• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Bez
    Solskensdag skrev 2021-11-19 15:53:11 följande:

    ]Mensen kom som precis när den skulle .. så vet knappt om jag vågar lite nånting på mitt eget omdömme framöver, denna gång hade jag både symptom och såg något som kunde tolkas som ett pluss  men de tillhör väll att bli knäpp uppenbarligen i den här processen. Aja femte försöket gillt eller va brukar man säga?

    Åh vad jobbigt, skickar en stor kram <3 Litar snart inte på

    mitt eget omdöme om något heller! Du får se det positiva i att du ta ett glas vin eller likt helgen :) Hoppas du får napp nästa gång!


    Tack <3 ja de underlättar ju en del jul-aw och liknande nu i december så får väll va glad för de :p

    När jag tog ut spiral i våras gick spiralen sönder under uttaget, tydligen ett fabriksfel på en del spiral som sattes in just de året jag satte in min.. fick en operationstid och de gick in med kamera för att leta men hittade inte delen. Är tydligen vanligt att de åker ut med mensen av sig självt även om jag tycker jag borde märkt de? Är ändå en rätt stor plast bit? Funtar iaf på att höra av mig till dom nu när man hållit på ett tag och inget händer tänk om den ändå sitter kvar och stör på nått sätt?

    Någon annan som vart med om trasig spiral?
  • Dalarna91

    6 dagar kvar till BIM. Brukar alltid få molande kramper nu ungefär. Men har inte haft det så mycket denna gång. Så hoppet börjar byggas upp nu. Känner mig annars ganska lugn och är inte så test sugen att ta test innan BIM, men det kan ändras när det börjar närmar sig. Ska försöka hålla mig. Hur går det för er andra som börjar närma sig BIM?

  • ttcjuliaa
    Dalarna91 skrev 2021-11-19 20:43:35 följande:

    6 dagar kvar till BIM. Brukar alltid få molande kramper nu ungefär. Men har inte haft det så mycket denna gång. Så hoppet börjar byggas upp nu. Känner mig annars ganska lugn och är inte så test sugen att ta test innan BIM, men det kan ändras när det börjar närmar sig. Ska försöka hålla mig. Hur går det för er andra som börjar närma sig BIM?


    Jag är på Bim -2 idag. Haft bruna flytningar som startade på BIM -4. Brukar alltid få spottings dagen innan mens så jag har gått och väntat på den sen igår. Men idag har det knappt varit nåt alls. Vill också hoppas men testet var negativt imorse :(
  • Madelen21

    Känner mig fruktansvärt Depp. Tårarna bara rinner hela tiden. Tror inte att det tagit sig denna gång heller. Är fruktansvärt ledsen hela kvällen..känns skit allting.... fler som känner lika??

  • Dalarna91
    ttcjuliaa skrev 2021-11-19 21:38:58 följande:

    Jag är på Bim -2 idag. Haft bruna flytningar som startade på BIM -4. Brukar alltid få spottings dagen innan mens så jag har gått och väntat på den sen igår. Men idag har det knappt varit nåt alls. Vill också hoppas men testet var negativt imorse :(


    Va tråkigt att höra att testet är negativt. Man får alltid lite hopp när kroppen gör något annat än det man är van vid känner jag.
  • Pommii

    Har bim på tisdag, testat med ältest som blivit ännu starkare idag, men inte så starkt som vid mina positiva ältest..såå spänd... har bara ett graviditetstest kvar som jag kommer testa med på söndag! Hjärta


    Känner för övrigt ingenting, ingen pms, inga ömma bröst..ingen molvärk...än...hmm...


    Är 34 år, har ett barn i skolålder med min sambo..  Skrattande

  • Pommii
    Madelen21 skrev 2021-11-19 22:33:31 följande:

    Känner mig fruktansvärt Depp. Tårarna bara rinner hela tiden. Tror inte att det tagit sig denna gång heller. Är fruktansvärt ledsen hela kvällen..känns skit allting.... fler som känner lika??


    Vad jobbigt.... :( Har du testat neg? När bim?


    Jag blir mer uppgiven när mensen väl kommer... 

  • Emmissss

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

    28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1

    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    8/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med 1:a barnet) PLUSSAT BIM-1

    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

    17/11 Solskensdag (30 år, första försöket efter mf, första barnet)

    18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)

    20/11 BounceBambi (28 år fjärde försöket, första barnet)

    21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    21/11 Junii91 (30 år, femte försöket, första barnet)

    25/11 Dalarna 91 (30 år, 2a försöket efter MF med första barnet)

    25/11 Wave mother (37 år, femte försöket efter ma, första barnet)

    29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet)

    29-30/11 MommyA (33år, fjärde försöket efter MF, tredje barnet)

    1/12 Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)

    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

    4/12 Beckizen (27 år, femte försöket, första barnet)

    14/12 evelinagra1 (10:e försöket. Första barnet)

    17/12 bez (31 år, femte försöket, första barnet)

    18/12 Sophiee92 (29 år, fjärde försöket, första barnet)

    19/12 Emmissss (30 år, andra försöket efter mf, andra barnet)

    27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

  • Sophiee92
    Pommii skrev 2021-11-19 10:24:46 följande:

    Nej det är inte första gången, när jag blev gravid för 9 år sedan så tog jag rosenrot =) Slutar på dag 14... har en 25 dagars menscykel och jag hade fullt utslag på dag 12 denna gången och den enda dagen vi fick till det under mina fertila dagar Hur går det för dig? Har du barn sedan innan? 


    Ah okej! Låtet lovande :D hört om så många som blivit gravida med RR så man blir ju väldigt sugen på att prova. När har du BIM? Hm ja jag är snart inne på fjärde försöket här. Har inga barn sen innan men ett bonusbarn i 11-års åldern. Längtar så mycket till ett eget gemensamt barn med med min att jag knappt finner ord...! Spännande att höra hur det gått för dig detta försök sen :) 
  • Sophiee92
    Pommii skrev 2021-11-20 00:25:37 följande:

    Har bim på tisdag, testat med ältest som blivit ännu starkare idag, men inte så starkt som vid mina positiva ältest..såå spänd... har bara ett graviditetstest kvar som jag kommer testa med på söndag! Hjärta


    Känner för övrigt ingenting, ingen pms, inga ömma bröst..ingen molvärk...än...hmm...


    Är 34 år, har ett barn i skolålder med min sambo..  Skrattande


    Såg det här inlägget nu :P gud så spännande med test på söndag! 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?