• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • slo92

    Tog ett graviditetstest imorse och kunde inte se något streck, så jag drar slutsatsen att det blev ett missfall annars borde ju strecket varit starkt vid det här laget. Ska på AW imorgon så då tänker jag ta ett glas vin och släppa allt detta för en stund. Blödde bara tre dygn, är det någon som vet när ägglossningen kommer igång igen efter missfall, blir den förskjuten? För visst kan man testa direkt igen?

  • Jenek18
    Willow89 skrev 2021-09-28 10:56:19 följande:

    Plötsligt fick jag en sjuk smärta i min vänstra ljumske, som strålade ner i benet. Gick på toaletten och mensen hade kommit!

    Så himla märkligt. Brukar alltid få mensvärk och brun spotting dagen innan, men det har jag inte fått nu. Det var klarrött direkt. Känns som något är så fel med min kropp eller i alla fall denna cykel. Är det helt omöjligt att det är en ultratidigt missfall med tanke på de svaga


    Nej men va tråkigt!! Så himla knäppt där kroppen beter sig så annorlunda. Verkar som att det är vanligt att upplever oväntade grejer. Kan ju vara tidigt missfall så då stämde ju dina symtom. Men bra att du skulle kolla upp det!
  • LJM91


    Jag vågar knappt tro det, men visst sjutton är det ett streck?? Det ser ljusrosa ut i verkligheten och inte grått som ett spökstreck.. Vad tror ni?
  • Wave Mother

    Jag ser också en skugga, och är den rosa så är det ju ett gott tecken! Vad kul! 


    LJM91 skrev 2021-09-29 07:48:54 följande:


    Jag vågar knappt tro det, men visst sjutton är det ett streck?? Det ser ljusrosa ut i verkligheten och inte grått som ett spökstreck.. Vad tror ni?
  • Wave Mother
    Jenek18 skrev 2021-09-29 07:33:50 följande:

    Stort grattis till alla plus!! Så roligt och hoppas att det håller i!

    Själv har jag tyvärr missat ÄL. Fattar inte att det hände och känner verkligen att jag har misslyckats. Jag har en väldigt lång cykel och nästan hela det här året har min cykel blivit längre och längre eller varit samma. Nu kom ÄL 5 dagar tidigt!! Men jag började få fertilt sekret samma tidpunkt som vid förra cykeln och ville inte hålla på och testa så mkt utan gick på mönstret från förra cykeln. Men hade bara fertilit sekret i ca 5 dagar istället för 10 den här gången. Tyvärr fick vi inte till det vid ÄL. Känns helt sjukt, hur kunde jag missa?!

    Men det positiva är att min kropp verkar kanske gå tillbaka till mer normala cykler. Dessutom behöver jag inte vänta BIM och känna efter så mkt. Jag ser den här tiden lite som en bonustid där jag kan äta/dricka saker som inte går som gravid. Nu är jag riktigt förrvirad kring min cykel så till nästa cykel får det blir att börja om lite på nytt, vem vet kanske går den tillbaks till mina vanliga 28 dagar.


    Jobbigt med oregelbunden (och lång) cykel, men du har ju en väldigt bra inställning till detta tycker jag; dvs. att det mest centrala är att cykeln kanske håller på att bli mer normal.

    Även jag har lyckats missa ÄL den här månaden (nästan helt). Jag trodde att den skulle komma imorgon eller på fredag, men fick supertydliga känningar för tre dagar sedan och har också fått utslag på stickor. Tyvärr har vi inte heller fått till det närmre än ett par dagar innan symptomen började pga jobb, så jag tror det är kört. Nåja. Det kommer ju en ny cykel.
  • BounceBambi

    Kul med så många plus i tråden! Jag väntar på BIM på söndag, tycker jag börjar ha lite mensvärkskänningar och ömma bröst vilket både kan vara mens och graviditet. Håller på att sälja min lägenhet så stress är också en ganska stor faktor just nu. Tänker att jag testar på BIM om tempen inte droppar. Känns som att det just nu är så mycket strul med annat så det hade varit för bra för att vara sant om jag lyckades bli gravid också... Känner mig nog mest frustrerad idag, får se om det kan gå över till förhoppningsfull snart igen. 

  • Värphönan
    slo92 skrev 2021-09-29 07:35:54 följande:

    Tog ett graviditetstest imorse och kunde inte se något streck, så jag drar slutsatsen att det blev ett missfall annars borde ju strecket varit starkt vid det här laget. Ska på AW imorgon så då tänker jag ta ett glas vin och släppa allt detta för en stund. Blödde bara tre dygn, är det någon som vet när ägglossningen kommer igång igen efter missfall, blir den förskjuten? För visst kan man testa direkt igen?


    För mig kom äl ungefär lika många dagar efter min första blödningsdag på mf som den brukade göra från min första mensdag. Kan såklart vara skillnad hos olika också men för mig va det ingen förskjutning utan kom ?som vanligt?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?