• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • RoyalCanin
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-09-17 10:13:25 följande:

    Hur går det för alla?


    Har varit iväg och spolat äggledarna. De såg tre äggblåsor på varje sida på ultraljudet och det var visst inte alltför tokigt med tanke på min ålder och mitt låga amh-värde (normalt för min ålder). 
    Någon dag efter var min ägglossning, så nu får vi väl bara vänta och se, ÄL+5 idag.

    Är nyss fyllda 44 år, kan tänka mig att vissa här kanske har tankar om det, men jag kommer att fortsätta försöka, väl medveten om risker och hur väldigt liten chansen är att lyckas. Skulle aldrig rekommendera någon att vänta så här länge, och för mig kan mycket väl "tåget ha gått".
    Återstår att se. 

    Kul att följa hur det går för er andra här
  • Wave Mother

    Tänkte också gå med i gruppen, om det är okej! 

    Jag är 37 och min man och jag försöker få vårt första barn. Plussade nästan direkt jag hade slutat med p-piller i våras, men det ledde tyvärr till MA i juli. Har just fått min andra mens efter MA:t så deppar lite idag, men hoppas på bättre lycka de närmsta månaderna. 

  • Anonym (Längtan)
    RoyalCanin skrev 2021-09-17 15:42:13 följande:

    Har varit iväg och spolat äggledarna. De såg tre äggblåsor på varje sida på ultraljudet och det var visst inte alltför tokigt med tanke på min ålder och mitt låga amh-värde (normalt för min ålder). 

    Någon dag efter var min ägglossning, så nu får vi väl bara vänta och se, ÄL+5 idag.

    Är nyss fyllda 44 år, kan tänka mig att vissa här kanske har tankar om det, men jag kommer att fortsätta försöka, väl medveten om risker och hur väldigt liten chansen är att lyckas. Skulle aldrig rekommendera någon att vänta så här länge, och för mig kan mycket väl "tåget ha gått".

    Återstår att se. 

    Kul att följa hur det går för er andra här


    Det spelar ingen roll vilken ålder tycker jag. Vill man ha barn så är de ju klart man ska försöka. Jag håller tummarna hårt. :)
  • nomina
    Pandy13 skrev 2021-09-17 14:16:53 följande:

    Jag har ömma bröst/bröstbårtor och känningar i magen. Bara fasar för att illamåendet ska komma, haha!


    Ja illamåendet är ingen höjdare. Jag var fruktansvärt trött första graviditeten. Minns att jag somnade på biografen till någon action-superhjältefilm :D
  • nomina
    RoyalCanin skrev 2021-09-17 15:42:13 följande:

    Har varit iväg och spolat äggledarna. De såg tre äggblåsor på varje sida på ultraljudet och det var visst inte alltför tokigt med tanke på min ålder och mitt låga amh-värde (normalt för min ålder). 

    Någon dag efter var min ägglossning, så nu får vi väl bara vänta och se, ÄL+5 idag.

    Är nyss fyllda 44 år, kan tänka mig att vissa här kanske har tankar om det, men jag kommer att fortsätta försöka, väl medveten om risker och hur väldigt liten chansen är att lyckas. Skulle aldrig rekommendera någon att vänta så här länge, och för mig kan mycket väl "tåget ha gått".

    Återstår att se. 

    Kul att följa hur det går för er andra här


    Jag har ingen aning om vad att spola äggledarna innebär men hoppas att det tar sig.

    Är säker på att du kommer att bli en fantastisk mamma till ett efterlängtat barn!
  • nomina
    Wave Mother skrev 2021-09-17 15:50:19 följande:

    Tänkte också gå med i gruppen, om det är okej! 

    Jag är 37 och min man och jag försöker få vårt första barn. Plussade nästan direkt jag hade slutat med p-piller i våras, men det ledde tyvärr till MA i juli. Har just fått min andra mens efter MA:t så deppar lite idag, men hoppas på bättre lycka de närmsta månaderna. 


    Så tråkigt att du fick missfall, mår du ok? Jag var så otroligt ledsen i flera månader efter.

    Kanske vi följs åt, vi ska börja försöka för bebis nu också!
  • Pandy13
    Anonym (Längtan) skrev 2021-09-17 15:27:47 följande:

    Haha okej. Har inte så stor koll men har du barn sedan innan?


    Ja jag har en son :) med honom mådde jag illa i ngr månader tror jag, men minns inte när det började.
    nomina skrev 2021-09-17 16:01:30 följande:

    Ja illamåendet är ingen höjdare. Jag var fruktansvärt trött första graviditeten. Minns att jag somnade på biografen till någon action-superhjältefilm :D


    Haha ja den där tröttheten är ju hemsk! Den går inte ens att beskriva för någon som inte upplevt den. Men just nu känner jag att jag tar illamående/trötthet och whatever bara den lilla stannar kvar. Har ett tidigt ultraljud inbokat iaf.
  • Anonym (Syskon)
    Anonym (Längtan) skrev 2021-09-17 14:08:36 följande:

    Okej va roligt. Skönt ändå att jag inte va ensam av att känna så.

    Tycker ålder inte spelar någon roll. Vill man ha barn är de ju klart man ska försöka. :)


    Precis:)
  • Pandy13
    RoyalCanin skrev 2021-09-17 15:42:13 följande:

    Har varit iväg och spolat äggledarna. De såg tre äggblåsor på varje sida på ultraljudet och det var visst inte alltför tokigt med tanke på min ålder och mitt låga amh-värde (normalt för min ålder). 

    Någon dag efter var min ägglossning, så nu får vi väl bara vänta och se, ÄL+5 idag.

    Är nyss fyllda 44 år, kan tänka mig att vissa här kanske har tankar om det, men jag kommer att fortsätta försöka, väl medveten om risker och hur väldigt liten chansen är att lyckas. Skulle aldrig rekommendera någon att vänta så här länge, och för mig kan mycket väl "tåget ha gått".

    Återstår att se. 

    Kul att följa hur det går för er andra här


    Vad andra tycker ska man skita i. Ditt liv, ditt beslut!

    Hoppas inte "tåget har gått" och att du blir mamma snart!
  • Wave Mother
    nomina skrev 2021-09-17 16:09:00 följande:
    Så tråkigt att du fick missfall, mår du ok? Jag var så otroligt ledsen i flera månader efter.

    Kanske vi följs åt, vi ska börja försöka för bebis nu också!
    Ja, det var väldigt ledsamt. Och ledsamt att höra att du också gått igenom det. Det var relativt nyss för mig, i slutet av juli. Jag har nog hämtat mig hyfsat på så sätt att jag inte tänker på det hela tiden och har slutat sörja akut, men samtidigt är jag rätt så upptagen av att försöka bli gravid på nytt, så jag kan nog inte säga att psyket är helt tillbaka. Men jag är inte så deppig och har fått tillbaka det mesta av orken, så det är i alla fall positivt. 

    Det vore jättekul om vi får följas åt i tråden :) 

    Har du återhämtat dig nu, eller är det fortfarande tungt?
     
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida