• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • dujagochbebisen
    LillaSam skrev 2021-10-25 09:36:44 följande:

    Hej!

    Wow vad kul att du plussat! Jag ser absolut ett tydligt sträck och det är ju stärkande än förra testet.

    Min sambo hade varit likadan ang sträcket, jag tror inte killar förstår det där riktigt. Man är också inbiten att det är två lika starka stäck när man är gravid tror jag, inte att det är jättesvårt i början.

    Kul att du delade hur ni gick tillväga innan. Jag har börjat med liknande förberedelser så jag hoppas att det får igång min ägglossning så vi kan börja försöka!


    Ja, kan fortfarande inte förstå det dock, känner mig som vanliga jag hehe.. Men ja precis, det är väl så!

    Ja, vet inte om det bidrog men svarar gärna på mer ingående frågor ifall någon undrar mer kring kost osv :) håller verkligen tummarna stenhårt att du får igång din ÄL och att ni andra får ert efterlängtade plus!

    Lovve123 - stort grattis!!!!!!
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-25 07:29:14 följande:

    Också haft den känslan, kanske vanlig. Inatt kände jag det dock faktiskt som att det drog i höger ljumske. Vad innebär det med hcg?


    Hcg är gravid hormonet. Jag är på uppföljning efter mf och jag hade smärta i höger äggstock. Så dom vill se att hcg sjunker till 0. Så dom tar blodprov.
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-10-25 10:29:51 följande:

    Hcg är gravid hormonet. Jag är på uppföljning efter mf och jag hade smärta i höger äggstock. Så dom vill se att hcg sjunker till 0. Så dom tar blodprov.


    Hormonet känner jag till. Trodde de redan kollat, men förstår bättre nu. Hoppas att proven ser bra ut! <3
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-25 17:28:03 följande:

    Hormonet känner jag till. Trodde de redan kollat, men förstår bättre nu. Hoppas att proven ser bra ut! <3


    Jag har tagit kanske 4 st prover hittills. Va 9 sist och dom ville ha en sista. Har inte fått svar, tog det i torsdags.
  • Lövsångerska1991
    LillaSam skrev 2021-10-25 09:31:43 följande:

    Jaa det är sant ang IVF. Hoppas att det kommer gå för oss själva innan såklart men du har verkligen en poäng i det du säger, tack!

    Jag fattar precis, är också sån som vill ha koll på allting. Och när man väl börjar försöka så känns ju varje månad som det inte funkar så hopplös och då är det så lätt att man går ner i sig själv.

    Känns det bättre på jobbet nu eller är det också en oro? Och jag tänker ändå att om ni har sex några gånger i veckan så kommer ni träffa ägglossning även om allt fokus inte ligger på barnverkstaden, tror bara det är bra att man inte fokuserar på det så mycket!


    Ja verkligen, och så dröjer det en hel månad tills nästa gång man ev kan se ett positivt resultat. Känns så trist. Varje gång är man ju lika icke-gravid som vanligt. Jag känner mig fjantig då som inte druckit alkohol och minskat på kaffet. Men vad ska man göra? Och dessutom är det ju så många där det inte tar sig på första försöket. Vi är inte ensamma.

    Det är jobbigt på jobbet, men jag lyckas faktiskt dämpa stressen genom min inställning. Jag kan inte göra mer än vad jag har arbetstid till. Arbetsplatsen är som den är. Vi har inte tillräckligt med resurser. Får göra det bästa av det som är.

    Grejen är att normalt sätt har vi inte sex alls under arbetsdagarna så känns jobbigt att alltid behöva ha sex med två eller tre dagars mellanrum. Vi är båda så trötta efter jobbet. Tycker iaf inte att jag fokuserar så mycket nu. Känner mig mest bara missnöjd att det inte blir som jag vill, men det är när jag tänker på det. Och har knappt tid att tänka. Uppehåller mig också med annat. Men känner att jag nog har nått någon slags acceptans kring att det är som det är och jag kan inte påverka så mycket.
  • ttcjuliaa

    Är på CD 25, fick sån galen mensvärk imorse och spottings med färsk blod. Ganska säker på att mensen kommer imorgon, känner inget annorlunda jämfört med senaste månaderna. Hoppar ur listan så länge men följer och hoppas hoppas hoppas att ni andra plussar!

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) Plussat

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/10 Solnel (22 år, första försöket, första barnet)

    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1

    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

    27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)

    29/10 Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)

    31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)

    1/11 Wave mother (37 år, fjärde försöket efter ma, första barnet)

    2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

    2/11 Junii91 (30 år, fjärde försöket, första barnet)

    4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)

    6-7/11 MommyA (33år, tredje försöket efter MF, tredje barnet)

    8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

    8/11 Sötpöl (31 år, första försöker, tredje barnet)

    9/11 Sophiee92 (29 år, tredje försöket, första barnet)

    9/11 Palettjunkie (29 år, första försöket med första barnet)

    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet)

    12/11 Evelinagra1 (22 år, sjunde försöket med första barnet)

    13/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med första barnet)

    16/11 bez (31 år fjärde försöket, första barnet)

    17/11 Emmissss (30 år, första försöker efter ma, andra barnet)

    18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)

    21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet)

    ?/? Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)

  • 986247391


    Hade ni vågat lita på att ägglossningen varit? Är SÅ trött på att tänka på hur mycket jag dricker och vad klockan är så känner egentligen för och chansa och hoppas på det bästa, men samtidigt vill jag ju inte att allt ska ha varit till ingen nytta om jag slutar testa nu men har ÄL om en vecka?

    (Har ingen cykel och gå efter)
  • evelinagra1
    986247391 skrev 2021-10-25 19:49:14 följande:

    Hade ni vågat lita på att ägglossningen varit? Är SÅ trött på att tänka på hur mycket jag dricker och vad klockan är så känner egentligen för och chansa och hoppas på det bästa, men samtidigt vill jag ju inte att allt ska ha varit till ingen nytta om jag slutar testa nu men har ÄL om en vecka?

    (Har ingen cykel och gå efter)


    Det borde varit någon gång under torsdagen skulle jag tro :)
  • piiiggeliiin
    986247391 skrev 2021-10-25 19:49:14 följande:


    Hade ni vågat lita på att ägglossningen varit? Är SÅ trött på att tänka på hur mycket jag dricker och vad klockan är så känner egentligen för och chansa och hoppas på det bästa, men samtidigt vill jag ju inte att allt ska ha varit till ingen nytta om jag slutar testa nu men har ÄL om en vecka?

    (Har ingen cykel och gå efter)
    Precis så som dina ser ut så har mitt skifte varit, dock har jag det även bekräftat med tempökning där jag hade ÄL dagen efter starkast utslag dvs det som är din fredag då det ofta kommer straxt efter LH topp :) 
  • nomina
    986247391 skrev 2021-10-25 19:49:14 följande:

    Hade ni vågat lita på att ägglossningen varit? Är SÅ trött på att tänka på hur mycket jag dricker och vad klockan är så känner egentligen för och chansa och hoppas på det bästa, men samtidigt vill jag ju inte att allt ska ha varit till ingen nytta om jag slutar testa nu men har ÄL om en vecka?

    (Har ingen cykel och gå efter)


    Från bilderna vill jag tro torsdagen, men utefter hur rfsu:s tester som jag kör med så ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket och då ser alla för svaga ut. Brukar du inte ha äl?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?