• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • PCOtjej95

    Evelinagra1: ja alltså visst jag kommer nog vara glad för deras skull när jag fått smälta det lite. Men här och nu känns det bara jobbigt. 

  • LJM91
    PCOtjej95 skrev 2022-03-12 17:16:30 följande:

    Evelinagra1: ja alltså visst jag kommer nog vara glad för deras skull när jag fått smälta det lite. Men här och nu känns det bara jobbigt. 


    Förstår känslan helt och hållet, jag försöker tänka att det måste få lov att kännas jobbigt och att det är helt legitimt att känna alla möjliga känslor. Det är ju ändå någon annan som får uppleva det man själv allra mest önskar, klart det kommer kännas liksom. Ta dig tiden att smälta det i lugn och ro <3
  • Sophiee92
    PCOtjej95 skrev 2022-03-12 13:40:52 följande:

    Sophiee92: ja det ska hjälpa till så att äggen mognar ordentligt och inte ligger och puttrar. vet inte exakt men gissningsvis runt 24-26e nån gång. 


    uh fick precis besked från en av mina bästa kompisar att hon är gravid. Hon har varit ihop med snubben i tre månader och de bor inte ens tillsammans. Nu är alla mina tre närmsta vänner antigen nyförlösta eller gravida. känner just nu att jag inte vill umgås alls med dem och vill mest bara skaffa nya vänner. har flyttat från hemstaden så träffas inte på daglig basis men nu är jag knappast sugen på att hälsa på heller. Kommer säkert ändra med tiden men just nu känns det riktigt jobbigt. 


    Ah okej då förstår jag :)

    Men shit vad jobbigt för dig :(( vet verkligen känslan... Svårt när ALLA ens närmsta vänner är gravida eller har bebisar också, jag har fått mycket tröst i att jag fortfarande har åtminstone 1 väldigt nära vän kvar som varken har eller planerar barn för tillfället. Du har ingen sån vän som du kan börja träffa/prata med lite mer ett tag? Sen som du säger så kommer det givetvis att lätta med tiden men förstår att du just nu känner som du gör <3 
  • LJM91

    Uppdaterar listan med mitt nya BIM, vet att listan inte är komplett men detta var den senaste jag hittade :P


    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    16/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    18/2 Emmissss (30 år, fjärde försöket efter mf, andra barnet) PLUSSAT BF 27/10-22
    20/2 PCOtjej95 (27 år, fjärde försöket, ett bonusbarn) 
    25/2 Dalarna 91 (30 år, 8e försöket, 5e försöket efter MF, första barnet) Plussat (livrädd).
    5/3 z anonym z (28 år, 7e försöket, andra barnet
    6/3 evelinagra1 (14:e försöket. första barnet)
    7/3 sofiaa90 (31år, 8:e försöket, första barnet)
    8/3 kanelkringla (27 år, fjärde försöket, första barnet)
    19/3 Sophiee92 (29 år, 6:e försöket, första barnet
    30/4 LJM91 (31 år, 6:e försöket, ett tidigt mf, första barnet)
  • Sophiee92

    Uppdaterar jag med då min BIM beräknas lite tidigare än vad som stod. Kommer dock med största sannolikhet behöva uppdatera igen imorgon när min mens kommer, har alla symtom på att den är påväg nämligen... :(


    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    16/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    18/2 Emmissss (30 år, fjärde försöket efter mf, andra barnet) PLUSSAT BF 27/10-22
    20/2 PCOtjej95 (27 år, fjärde försöket, ett bonusbarn) 
    25/2 Dalarna 91 (30 år, 8e försöket, 5e försöket efter MF, första barnet) Plussat (livrädd).
    5/3 z anonym z (28 år, 7e försöket, andra barnet
    6/3 evelinagra1 (14:e försöket. första barnet)
    7/3 sofiaa90 (31år, 8:e försöket, första barnet)
    8/3 kanelkringla (27 år, fjärde försöket, första barnet)
    15/3 Sophiee92 (29 år, 6:e försöket, första barnet
    30/4 LJM91 (31 år, 6:e försöket, ett tidigt mf, första barnet)
  • PCOtjej95
    Sophiee92 skrev 2022-03-12 19:02:09 följande:
    Ah okej då förstår jag :)

    Men shit vad jobbigt för dig :(( vet verkligen känslan... Svårt när ALLA ens närmsta vänner är gravida eller har bebisar också, jag har fått mycket tröst i att jag fortfarande har åtminstone 1 väldigt nära vän kvar som varken har eller planerar barn för tillfället. Du har ingen sån vän som du kan börja träffa/prata med lite mer ett tag? Sen som du säger så kommer det givetvis att lätta med tiden men förstår att du just nu känner som du gör <3 
    Tack snälla ni för stöd! 
    Det känns bättre nu efter att ha pratat med min kompis. Vill helst av allt bara bli behandlad "normalt" typ, om ni förstår hur jag menar. Vill inte att mina vämnner ska trippa på tå med sina graviditeter, även om jag känner avundsjuka på min egen kammare så att säga. 
  • PCOtjej95
    LJM91 skrev 2022-03-13 23:23:12 följande:

    Uppdaterar listan med mitt nya BIM, vet att listan inte är komplett men detta var den senaste jag hittade :P


    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    16/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    18/2 Emmissss (30 år, fjärde försöket efter mf, andra barnet) PLUSSAT BF 27/10-22
    20/2 PCOtjej95 (27 år, fjärde försöket, ett bonusbarn) 
    25/2 Dalarna 91 (30 år, 8e försöket, 5e försöket efter MF, första barnet) Plussat (livrädd).
    5/3 z anonym z (28 år, 7e försöket, andra barnet
    6/3 evelinagra1 (14:e försöket. första barnet)
    7/3 sofiaa90 (31år, 8:e försöket, första barnet)
    8/3 kanelkringla (27 år, fjärde försöket, första barnet)
    19/3 Sophiee92 (29 år, 6:e försöket, första barnet
    30/4 LJM91 (31 år, 6:e försöket, ett tidigt mf, första barnet)

    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    16/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet) PLUSSAT


    18/2 Emmissss (30 år, fjärde försöket efter mf, andra barnet) PLUSSAT BF 27/10-22
    25/2 Dalarna 91 (30 år, 8e försöket, 5e försöket efter MF, första barnet) Plussat (livrädd).
    5/3 z anonym z (28 år, 7e försöket, andra barnet
    6/3 evelinagra1 (14:e försöket. första barnet)
    7/3 sofiaa90 (31år, 8:e försöket, första barnet)
    8/3 kanelkringla (27 år, fjärde försöket, första barnet)
    19/3 Sophiee92 (29 år, 6:e försöket, första barnet
    24-26/3 PCOtjej95 (27 år, femte försöket, första barnet/ett bonusbarn) 
    30/4 LJM91 (31 år, 6:e försöket, ett tidigt mf, första barnet)
  • PCOtjej95
    PCOtjej95 skrev 2022-03-14 10:58:36 följande:
    Tack snälla ni för stöd! 
    Det känns bättre nu efter att ha pratat med min kompis. Vill helst av allt bara bli behandlad "normalt" typ, om ni förstår hur jag menar. Vill inte att mina vämnner ska trippa på tå med sina graviditeter, även om jag känner avundsjuka på min egen kammare så att säga. 
    Sophiee92: Nej jag har typ inga vänner kvar som inte har barn eller planerar barn. Så jag får väl stå ut, haha. Det kommer ju vara roligt sen när man själv också är där, även om det är jobbigt till och från just nu. 
  • Sophiee92
    PCOtjej95 skrev 2022-03-14 11:01:22 följande:
    Sophiee92: Nej jag har typ inga vänner kvar som inte har barn eller planerar barn. Så jag får väl stå ut, haha. Det kommer ju vara roligt sen när man själv också är där, även om det är jobbigt till och från just nu. 
    Ja men precis, kommer bli extra roligt sen när du plussar då :) 
  • PCOtjej95
    Sophiee92 skrev 2022-03-14 21:38:19 följande:
    Ja men precis, kommer bli extra roligt sen när du plussar då :) 
    Jaa jag hoppas det. Lite ledsen idag över att jag fick veta om den senaste gravida kompisen när hon nu är i v. 14 Rynkar på näsan Vi är supernära vänner så trodde hon skulle berätta tidigare för mig, men nu visade det sig att jag fick veta sist av alla vännerna. Känner mig nästan lite sviken. Blir så konstigt när man inte får veta bara för att man själv försöker tycker jag. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?