• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91
    sigridgunnar skrev 2021-10-01 14:35:53 följande:

    Tidigt plus slutade i Tidigt mf..usch så hopplöst livet känns..bara börja om igen.. :(


    Ledsen att du fick det. Jag fick också tidigt missfall nu 20/9. Så vet hur det känns <3
  • hurtänktedunu
    AllieP skrev 2021-10-01 09:36:53 följande:

    Det är fint att se allt stöttande och uppmuntrande i denna grupp, precis vad den är till för. <3 Kul att se all girlpower! 

    Idag är min ÄL slut och jag går mot den låååånga vänteperioden nu. Då jag studerar hemifrån och inte får så mycket miljöombyte så känns dagarna alltid extra långa mellan äl och mens. 

     


    Åh jag förstår att det är segt när man jobbar hemma. Jag träffar ju patienter hela dagarna och spelar padel på kvällarna och tycker ändå det går segt. Jag ska nog inte klaga.
  • hurtänktedunu
    Willow89 skrev 2021-10-01 13:05:35 följande:

    Se till att vara uppehållen med saker så du inte behöver tänka på det lika mycket! :) Ha en fin helg!


    Haha ja det har jag lyckats med denna helg. Borta hela dagen I morgon och padel hela söndagen.
  • hurtänktedunu
    sigridgunnar skrev 2021-10-01 14:35:53 följande:

    Tidigt plus slutade i Tidigt mf..usch så hopplöst livet känns..bara börja om igen.. :(


    Så tråkigt. Vet att det är jobbigt. Men er tid kommer
  • piiiggeliiin
    Bez skrev 2021-09-30 11:09:57 följande:
    Upplever inte heller tydliga flytningar inte ens nu när jag försöker tänka på de, skönt att höra att man inte är ensam om de
    Min rekommendation är att kolla in vulverine på instagram.. fertila flytningar är viktiga om man vill bli gravid då det är de som gör att spermierna kan överleva i den annars väldigt sura miljön..

    Lite/obefintligt fertilt sekret kan bero på tex östrogenbrist... värt att se till att ladda på med alla de vitaminer som stöttar just östrogenet och därmed progestoronet.

    Jag hade sparsamt med flytningar och la om kosten helt (tidigare vegan), adderade flertalet kosttillskott, konstaterade även att min medicin påverkar slemhinnorna (därmed även där nere) + börjat äta bidrottninggele... Det gav mig en riktigt stark ÄL denna månad.

    Hoppas det kan hjälpa er! :) 
  • LJM91

    Ingen mer blödning idag, fattar inte vad min kropp håller på med :( ska mensen ändå komma så får den gärna göra det nu liksom, den här väntan är såå dryg!

  • Lövsångerska1991
    sigridgunnar skrev 2021-10-01 14:35:53 följande:

    Tidigt plus slutade i Tidigt mf..usch så hopplöst livet känns..bara börja om igen.. :(


    Skickar en stor kram <3
  • Lövsångerska1991
    Juli1990 skrev 2021-09-30 21:56:35 följande:

    Åh har läst vad du skrivit och vill skicka en styrkekram! Bara för testet var negativt idag behöver det inte vara det om någon dag, vissa plussar sent! <3. Förstår dock att det känns jättejobbigt och att du liksom haft en ?plan? med allt och skaffa barn! Kämpa på och avvakta att testa någon dag! Kram


    Tack för dina tröstande ord <3 jag tror att mensen är på väg ändå faktiskt. Haft väldigt ont i magen och svullen mage idag. Lite lite beigeaktig flytning och det brukar jag få innan mensen börjar. Men man vet aldrig förstås. Aldrig haft så ömma svullna bröst som nu, eller inte sen puberteten och unga tjugoårsåldern typ. Men sån kan väl ändras.
  • AllieP
    hurtänktedunu skrev 2021-10-01 15:48:46 följande:
    Åh jag förstår att det är segt när man jobbar hemma. Jag träffar ju patienter hela dagarna och spelar padel på kvällarna och tycker ändå det går segt. Jag ska nog inte klaga.
    Jobbar du inom vården? Jag jobbar extra på sjukhus samtidigt som jag pluggar och har praktik på sjukhuset typ hela tiden. Jag hoppas att covid lagt sig mer till våren så att man inte blir tvingad hem efter v. 20 :o 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?