• Svar på tråden BIM JULI
  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-19 22:32:01 följande:

    här har man vidrig huvudvärk och feberkänsla i kroppen.

    vet inte vad jag hoppas på längre .. barnen är asjobbiga och jag vill bara börja jobba igen..


    Haha jag känner igen mig helt i det xD tål inte värmen och har haft migrän, feberkänsla och muskelvärk i flera omgångar denna månad. Tagit så många Ipren att jag mest troligt inte blir gravid denna omgång. Fick ta en Ipren senast i natt. Denna cykel har jag tvivlat på om jag verkligen vill ha en till, är ju inte lätt att ta hand om småbarn (och en som är på väg in i tonåren och har en fruktansvärd attityd) samtidigt som man mår dåligt. Och samtidigt vill jag verkligen börja jobba, bara längtar! Vill jag verkligen vara föräldraledig igen? Känns inte lockande just nu! Men ändå vill jag ha en bebis till :) väldigt förvirrande xD
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 08:57:56 följande:

    ahaa okej! Har du tagit nåt mer test nu eller ska du vänta till på torsdag istället?

    Jag hade faktiskt velat testa nu, min temp är ganska hög :S Den kan såklart dippa närsomhelst säkert, det är ju 3 dagar kvar till mens vad som helst kan hända haha.. förra månaden dippade den dagen innan jag fick min mens. men jag har bara vanliga RFSU stickor hemma! tror inte de funkar så tidigt... och har läst av andra i det här forumet att de inte tycker att de är så bra heller??

    testar du endast på morgonen med första kisset? eller hur gör du?


    Jag skulle ta ett nu på morgonen men direkt när jag satte mig på toan så kom mensen som ett brev på posten haha! Ingen bebis denna månad! Känns helt okej eftersom vi ändå hade sagt att vi skulle vänta till augusti.. Så nu ska jag bara fundera på om vi ska köpa äl test eller bara fortsätta se hur det går att bara köra på.

    Okej, nee som kommer nog inte visa något.. Jag har fått spök med rfsu tidigare så jag gillar dom inte haha. Föredrar predictor early eller babyplans graviditetstest:)jag tar alltid morgonurin för i början av en graviditet är hcg nivåerna så låga och det är svårt att upptäcka ibland. På morgonen är urinen som mest koncentrerad och därför lättare att upptäcka hcg.. Men det beror också helt klart på vart man är i sin cykel. Innan BIM skulle jag alltid ta på morgonen, efter bim ska det inte spela jättestor roll!
  • Anonym (JG)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-20 09:47:13 följande:

    Jag skulle ta ett nu på morgonen men direkt när jag satte mig på toan så kom mensen som ett brev på posten haha! Ingen bebis denna månad! Känns helt okej eftersom vi ändå hade sagt att vi skulle vänta till augusti.. Så nu ska jag bara fundera på om vi ska köpa äl test eller bara fortsätta se hur det går att bara köra på.

    Okej, nee som kommer nog inte visa något.. Jag har fått spök med rfsu tidigare så jag gillar dom inte haha. Föredrar predictor early eller babyplans graviditetstest:)jag tar alltid morgonurin för i början av en graviditet är hcg nivåerna så låga och det är svårt att upptäcka ibland. På morgonen är urinen som mest koncentrerad och därför lättare att upptäcka hcg.. Men det beror också helt klart på vart man är i sin cykel. Innan BIM skulle jag alltid ta på morgonen, efter bim ska det inte spela jättestor roll!


    Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

    Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

    Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er
  • Anonym (Magnolian)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-20 09:47:13 följande:

    Jag skulle ta ett nu på morgonen men direkt när jag satte mig på toan så kom mensen som ett brev på posten haha! Ingen bebis denna månad! Känns helt okej eftersom vi ändå hade sagt att vi skulle vänta till augusti.. Så nu ska jag bara fundera på om vi ska köpa äl test eller bara fortsätta se hur det går att bara köra på.

    Okej, nee som kommer nog inte visa något.. Jag har fått spök med rfsu tidigare så jag gillar dom inte haha. Föredrar predictor early eller babyplans graviditetstest:)jag tar alltid morgonurin för i början av en graviditet är hcg nivåerna så låga och det är svårt att upptäcka ibland. På morgonen är urinen som mest koncentrerad och därför lättare att upptäcka hcg.. Men det beror också helt klart på vart man är i sin cykel. Innan BIM skulle jag alltid ta på morgonen, efter bim ska det inte spela jättestor roll!


    Vad tråkigt!! Men nu slapp du slösa ett test! Haha. Håller tummarna för augusti, majbebis då!

    Är det sant.. ja jag misstänkte det haha. Jag tog ett test precis nyss trots att det inte var morgonens första kiss och med ett RFSU test tyvärr haha. Det här va resultatet:



    Och spökstrecket levererades så klart, RFSU diskriminerar ingen :P
  • Nótt
    Anonym (JG) skrev 2021-07-20 09:56:12 följande:
    Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

    Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

    Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er
    Jag kör med clearblues digitala, samt testlagrets stickor! detta för att de är billigare haha. Jag har gjort så att jag börjar testa med stickorna när jag vett att det närmar sig, och när jag får stegring på dem då börjar jag testa med clearblue =) Har kört parallellt ett par gånger också för att bekräfta att de stämmer överens och funkar alltid!
  • Trollskan
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 09:56:59 följande:

    Vad tråkigt!! Men nu slapp du slösa ett test! Haha. Håller tummarna för augusti, majbebis då!

    Är det sant.. ja jag misstänkte det haha. Jag tog ett test precis nyss trots att det inte var morgonens första kiss och med ett RFSU test tyvärr haha. Det här va resultatet:

    Och spökstrecket levererades så klart, RFSU diskriminerar ingen :P


    Ser ju positivt ut ;)
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Anonym (JG) skrev 2021-07-20 09:56:12 följande:

    Jag sa också augusti faktiskt och det var väl ändå tur man inte började då med tanke på att det verkar ta tid denna gången.

    Blir mitt tredje försök nu men denna gång provar jag äl-test från clearblue. Aldrig haft äl test innan bara app

    Om någon har erfarenhet av dessa så dels gärna med er


    Vilka äl-test är det? Digitalt eller analogt och om digitalt, är det advanced eller det rosa digitala? :)
  • Anonym (Magnolian)
    Trollskan skrev 2021-07-20 10:23:10 följande:
    Ser ju positivt ut ;)
    what?? neej ja kan knappt tro på det... känns för bra för att vara sant haha. 

    tror du verkligen det???? :O haha!

    Det här var btw ett vanligt test, inget testa tidigt test, och om jag har 14 dagar lutealfas så kommer min mens den 23e. 
  • Anonym (Magnolian)
    Anonym (Magnolian) skrev 2021-07-20 10:35:00 följande:
    what?? neej ja kan knappt tro på det... känns för bra för att vara sant haha. 

    tror du verkligen det???? :O haha!

    Det här var btw ett vanligt test, inget testa tidigt test, och om jag har 14 dagar lutealfas så kommer min mens den 23e. 
    eller mensen är planerad till den 23e menar jag.
Svar på tråden BIM JULI