• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Hej tjejer.

    Jag 30 år och min sambo 34 år försöker bli gravid nu. BIM 16/9 3e försöket. Vet inte hur jag lägger till mig i listan.

    Jag försökte bli gravid med mitt ex i ca 9 månader utan att det gick. Genomförde privat fertilitet undersökning och allt såg fint ut. Har varit gravid för 5 år sedan men gjorde en abort.

    Jag har aldrig tänkt på det men är lite osäker om jag har sånt ägglossnings sekret som alla pratar om.

    Jag använder inga ägglossningstester utan använder Min Kalender. Jag är ganska så regelbunden med 28 dagar +- 2 dagar.

    Har beställt Vetegroddsolja som kan öka sekretet så hoppas det funkar.

    Mvh

  • slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-22 09:15:09 följande:

    Har blivit förkyld med ont i halsen. Vågar man använda strepsils? Min äl-period borde vara över nu så kan ju vara så att det håller på och blir något?


    Det är klart du kan använda det, det ska inte ha någon påverkan :) strepsils påverkar knappt resten av kroppen utan verkar lokalt i halsen
  • LJM91
    chouette skrev 2021-08-22 08:18:17 följande:

    Så tråkigt :( När hade du Bim?


    Idag enligt appen, trodde först inte den stämde då min mens blev ganska oregelbunden av mina minipiller som jag slutade med i juli, men nu har mensvärken gjort sig till känna på riktigt så tror nog det stämmer ändå tyvärr. Är så arg på min lååånga cykel, nästa BIM blir inte förrän i början av oktober :( tålamod?
  • evelinagra1

    Hej, jag börjar närma mig BIM nu, skulle inte säga att jag har så mycket symtom mer än lite molande värk från och till och lite ont i brösten men har inte ont på morgonen men på eftermiddagen/kvällen är det värre? Någon som varit med om detta och vet vad det kan bero på?

  • Kiwikiwi
    LJM91 skrev 2021-08-22 10:00:08 följande:

    Idag enligt appen, trodde först inte den stämde då min mens blev ganska oregelbunden av mina minipiller som jag slutade med i juli, men nu har mensvärken gjort sig till känna på riktigt så tror nog det stämmer ändå tyvärr. Är så arg på min lååånga cykel, nästa BIM blir inte förrän i början av oktober :( tålamod?


    Är inte jättepåläst men vet att vissa kosttillskott, tex rosenrot kan hjälpa till att korta ner cykeln :) kanske värt för dig att kolla upp det lite mer? (Om du inte redan gjort det). Trist om mensen dyker upp, man hoppas ju verkligen att den inte ska det nu, men får hålla tummarna för att de ska gå vägen nästa gång:)
  • Bez
    evelinagra1 skrev 2021-08-22 11:05:23 följande:

    Hej, jag börjar närma mig BIM nu, skulle inte säga att jag har så mycket symtom mer än lite molande värk från och till och lite ont i brösten men har inte ont på morgonen men på eftermiddagen/kvällen är det värre? Någon som varit med om detta och vet vad det kan bero på?


    Jag skulle säga att jag har samma molande värk till och från och mest på eftermiddag kväll och spänningar i brösten vet inte om jag bara känner efter mer än vanligt eller om de kan vara nått? Har BIM-5 idag så tog ett tidigt test men de va neg :/ men har lite kortare luteal så är bara äl+9 så kanske tidigt än att se nått håller tummarna för oss att de är symptom!
  • evelinagra1
    Bez skrev 2021-08-22 11:21:57 följande:

    Jag skulle säga att jag har samma molande värk till och från och mest på eftermiddag kväll och spänningar i brösten vet inte om jag bara känner efter mer än vanligt eller om de kan vara nått? Har BIM-5 idag så tog ett tidigt test men de va neg :/ men har lite kortare luteal så är bara äl+9 så kanske tidigt än att se nått håller tummarna för oss att de är symptom!


    Åå hoppas! Försökte googla lite men det enda jag fick fram var sånna som var i typ vecka 5-6 som hade det så.. det låter ju dock lovande haha
  • Sheltie

    Är på ÄL+6, BIM om en vecka och har känt till och från sedan ÄL+3 små dragningar/värk från livmodern... och igår kväll högg det till när jag spände magen för att harkla mig... någon annan som har upplevt något liknande? 

  • Dalarna91
    Sheltie skrev 2021-08-22 12:08:27 följande:

    Är på ÄL+6, BIM om en vecka och har känt till och från sedan ÄL+3 små dragningar/värk från livmodern... och igår kväll högg det till när jag spände magen för att harkla mig... någon annan som har upplevt något liknande? 


    Jag brukar alltid få molande värk och ibland lite hugg på ca ÄL + 7. Ganska tråkigt att känna då vet jag att mensen kommer att komma. :(
  • Sheltie
    Dalarna91 skrev 2021-08-22 12:12:00 följande:
    Jag brukar alltid få molande värk och ibland lite hugg på ca ÄL + 7. Ganska tråkigt att känna då vet jag att mensen kommer att komma. :(
    Måste vara väldigt tråkigt att ha ett sådant symtom så tidigt för kommande mens :( För min del så brukar jag inte få värk eller liknande alls förens tidigast två dagar innan mens, vilket får mig att bli väldigt hoppfull nu... 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?