• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Jag som tänka vara duktig och inte testa mig innan BIM. Nu funderar jag på att ta ett test imorgon. Har BIM på torsdag.

  • Pinkfloweer

    Jag har insett nu att jag kommer behöva hålla mig ifrån allt som heter forum, googlande och bli gravid tips ett tag...det tar för mycket energi och skapar en ännu större stress i den här processen tyvärr. Samtidigt har det verkligen varit fint att vi gett och fått stöd av varandra här inne, så tack för all fin respons jag fått av er här! jag hoppas att ni alla kommer att få ert efterlängtade plus snart. Lycka till<3

  • Sophiee92
    Värphönan skrev 2021-11-20 10:17:14 följande:
    RR kan säkert funka för en del men för mig blev min cykel rubbad och fick äl senare än vanligt, hade redan kort lutealfas så jag la av rätt snabbt. Bara så att man är beredd på att det kan bli bakslag också.
    Ja jag har hört att det kan rubba cykeln också. Gick din tillbaka till normalt igen när direkt när du slutade?
  • Sophiee92
    Pommii skrev 2021-11-20 12:56:56 följande:

    Förstår dig! Det ska nog gå bra ska du se Jag har bim på tisdag-onsdag!


    Tar ett graviditetstest imorgon med rfsu, men tror det blir negativt denna gången med, kommer mer bli förvånad annars, hade bara sex EN gång på dag 12 när ältestet visade fullt utslag.


    När hade du bim? 


    Hur har det gått för dig?

    Jag har BIM någongång senare i december, minns inte riktigt nu. Har inte haft min ÄL ännu hehe :P... 
  • Pommii
    Sophiee92 skrev 2021-11-21 16:42:42 följande:
    Hur har det gått för dig?

    Jag har BIM någongång senare i december, minns inte riktigt nu. Har inte haft min ÄL ännu hehe :P... 

    Jag testade med rfsu idag men tar det som negativt, bim på onsdag...


    Får också satsa på december tror jag... Flört Använder du ältest? 


    Jag ska börja med rosenrot från mensdag 1 igen och även ta litegrann bisolvon vid ägglossning

  • Solskensdag

    Asså premien för att ha missat denna månads chans får ändå gå till mig. Insåg i kväll jag hade bytet runt på vad blink vs fast smiley betydde. Så det var full rulle de dagarna med blinksmiley till ca 48 t efter, och sen totalt inaktivitet haha . Gah! Bara att skratta åt, SÅååå dumt ju!

  • Pommii
    Solskensdag skrev 2021-11-21 17:27:01 följande:

    Asså premien för att ha missat denna månads chans får ändå gå till mig. Insåg i kväll jag hade bytet runt på vad blink vs fast smiley betydde. Så det var full rulle de dagarna med blinksmiley till ca 48 t efter, och sen totalt inaktivitet haha . Gah! Bara att skratta åt, SÅååå dumt ju!


    Vadå blink smileyn? Hehe
    Jag tog rfsu ägglossningstest, visade starkt streck dag 12 =)
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-11-21 17:53:10 följande:

    Hur gör man för att inte få en massa förhoppningar och tolka symtom? Blir ju bara besviken sen :/


    Jag börjar också tänka så. Men jag brukar tänka "så va det förra månaden också och mensen kom, så det blev inget denna gången heller". Så tänker iaf jag...
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-11-21 18:20:35 följande:

    Jag börjar också tänka så. Men jag brukar tänka "så va det förra månaden också och mensen kom, så det blev inget denna gången heller". Så tänker iaf jag...


    Okej, men har inte samma symtom känner jag.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?