• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91
    BounceBambi skrev 2022-01-05 07:44:06 följande:

    Åh nej vad tråkigt att det kom blod på pappret, känner med dig :( Samtidigt är det ju precis som du skriver inte säkert att det betyder att du inte är gravid. Man hinner ju grubbla så mycket mellan ÄL och BIM så förstår att känslorna pendlar mycket. Håller tummarna för att mensen inte kommer trots blodet på pappret <3


    Tack för tumhållningen <3 dumt nog hade jag redan börjat planera i huvudet, räknade ut när jag hade kunnat gå på föräldraledighet och hur jag skulle lägga min sommarsemester då för att maxa ledigheten, haha.. Så himla dumt att planera så mycket utifrån bara en känsla.

    Än så länge är det inte mer blod idag men det händer ganska ofta att jag får en liten, liten blödning en eller två dagar innan mensen kommer igång. BIM på fredag så det stämmer ju ganska bra tidsmässigt. Det som gör mig fundersam är att brösten inte ömmar, kan inte minnas att jag någonsin har haft mens utan ömma bröst. Men någon gång kanske ska vara den första då..
  • Madelen21

    [quote=81576635][quote-nick]Värphönan skrev 2022-01-05 08:16:24 följande:[/quote-nick]

    Ok, kan va upplösningen på min skärm som gör det men på denna bilden ser strecket väldigt ojämnt ut som mer färg i ena kanten på strecket. 

    Har du tagit något nytt och när har du bim? 

    [/quote

    Ja har tagit nytt och de är positivt

  • Pinkfloweer
    LJM91 skrev 2022-01-05 06:20:46 följande:

    Nu är det lite deppigt här.. Var nästan säker på att jag var gravid även om jag varken vågade säga det högt eller skriva det, ungefär en vecka innan mens får jag alltid ömma bröst som ett par dagar innan mens blir så ömma att det gör ont att röra vid dem eller ligga på mage i sängen, denna månaden har jag känt absolut noll i dem (BIM 7/1). Har också varit väldigt trött, vaknat med kramp i vaderna, haft ökade flytningar och svag molvärk sedan ett par dagar efter ägglossningen. Igår kväll kom det lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig så nu bara väntar jag på mensen :( känner mig helt tom.. Jag vet att hoppet inte är helt ute förrän mensen är här och att man kan blöda lite även om man är gravid, men allt hopp och alla förväntningar bara spolades bort när jag såg det rosa på pappret :(


    Skickar många kramar till dig<3 förstår oron men jag hoppas verkligen att med tanke på fortfarande avsaknad av andra pms symtom att du e gravid ändå !
  • BounceBambi
    LJM91 skrev 2022-01-05 12:46:45 följande:
    Tack för tumhållningen <3 dumt nog hade jag redan börjat planera i huvudet, räknade ut när jag hade kunnat gå på föräldraledighet och hur jag skulle lägga min sommarsemester då för att maxa ledigheten, haha.. Så himla dumt att planera så mycket utifrån bara en känsla.

    Än så länge är det inte mer blod idag men det händer ganska ofta att jag får en liten, liten blödning en eller två dagar innan mensen kommer igång. BIM på fredag så det stämmer ju ganska bra tidsmässigt. Det som gör mig fundersam är att brösten inte ömmar, kan inte minnas att jag någonsin har haft mens utan ömma bröst. Men någon gång kanske ska vara den första då..
    Åh jag gör exakt samma sak inför varje mens, räknar ut när BF borde bli, när man kan berätta för andra osv. Tänker att det inte gör någonting, man blir ju ändå lika besviken varje gång oavsett hur mycket eller lite man har hoppats tycker jag. Är ju inte "värre" än att man är glad och förhoppningsfull i onödan. Tiden går ju långsamt  till fredag när man undrar men tycker inte riktigt det är läge att ge upp hoppet än <3
  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-05 13:33:51 följande:

    Skickar många kramar till dig<3 förstår oron men jag hoppas verkligen att med tanke på fortfarande avsaknad av andra pms symtom att du e gravid ändå !


    Tack snälla! Jag vågar inte hoppas, nu tycker jag brösten kanske ömmar lite ändå. Försöker tänka att gick det inte denna månaden så kommer det en ny chans nästa månad, men det är supersvårt att fortsätta hålla hoppet uppe månad efter månad :(
  • LJM91
    BounceBambi skrev 2022-01-05 14:48:04 följande:

    Åh jag gör exakt samma sak inför varje mens, räknar ut när BF borde bli, när man kan berätta för andra osv. Tänker att det inte gör någonting, man blir ju ändå lika besviken varje gång oavsett hur mycket eller lite man har hoppats tycker jag. Är ju inte "värre" än att man är glad och förhoppningsfull i onödan. Tiden går ju långsamt  till fredag när man undrar men tycker inte riktigt det är läge att ge upp hoppet än <3


    Ja du har förmodligen rätt i att besvikelsen inte blir större av att dagdrömma och fantisera lite. Det känns ju hoppfullt och härligt i stunden liksom. Tack för omtanken!
  • Dalarna91

    Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-01-06 21:19:12 följande:

    Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..


    Håller tummarna för att ägglossningen är i tid och att det är er tur denna månaden!

    Jag har BIM imorgon och har fått ömma bröst idag, haft molvärk sedan ett par dagar efter ägglossningen. Brukar få ömma bröst ca en vecka innan mens så när det inte blev så var jag nästan helt övertygad om att jag var gravid, men fick en liten rosa flytning i tisdags kväll så jag utgår från att det var mensen som förvarnade att den är på ingång..
  • ttcjuliaa
    Dalarna91 skrev 2022-01-06 21:19:12 följande:

    Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..


    Vi står mitt emellan förväntansfulla och skräckslagna. Vi var på möte för att få svar på fertilitetsutredning igår och fick veta att de inte hittar något fel på varken mig eller min sambo och att vi kvalificerade oss in för IVF. Fick ta cellprov för att jag inte gjort det på länge och läkaren blev orolig över att något var galet för det började blöda ganska häftigt när hon smörjde på den där ättikan, och i bakgrunden har jag redan en opereration av CIN3. Men efteråt gjorde hon ett vul och såg en hinnsäck som inte skulle vara där om det inte var en graviditet på gång. Förstås jättetidigt så det gick inte se något därinne iallafall men det gav oss en liten gnutta hopp iallafall. Vi har försökt i 1,5 år så vi är försiktigt positiva. Eventuellt test på söndag (BIM - 2).
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?