gott så växer magen och jag längtar så tills jag börjar känna rörelser. Hur mår du? <3
    Jaa tack :)

Åh skönt att kommit över kräksperioden! Wow då är det inte långt kvar till rul för dig heller! Jaa jag förstår det, jag tror de kanske kommer lätta lite när du börjar känna rörelser då gör de sig påminda om att de mår bra.
    Mysigt med ett extra ultraljud imorgon hoppas du får några fina bilder med dig hem.

Enda jag hört om cellprov under grav är att man kan blöda lite efter pga känsliga slemhinnor. 

Mår bra förutom att jag kräks/mår illa. Det var förväntat men man glömmer ju bort att illamående liksom lurar hela tiden och aldrig är borta helt haha.
  • Lofffsan
    jjkkll2 skrev 2021-06-16 10:05:25 följande:

Ja så gulligt att de har förståelse för att man är orolig tycker de är fint av dom :)

Man kan ju ta kub mellan vecka 11-14 så då är det under vecka 29-32 :P MEN jag har hittat en tid privat som vi kommer gå på om det är så att jag blir nekad kub via mvc. 

Ja juste, ja det var ju ändå bra att du fick ett ultraljud ändå! Förstår att de kanske måste prioritera rul men tycker samtidigt att de som råkar vara gravida under sommaren inte ska drabbas och inte få göra kub liksom.

Åh vad härligt! När har du rul?  

Usch! Jag lider med dig! Förstår att de kanske känns trist att bara gå hemma men det kan ju vara behövligt när man mår illa/spyr. De sätter sig ju överallt det där satans illamåendet!

Jag har också börjat kräkas nu eller aa för en vecka sen får se om de håller i sig till v.20 som med sonen eller om de kanske slutar tidigare. Får ångest av tanken att de ska fortsätta i 14 veckor till så låtsas som att att de kommer gå över om 6 veckor i v. 12 istället som för de flesta andra haha. 

Skönt att du hittat en tid! Ja, sommaren är ju ingen hit med att få tider alltså...

Precis, sen i mitt fall var det corona hos mannen som gjorde att jag inte kunde gå i tid för kub. Men tycker då de borde erbjuda nipt, men men. Var snt att få se att det va en sprattlande lite krabat där inne iaf :)

Ja fy! Det är verkligen så påtagligt med illamåendet. Jag har påbörjat behandling med akupunktur nu, dock gör det himla ont när de sätter i handleden så får se om jag pallar i 7 dagar till! Har du testat det?

Jag hoppas verkligen det går över för dig innan vecka 20! <3
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-06-16 10:09:48 följande:

Jaa tack :)

Åh skönt att kommit över kräksperioden! Wow då är det inte långt kvar till rul för dig heller! Jaa jag förstår det, jag tror de kanske kommer lätta lite när du börjar känna rörelser då gör de sig påminda om att de mår bra.

Mysigt med ett extra ultraljud imorgon hoppas du får några fina bilder med dig hem.

Enda jag hört om cellprov under grav är att man kan blöda lite efter pga känsliga slemhinnor. 

Mår bra förutom att jag kräks/mår illa. Det var förväntat men man glömmer ju bort att illamående liksom lurar hela tiden och aldrig är borta helt haha.

Så typiskt att jag skrev det, en timme senare kräktes jag som en tok haha. Ja det ska bli så mysigt, längtar! Också hört det om blödning, speciellt med tanke på att jag äter trombyl, därför är jag osäker på om jag ska göra det. En blödning hade givit mig sån panik?

Usch för illamående :/ hoppas att de går över fort för dig!
  • Fru frusen
    jjkkll2 skrev 2021-06-15 14:35:26 följande:

Var på vul idag 5+6 fick se ett litet hjärta slå. Trodde jag bara skulle få se en hinnsäck och ev en skugga av fostret.

Vecka 5+3 avstannade förra graviditeten så känns skönt att vara förbi den dagen men tänkte på att hade hen stannat så hade jag ju varit i v. 14 nu.

Grattis! Så härligt <3
  • jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-16 15:25:28 följande:
    Så typiskt att jag skrev det, en timme senare kräktes jag som en tok haha. Ja det ska bli så mysigt, längtar! Också hört det om blödning, speciellt med tanke på att jag äter trombyl, därför är jag osäker på om jag ska göra det. En blödning hade givit mig sån panik?

Usch för illamående :/ hoppas att de går över fort för dig!
    Haha åh nej en riktig jinx där! Förhoppningsvis var det sista spyan nu :)
    Hm, du kanske kan vänta till efter förlossningen då? Alltså om de känns stressande. Jag har blött en gång under/efter cellprov men hon var himla hårdhänt så kanske be dom ta de försiktigt om du gör det. 

Haha hoppas på de bästa ställer in mig på de värsta :P. 
  • Russin112

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg superbra ut och vi kunde även se en liten snopp! :O Jag som var helt säker på att det var en tjej. Det är tydligen inte 100% att det är en pojke men hon trodde verkligen det. Wow? allt känns så overkligt underbart just nu!

• jjkkll2
    Russin112 skrev 2021-06-17 16:47:18 följande:

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg superbra ut och vi kunde även se en liten snopp! :O Jag som var helt säker på att det var en tjej. Det är tydligen inte 100% att det är en pojke men hon trodde verkligen det. Wow? allt känns så overkligt underbart just nu!

Åh grattis till en liten pojke och de fina ultraljudet <3<3! Vad sa din sambo om lilla snoppen?

Jag tror bönan är en tjej har sååå ömma bröst och så dålig hud och de hade jag inte med sonen.
  • jjkkll2
    Fru frusen skrev 2021-06-16 22:06:02 följande:

Grattis! Så härligt <3

Tack så mycket <3 hur mår du nu?
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO