• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    Pommii skrev 2021-11-18 20:38:40 följande:

    Jag har ätit rosenrot från mensens första dag till ägglossning, får se om det hjälpte till...ska testa på söndag då bim -2... Rosenrot stimulerar tydligen ägglossningen...

    Längtar så till att bli gravid igen, var så längesedan. 


    Åh spännande att höra på söndag hur det gått! Håller tummarna :) Är själv sugen på att testa RR, har köpt hem men avvaktat lite med att sätta igång. Har du fått någon negativ effekt av RR? Är det första gången du provar?
  • Solskensdag

    Godmorgon , hur mår ni idag? Själv är jag frustrerad. Ingen mens, nu BIM+2, haft kramper och illamående i en vecka nu, började bli PMS arg igår också? haha. Fortfarande neg i morse och noll känsla av grav. Tror det är vanligt efter mf men ändå jobbigt!

  • Emmissss
    Solskensdag skrev 2021-11-19 08:26:07 följande:

    Godmorgon , hur mår ni idag? Själv är jag frustrerad. Ingen mens, nu BIM+2, haft kramper och illamående i en vecka nu, började bli PMS arg igår också? haha. Fortfarande neg i morse och noll känsla av grav. Tror det är vanligt efter mf men ändå jobbigt!


    Jag har exakt samma. Skulle haft mens i onsdags. Är detta första cykeln efter mf? Min har varit stabil 3 gånger efter mitt mf, men inte denna gång :(
  • toughshit
    Jenek18 skrev 2021-11-18 22:51:28 följande:

    Grattis!! Så roligt!


    Tack :) <33
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • BounceBambi

    Tog ett testa tidigt från babyplan imorse och tyckte att jag såg ett sträck, även min sambo såg det men kanske bara var ett torksträck. Testade sen med digitalt som sa ej gravid. Känner mig kluven, borde vara det digitala som gäller men hoppas samtidigt att det är för tidigt för att ge utslag. ÄL +10 idag och borde få mens på söndag eller måndag baserat på tidigare cykler. Svårt att tänka på något annat nu

  • Solskensdag
    Emmissss skrev 2021-11-19 08:27:28 följande:

    Jag har exakt samma. Skulle haft mens i onsdags. Är detta första cykeln efter mf? Min har varit stabil 3 gånger efter mitt mf, men inte denna gång :(


    Å vad tråkigt <3 Ja det är första cykeln! Hade du också extra mycket kramp efter mf? Har typ haft kramp till och från i 3v nu :(
  • Emmissss
    Solskensdag skrev 2021-11-19 08:46:50 följande:

    Å vad tråkigt <3 Ja det är första cykeln! Hade du också extra mycket kramp efter mf? Har typ haft kramp till och från i 3v nu :(


    Ja, men jag har nästan alltid ont mellan äl-mens! Min cykel blev nästan en vecka längre den första gången. Sen blev den stabil 3 gånger och sen nu vet jag inte vad som hänt, så besviken på kroppen. :(
  • Pommii
    Sophiee92 skrev 2021-11-18 21:50:40 följande:
    Åh spännande att höra på söndag hur det gått! Håller tummarna :) Är själv sugen på att testa RR, har köpt hem men avvaktat lite med att sätta igång. Har du fått någon negativ effekt av RR? Är det första gången du provar?

    Nej det är inte första gången, när jag blev gravid för 9 år sedan så tog jag rosenrot =) Slutar på dag 14... har en 25 dagars menscykel och jag hade fullt utslag på dag 12 denna gången och den enda dagen vi fick till det under mina fertila dagar Hur går det för dig? Har du barn sedan innan? 

  • Wave Mother
    Solskensdag skrev 2021-11-19 08:26:07 följande:

    Godmorgon , hur mår ni idag? Själv är jag frustrerad. Ingen mens, nu BIM+2, haft kramper och illamående i en vecka nu, började bli PMS arg igår också? haha. Fortfarande neg i morse och noll känsla av grav. Tror det är vanligt efter mf men ändå jobbigt!


    Det låter jättejobbigt, speciellt att du har så mycket fysiska känningar. Jag fick också så nyligen, att det gick över några dagar med negativt test, och menskänningar hela tiden, dock inte så smärtsamma. Sen kom mensen till slut :( Detta var i och för sig på fjärde cykeln efter mf, där cyklerna innan var helt normala.

    Första mensen kan nog annars ofta komma sent efter mf, som jag hört i alla fall. Fast beror säkert på hur tidigt det är. För mig kom den efter 31 dagar och min cykel brukar vara 23-28 dagar. Men då hade jag ett rätt sent MA (vecka 10-11).

    Vet du när du hade ägglossning?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?