• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • StoraMy

    Törs knappt skriva det för det känns så overkligt, men vi plussade idag! Fått svaga streck på olika stickor, men ett klart "gravid" på ett digitalt. Enligt natural cykles ska BF vara 12 februari. Hänger väldigt gärna med i den här gruppen!

    Måste fråga er andra: hur mörkar man en graviditet så här i början? Juni och juli var ju två riktigt dåliga månader att ha som första veckor och speciellt nu när restriktionerna börjar lättas :)

  • JooCee
    StoraMy skrev 2021-06-02 21:36:34 följande:

    Törs knappt skriva det för det känns så overkligt, men vi plussade idag! Fått svaga streck på olika stickor, men ett klart "gravid" på ett digitalt. Enligt natural cykles ska BF vara 12 februari. Hänger väldigt gärna med i den här gruppen!

    Måste fråga er andra: hur mörkar man en graviditet så här i början? Juni och juli var ju två riktigt dåliga månader att ha som första veckor och speciellt nu när restriktionerna börjar lättas :)


    Stort grattis!

    Varför vill du mörka den? :) Jag resonerar som så att om det går bra har jag delat glädjen med mina vänner, om det går och skogen får jag hjälp att bära sorgen.

    Men om man nu vill mörka så säger man väl bara att man har ont i halsen? Nått ska man väl få ut av den här sablans pandemin.

    Ps till alla här på familjeliv: Det finns en grupp på FB med lite mer action än i denna, den heter BF februari 2022.
  • JooCee
    MBL1712 skrev 2021-06-02 14:02:34 följande:

    Hej allihopa! Och grattis till alla gravida :)

    Jag är gärna med i den här tråden! Jag har varit aktiv i BIM juni tråden och plussade svagt i tisdags. BF beräknat till 12/2 :)


    Grattis grattis!
  • JooCee
    Ssaarraa skrev 2021-06-02 14:43:45 följande:

    Jag hänger på här :) plussade idag, BIM på fredag och BF 10/2.


    Vad kul, grattis till er!
  • StoraMy
    JooCee skrev 2021-06-02 22:41:07 följande:

    Stort grattis!

    Varför vill du mörka den? :) Jag resonerar som så att om det går bra har jag delat glädjen med mina vänner, om det går och skogen får jag hjälp att bära sorgen.

    Men om man nu vill mörka så säger man väl bara att man har ont i halsen? Nått ska man väl få ut av den här sablans pandemin.

    Ps till alla här på familjeliv: Det finns en grupp på FB med lite mer action än i denna, den heter BF februari 2022.


    Inte reflekterat så mycket över det mer än att "man ska göra det till v12" typ. Tänkte mer om man ändå vill umgås men inte berätta för folk :) ska kolla in fb-gruppen, tack!
  • Lita89

    Hur tänker ni andra kring jobbet? Jag berättade för min chef i veckan, det kändes bäst då jag blir avstängd enl smittskyddslagen redan i vecka 20. Och då ska jag även ha fyra veckor semester innan haha. Employee of the year var det här ja. Kom alltså tillbaka till jobbet i tisdags efter förra föräldraledigheten!

    Kommer dock inte berätta för övriga kollegor än men har sjukt dåligt samvete för att ?överge? dem igen?!

  • Emma2

    Hoppar också in här.

    Fjärde barnet med en tidigare partner, första barnet med nuvarande partner.

    Genomgick insemination och trodde nog inte att det skulle ta sig på första försöket. Det gjorde det och enligt senaste mens är BF 7/2.

    Känns fantastiskt att få gå igenom det här med en människa som är kärleksfull och omtänksam. Det upplevde jag inte tidigare graviditeter då jag dessutom var väldigt ung.

    Ska bli kul att följas åt!

  • 33villbligravid
    StoraMy skrev 2021-06-02 21:36:34 följande:

    Törs knappt skriva det för det känns så overkligt, men vi plussade idag! Fått svaga streck på olika stickor, men ett klart "gravid" på ett digitalt. Enligt natural cykles ska BF vara 12 februari. Hänger väldigt gärna med i den här gruppen!

    Måste fråga er andra: hur mörkar man en graviditet så här i början? Juni och juli var ju två riktigt dåliga månader att ha som första veckor och speciellt nu när restriktionerna börjar lättas :)


    Hej och grattis! 

    Jag har inte mörkat för mina vänner utan berättar då vi ses om det annars blir konstigt att inte typ dricka vin/äta sushi :) Jag har flera missfall i bagaget och just därför känns det heller inte så dramatiskt, d.v.s. jag säger att jag är gravid igen, och att vi ser hur det går! Har märkt det varit skönt om inte gått vägen att nära vänner vetat och kunnat stöda.

    På jobbet berättar jag inte, men där är det inte heller svårt att mörka då mest är på distans och oberoende förväntar de sig inte att jag ska dricka alkohol eller äta förbjudna ostar på arbetstid ;)
  • 33villbligravid

    Om mående. Så jag känner absolut nada! Lite skrämmande - men har inte mått dåligt i tidigare graviditeter heller så hoppas det är ok ändå .. Hur tänker ni göra med covid-vaccin? 

  • StoraMy
    33villbligravid skrev 2021-06-03 08:26:43 följande:

    Hej och grattis! 

    Jag har inte mörkat för mina vänner utan berättar då vi ses om det annars blir konstigt att inte typ dricka vin/äta sushi :) Jag har flera missfall i bagaget och just därför känns det heller inte så dramatiskt, d.v.s. jag säger att jag är gravid igen, och att vi ser hur det går! Har märkt det varit skönt om inte gått vägen att nära vänner vetat och kunnat stöda.

    På jobbet berättar jag inte, men där är det inte heller svårt att mörka då mest är på distans och oberoende förväntar de sig inte att jag ska dricka alkohol eller äta förbjudna ostar på arbetstid ;)


    Tack för ditt svar! Jag börjar nog bli benägen att hålla med om att man vill ju ändå ha stöd om något händer. Men man kanske inte behöver träffa hela bekantskapskretsen just nu så aaaallaaaa behöver inte veta.
Svar på tråden BF Februari 2022