• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Emma1b
    pandarinen skrev 2021-12-14 18:11:43 följande:

    hur hjälper rosenrot? Jag tror inte jag har äl förrän till helgen och jag kör clearblue advance. Tänkte mest att första testet brular alltid visa tom ring för att den kalibrerar sig har jag läst någon stans. Idag är jag på dag 12. Tom ring


    Stämde inte för mig. Jag testade med vanliga stickor tills linjen började bli starkare, då gick jag över till cb digital och fick smiley första dagen. :)
  • LillaGry
    mamma8212 skrev 2021-12-15 08:14:03 följande:

    Ägglossning pågår, försök 10 nu, tror jag. Snart ett år sen vi började försöka, helt galet.. jag vet ju att allt ser ok ut iallafall, så det är bara att fortsätta försöka, iallafall ett tag till. Har satt en egen gräns att jag vill bli gravid så den isåfall föds inom nästa år då jag fyller 40, sen är jag för gammal.. då får vi bara acceptera att det inte blir fler barn. Jag pendlar mellan att vilja bli gravid, och inte vilja. Dels för att en graviditet tär så mycket på kroppen, orkar jag en tredje gång? Allt efter, med bebistid och sömnbrist. Fast samtidigt vill vi också, såklart.


    Det du skriver stämmer så bra in på mig och om hur jag känner inför en till graviditet (förutom att jag är mitt i lingonveckan ;-( ). Jag vill helst också få barn innan 40, men nu har jag förlängt det så att det är ok att jag är 40 när barnet föds (jag har precis fyllt 39). För mig pendlar det också från att vilja bli gravid och vissa dagar när det är tufft då tänker jag att jag inte har ork och att ett barn är tillräckligt, men innerst inne vill jag nog gå igenom babyperioden igen. Vi börjar på sjätte försöket nu, jag har extremt regelbunden mens och vet exakt när jag har ägglossning, men än har det inte tagit sig. Första barnet tog sex månader (då var jag 37 år). Jag hoppas det inte är försent för oss och att vi får ett plus inom de närmaste månaderna
  • Anonym (Babymakeing)
    pandarinen skrev 2021-12-14 18:11:43 följande:

    hur hjälper rosenrot? Jag tror inte jag har äl förrän till helgen och jag kör clearblue advance. Tänkte mest att första testet brular alltid visa tom ring för att den kalibrerar sig har jag läst någon stans. Idag är jag på dag 12. Tom ring


    Det som har skett för mig när jag börjat testa i senaste laget är att det gått O till fast smily utan någon blinkande emellan.
  • Kiiwii

    Jag med kan också verkligen relatera till det ni skriver angående tvekan och velandet att vilja ha barn kontra orkar man? Jag ha velat och funderat i två år men alltid landat i att jag har en längtan efter en sista bebis, en sista graviditet så nu kör vi och hoppas jag inte velat för länge ???? Typiskt mig att hålla på sådär och fundera o tänka i evigheter, haha.

    Tiden går då så himla fort nu alltså, jul om drygt en vecka. Hinner inte med. Ska ha ägglossning precis kring julhelgen också. Lite typiskt, vi reser till min familj och bor hos dem ett par dagar över julen, hehe?

  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-12-15 21:24:35 följande:

    Jag med kan också verkligen relatera till det ni skriver angående tvekan och velandet att vilja ha barn kontra orkar man? Jag ha velat och funderat i två år men alltid landat i att jag har en längtan efter en sista bebis, en sista graviditet så nu kör vi och hoppas jag inte velat för länge ???? Typiskt mig att hålla på sådär och fundera o tänka i evigheter, haha.

    Tiden går då så himla fort nu alltså, jul om drygt en vecka. Hinner inte med. Ska ha ägglossning precis kring julhelgen också. Lite typiskt, vi reser till min familj och bor hos dem ett par dagar över julen, hehe?


    Man får göra old school-smileys, annars blir det frågetecken, haha!

    Hmm, knepigt.. ni kanske kan få till en snabbis under julhelgen :) Missar man en månad känns det så himla länge till nästa gång.

    Jag ville inte ens ha fler barn. Jag träffade några vänner förra sommaren som hade en liten. Jag har alltid gillat bebisgos, men ändå inte blivit sugen på fler. Förrän förra sommaren då, fick nog nån ålderskris och tänkte att det kanske är nu eller aldrig (eller tom för sent, man vet ju inte).

    Jag gåri n i vecka 19 denna vecka och har ännu inte riktigt kopplat ordentligt att jag är gravid, haha!
  • Kiiwii
    Pandy13 skrev 2021-12-15 22:12:03 följande:

    Man får göra old school-smileys, annars blir det frågetecken, haha!

    Hmm, knepigt.. ni kanske kan få till en snabbis under julhelgen :) Missar man en månad känns det så himla länge till nästa gång.

    Jag ville inte ens ha fler barn. Jag träffade några vänner förra sommaren som hade en liten. Jag har alltid gillat bebisgos, men ändå inte blivit sugen på fler. Förrän förra sommaren då, fick nog nån ålderskris och tänkte att det kanske är nu eller aldrig (eller tom för sent, man vet ju inte).

    Jag gåri n i vecka 19 denna vecka och har ännu inte riktigt kopplat ordentligt att jag är gravid, haha!


    Haha, ja vi får allt smyga iväg nånstans och gömma oss, vara knäpptysta, haha :-P Tänker inte missa en ägglossning iaf, men hoppas den sker innan vi åker eller när vi kommit hem, vore ju smidigast, haha.

    Wow, snart halvvägs :) Har ni gjort RUL än?
  • pandarinen

    Tur att man gör ägglossningstest för imorse kom en glad gubbe fram. Blinkande igår, fast idag. Trodde inte jag skulle ha äl förrän på lördag :) dag 14 idag! Får se om vi får till något mys nu då. Egentligen vill jag vänta till imorgon för optimal chans så nära ägglossning som möjligt men nu blir jag nojjig att missa ägglossningen för ofta får jag älstegeing/utslag på em, inte på morgonen. Så tänk om stegringen började redan i går? Känner även stick i sidan.

  • nomina
    pandarinen skrev 2021-12-16 07:41:06 följande:

    Tur att man gör ägglossningstest för imorse kom en glad gubbe fram. Blinkande igår, fast idag. Trodde inte jag skulle ha äl förrän på lördag :) dag 14 idag! Får se om vi får till något mys nu då. Egentligen vill jag vänta till imorgon för optimal chans så nära ägglossning som möjligt men nu blir jag nojjig att missa ägglossningen för ofta får jag älstegeing/utslag på em, inte på morgonen. Så tänk om stegringen började redan i går? Känner även stick i sidan.


    Åhh håller tummarna för att det tar sig!

    Kanake ni kan få till mys både idag (asap) och imorgon? - det är dags för fredagsmys...! ;)

    Du kanske ska lyssna på sin kropp om du nu känner stickningar. Håller tummarna!
  • Pandy13
    Kiiwii skrev 2021-12-15 22:51:42 följande:

    Haha, ja vi får allt smyga iväg nånstans och gömma oss, vara knäpptysta, haha :-P Tänker inte missa en ägglossning iaf, men hoppas den sker innan vi åker eller när vi kommit hem, vore ju smidigast, haha.

    Wow, snart halvvägs :) Har ni gjort RUL än?


    Kan ju bli ett kul minne om det tar sig på det försöket, hihi.

    RUL nästa vecka:) Börjar bli lite nervös. Inte helt officiellt på jobbet än heller innan det.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida