• Russin112

    Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

    Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 


    Jag kan börja med listan :)

    Russin112: Bf 10/12

  • Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • Vicki89
    Lofffsan skrev 2021-06-08 22:16:24 följande:

    Gick det bra idag Vicki89? :) flyttat eller samma bf?


    Gick så bra, lillen var så fin och vinkade åt mig! <3 Helt underbart att se! Längtar redan till RUL. Fick exakt samma bf som jag själv har räknat om jag har utgått från när jag vet att jag hade ägglossning - så 12/12 är det beräknat, behövde inte byta dag.
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-06-08 23:33:09 följande:

    Gick så bra, lillen var så fin och vinkade åt mig! <3 Helt underbart att se! Längtar redan till RUL. Fick exakt samma bf som jag själv har räknat om jag har utgått från när jag vet att jag hade ägglossning - så 12/12 är det beräknat, behövde inte byta dag.


    Åh så härligt att höra! :D dom där små händerna och fötterna som ligger och viftar kan göra en så glad!

    Grymt beräknat! Här flyttas jag varje gång jag varit på ultraljud känns det som haha ;)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-06-08 23:33:09 följande:

    Gick så bra, lillen var så fin och vinkade åt mig! <3 Helt underbart att se! Längtar redan till RUL. Fick exakt samma bf som jag själv har räknat om jag har utgått från när jag vet att jag hade ägglossning - så 12/12 är det beräknat, behövde inte byta dag.


    Åh så härligt! :D har du fått tid för RUL? Jag räknar redan ner dagar för mitt :D hoppas verkligen ens partner får vara med då!

    Nu är det alltså bara 2 dagar emellan oss, jag blev flyttad till 10/12 ju :)
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-06-09 10:41:37 följande:

    Åh så härligt! :D har du fått tid för RUL? Jag räknar redan ner dagar för mitt :D hoppas verkligen ens partner får vara med då!

    Nu är det alltså bara 2 dagar emellan oss, jag blev flyttad till 10/12 ju :)


    Verkligen nära då ja! Har RUL 23 juli, när har du ditt?
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-06-09 18:20:51 följande:

    Verkligen nära då ja! Har RUL 23 juli, när har du ditt?


    Jag har den 15 så rätt nära :)
  • Russin112

    Tjejer, jag har sån ångest?. Lyckas inte hitta hjärtat med dopplern nu 2 dagar i rad. Försöker boka en tid för privat ul men det är fullt precis överallt?

  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-06-09 18:39:15 följande:

    Tjejer, jag har sån ångest?. Lyckas inte hitta hjärtat med dopplern nu 2 dagar i rad. Försöker boka en tid för privat ul men det är fullt precis överallt?


    Jag tror inte att du behöver oroa dig. De flesta barnmorskor rekommenderar att man inte använder doppler själv hemma just för att det skapar så himla mycket oro hos mammorna. Om jag var du hade jag lagt undan den och låtit den vara till efter rutinultraljudet när bebisen är lite större och därmed lättare att hitta. De är ju fortfarande väldigt små nu.
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-06-09 18:39:15 följande:

    Tjejer, jag har sån ångest?. Lyckas inte hitta hjärtat med dopplern nu 2 dagar i rad. Försöker boka en tid för privat ul men det är fullt precis överallt?


    Åh, förstår din ångest!! Kan du inte ringa din bm och be dom lyssna efter hjärtat? Eller kvinnomotagningen och förklara din oro! <3
  • Lofffsan
    Russin112 skrev 2021-06-09 18:39:15 följande:

    Tjejer, jag har sån ångest?. Lyckas inte hitta hjärtat med dopplern nu 2 dagar i rad. Försöker boka en tid för privat ul men det är fullt precis överallt?


    Åh, förstår din ångest!! Kan du inte ringa din bm och be dom lyssna efter hjärtat? Eller kvinnomotagningen och förklara din oro! <3
    Lofffsan skrev 2021-06-09 21:27:52 följande:

    Åh, förstår din ångest!! Kan du inte ringa din bm och be dom lyssna efter hjärtat? Eller kvinnomotagningen och förklara din oro! <3


    Och sen som vicki säger, lägg undan den och infinn ett lugn i graviditeten. <3
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-06-09 21:26:48 följande:

    Jag tror inte att du behöver oroa dig. De flesta barnmorskor rekommenderar att man inte använder doppler själv hemma just för att det skapar så himla mycket oro hos mammorna. Om jag var du hade jag lagt undan den och låtit den vara till efter rutinultraljudet när bebisen är lite större och därmed lättare att hitta. De är ju fortfarande väldigt små nu.


    Lofffsan skrev 2021-06-09 21:30:11 följande:

    Åh, förstår din ångest!! Kan du inte ringa din bm och be dom lyssna efter hjärtat? Eller kvinnomotagningen och förklara din oro! <3Och sen som vicki säger, lägg undan den och infinn ett lugn i graviditeten. <3


    Den var så fantastiskt när jag hittade hjärtat men nu, nej usch?. Jag ska försöka få en tid för att se eller höra att hjärtat slår och sedan slänga den förbaskade dopplern. Ångrar starkt att jag köpte den nu? jag visste ju redan innan, likt de vicky skriver att de inte rekommenderas ändå så skulle jag envisas om att skaffa den?
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO