• Svar på tråden BIM JULI
  • Anonym (Ylva)
    Nótt skrev 2021-07-19 00:18:02 följande:

    Tog ett tidigt graviditetstest idag, på BIM -3 till -5. Var toknegativt? :(


    tråkigt! =(

    en del pussar ju sent

    vänta in bim och blir det ingen mens gör då ett nytt test

    kan bli stressigt att testa sig varje dag och eventuellt bli besviken.
  • KSRG8887
    Trollskan skrev 2021-07-18 18:37:37 följande:

    Ser helt klart ett tydligt sträck!Ser allt för starkt ut för ett spökstreck tycker jag. Så har mina positiva sett ut och ännu svagare till och med.

    Jag fick också en kraftigare blödning idag som kommer i omgångar men fortfarande betydligt mindre än min normala mens, mer som äl-flytningar med blod lite ljusare blod i, betydligt tunnare också än vanlig mens. Men jag har nog gett upp nu. Tror att det fäste när jag fick den rosa flytningen och nu släpper det :(


    Ja, det är mycket starkare än spökstreck jag tidigare fått, idag är dock samtliga test negativa (svag skugga enbart) och jag blöder som en vanlig mens. Så det var väl ett dåligt ägg eller något? Nytt försök nästa månad, tänkte börja tempa nu för att få bättre koll på ägglossningen och hur lång lutealfasen är. Enligt när jag trott mig ha ägglossning de senaste 2 månaderna har den bara varit 9-11 dagar mot 14 innan förra graviditeten.

    Har du testat något sen du började blöda?
  • Anonym (Magnolian)
    Trollskan skrev 2021-07-17 14:05:47 följande:
    Enligt mina beräkningar har jag också BIM 23e spännande! Jag har också haft mer eller mindre molvärk sen äl. Har blivit värre senaste två dagarna, både i mage och ländrygg. Har iofs också haft skumma blödningar så vet inte vad som händer men känner igen detta förutom blödningarna från mina tidigare två graviditeter.
    Spännande! 

    Hur har det gått för dig? Har blödningarna slutat? Är det mycket blödningar eller bara "stänk" typ?
  • Anonym (Magnolian)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-17 20:17:59 följande:
    Okej, inte långt kvar nu! Ah, okej :/ samma som mig, Ibland får man bara den där känslan. Jag har också molvärk fortfarande, men mer av och till men också känt av varje dag.. Ingen aning! Men man kanske borde ringa barnmorska och fråga om det fortsätter och inte ger sig.
    Hmm ok. Det kanske är så man alltid haft (molvärk då och då), men att man verkligen analyserar allt nuförtiden och då märker man det? Men kanske är bra att fråga en gyn eller så som du säger ifall det fortsätter så här. 
    Jag ska till gyn för en allmän check-up tänkte jag i augusti, då ska jag ställa frågan om molvärken tänkte jag!

    Jag har ännu inte fått min mens så min första tanke med 10 dagars lutealfas och BIM den 19e gäller inte. Jag får se vad som händer till den 23e (14 dagars lutealfas).
    Jag kände mensvärk tidigt imorse när jag halvsov fortfarande.. så aa, mensen kommer nog i veckan.. jag skriver nog av denna månad :(:(:(:(:(:(:(
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 10:38:46 följande:

    Spännande! 

    Hur har det gått för dig? Har blödningarna slutat? Är det mycket blödningar eller bara "stänk" typ?


    Fick en störtblödning i natt :( betydligt mer än min vanliga mens.
  • Nótt

    Får göra det.. min temp sjönk inatt så känns som mensen ärmar g. Har dock noll mensvärk och tempen brukar aldrig sjunka innan för mig. Skumt!

    Inga färgade flygningar heller.


    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-19 00:24:48 följande:

    tråkigt! =(

    en del pussar ju sent

    vänta in bim och blir det ingen mens gör då ett nytt test

    kan bli stressigt att testa sig varje dag och eventuellt bli besviken.


  • Anonym (Magnolian)
    Trollskan skrev 2021-07-19 12:04:10 följande:

    Fick en störtblödning i natt :( betydligt mer än min vanliga mens.


    Oh nej vad tråkigt..!!! :((
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 12:49:50 följande:

    Oh nej vad tråkigt..!!! :((


    Ja det känns jobbigt. Även om vi inte försökte bli gravida denna gången så va jag så säker på att jag va gravid och hade hunnit föreställa mig hur det skulle va med en liten till. Vet inte om det är hormonerna som spökar men gråter hela tiden, vilket jag sällan gör annars.

    Men nu ska jag försöka övertala sambon till att vilja ha en till i framtiden i alla fall. Detta fick mig verkligen att inse att jag vill ha en till.
  • Anonym (Försökmednr2)

    Idag var bim här men jag är osäker som sagt om min äl verkligen blev av 4/7. Jag tror jag hade 7-8/7 vilket betyder att bim inte är förrän på torsdag typ.. Tog ett vanligt clearblue idag på morgonen. Negativt inom test tiden. Sen när jag skulle slänga en tom toarulle i papperskorgen ca en timme senare så ser det ut som på bilden.. Jag är fullt medveten om att det INTE räknas som positivt då tiden gått ut. Men det jag undrar är om någon varit med om samma eller läst om andra som fått såhär EFTER test tiden och isåfall hur det blivit sen?

  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-19 10:43:22 följande:

    Hmm ok. Det kanske är så man alltid haft (molvärk då och då), men att man verkligen analyserar allt nuförtiden och då märker man det? Men kanske är bra att fråga en gyn eller så som du säger ifall det fortsätter så här. 

    Jag ska till gyn för en allmän check-up tänkte jag i augusti, då ska jag ställa frågan om molvärken tänkte jag!

    Jag har ännu inte fått min mens så min första tanke med 10 dagars lutealfas och BIM den 19e gäller inte. Jag får se vad som händer till den 23e (14 dagars lutealfas).

    Jag kände mensvärk tidigt imorse när jag halvsov fortfarande.. så aa, mensen kommer nog i veckan.. jag skriver nog av denna månad :(:(:(:(:(:(:(


    Jaa, så himla svårt att veta. Okej, ja det låter klokt!

    Avvakta till torsdag så får du se om mensen kommer eller positivt test. Jag tog ett imorse som var negativt inom test tiden men som sen blev lite blått som att ett kryss var på väg. Du kan se mitt inlägg som jag nyss la upp med bild. Vet att det inte gills, men undrar ju om det kan vara så att det är påväg att bli positivt eller om det kan bli så utan att det är något. Jag är inställd på negativt och mens på torsdag då jag tror min bim är. Haft jättemkt molvärk igår och inatt!

    Hoppas att du inte får mens! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM JULI