• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Jenek18

    Hej, jag kunde inte hålla mig heller är på ÄL+11 och testade idag men var negativt. Blev så upp i varv och sen var det helt blankt och blev deppig. Hade egentligen tänkt testa mig vid BIM men har ömma bröst mer än vanligt tycker jag. Det är rätt ömt på sidan och under brösten någon annan som känner igen det? Funderade först på om jag hade tränat men har bara varit ute och sprungit. Men antagligen letar jag bara efter symptom och är nog bara ömt som det brukar vara innan mens. Men lite hopp har jag ändå att jag bara testade för tidigt.

  • LJM91
    Jenek18 skrev 2021-11-06 12:43:23 följande:

    Hej, jag kunde inte hålla mig heller är på ÄL+11 och testade idag men var negativt. Blev så upp i varv och sen var det helt blankt och blev deppig. Hade egentligen tänkt testa mig vid BIM men har ömma bröst mer än vanligt tycker jag. Det är rätt ömt på sidan och under brösten någon annan som känner igen det? Funderade först på om jag hade tränat men har bara varit ute och sprungit. Men antagligen letar jag bara efter symptom och är nog bara ömt som det brukar vara innan mens. Men lite hopp har jag ändå att jag bara testade för tidigt.


    Känner igen mig till 100% förutom att jag inte har några symtom alls, testade igår på ÄL+12 och det var helt blankt :( håller tummarna för att det bara var för tidigt för oss båda! Hur lång lutealfas har du? Min är på 16 dagar, men vet inte om lutealfasens längd påverkar hur tidigt man kan hoppas på plus?
  • AllieP

    Är också på ÄL +12, känner som vanligt innan mens. Tog ett test på morgonen så var neg, så tråkigt. Dock blir man ju besatt och sitter och redigerar i ljus osv, och då kan man se världens minsta sträck. Är troligen bara ett torksträck, men fick tillbaka lite hopp iaf. (Som dock säkert kommer släckas om 4 dagar när mensen kommer Foten i munnen)

  • Ollebollen

    Kan någon hjälpa mig!!!! Har ni när ni varit gravida fått genombrottsblödning kring där mensen skulle kommit? Hur mycket var det och hur länge???

  • Dalarna91
    Ollebollen skrev 2021-11-06 16:09:50 följande:

    Kan någon hjälpa mig!!!! Har ni när ni varit gravida fått genombrottsblödning kring där mensen skulle kommit? Hur mycket var det och hur länge???


    För mig startade det tisdag kväll, slutade onsdag ca kl 12. De va bara mörk brunt och nästan svart på onsdag morgonen.
  • Jenek18
    LJM91 skrev 2021-11-06 12:56:30 följande:

    Känner igen mig till 100% förutom att jag inte har några symtom alls, testade igår på ÄL+12 och det var helt blankt :( håller tummarna för att det bara var för tidigt för oss båda! Hur lång lutealfas har du? Min är på 16 dagar, men vet inte om lutealfasens längd påverkar hur tidigt man kan hoppas på plus?


    Jag har kort lutealfas på ca 13 dagar. Så inte långt kvar till BIM. Dock har min cykel senaste tiden gått från ca 40 dagar till nu ungefär 30 dagar så känns som att allt kan hända ändå. Om jag går över BIM behöver det inte betyda något. Vet inte om längden påverkar när man kan få plus tror det egentligen är helt individuellt, om man är låg eller höghormonare. Jag tempar och hoppas på att tempen ska fortsätta vara hög, vaknar upp med spänning när jag tittar på termometern varje morgon. Tempar du? Ja verkligen hoppas att vi bara testade för tidigt! Ahhh kan inte sluta tänka på detta!!
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-11-06 16:54:59 följande:

    För mig startade det tisdag kväll, slutade onsdag ca kl 12. De va bara mörk brunt och nästan svart på onsdag morgonen.


    Var det aldrig klar-rött?
  • Jenek18
    AllieP skrev 2021-11-06 16:00:08 följande:

    Är också på ÄL +12, känner som vanligt innan mens. Tog ett test på morgonen så var neg, så tråkigt. Dock blir man ju besatt och sitter och redigerar i ljus osv, och då kan man se världens minsta sträck. Är troligen bara ett torksträck, men fick tillbaka lite hopp iaf. (Som dock säkert kommer släckas om 4 dagar när mensen kommer )


    Yes känner igen mig! Stirrar på ett helt blankt test och sen börjar man se något svagt kanske. Men fy va nervöst detta är och så svårt att inte tänka på det. Tänk om man ändå skulle få ett plus ändå. Hoppas hoppas och håller tummarna för alla oss i gruppen!
  • Dalarna91
    Ollebollen skrev 2021-11-06 16:58:51 följande:

    Var det aldrig klar-rött?


    Nej de va det inte för mig. Bara mörk brun. Behövde inte använda något skydd egentligen. Va bara när jag torkade mig.
  • LJM91
    Jenek18 skrev 2021-11-06 16:58:25 följande:

    Jag har kort lutealfas på ca 13 dagar. Så inte långt kvar till BIM. Dock har min cykel senaste tiden gått från ca 40 dagar till nu ungefär 30 dagar så känns som att allt kan hända ändå. Om jag går över BIM behöver det inte betyda något. Vet inte om längden påverkar när man kan få plus tror det egentligen är helt individuellt, om man är låg eller höghormonare. Jag tempar och hoppas på att tempen ska fortsätta vara hög, vaknar upp med spänning när jag tittar på termometern varje morgon. Tempar du? Ja verkligen hoppas att vi bara testade för tidigt! Ahhh kan inte sluta tänka på detta!!


    Håller alla tummar för att mensen uteblir! Jag tempar också, men har legat ovanligt lågt denna lutealfasen, vet inte riktigt vad det kan tyda på. Idag hoppade tempen upp till 36,83 så det kanske kan vara ett gott tecken, vem vet?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?