• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-22 05:44:14 följande:

    Idag gick tempen upp så tror jag kan vara rätt säker på att ägglossningen var igår :) hade lite mensvärk under dagen så det verkar ändå som att jag kan känna av ägglossningen lite, har alltid tänkt att jag inte känner den :P vi hade sex i förrgår när jag fick positivt ägglossningstest och för säkerhets skull igår kväll också, så nu är det bara att vänta och hålla tummarna :) tog en stor dos D-vitamin också, vet inte om det har någon effekt men kan inte skada tänker jag.


    Jag tar också stor dos d vitamin när jag får positiv ägglossning test. 
    Hoppas vi bägge får plus i maj. När har du BIM?
  • medioker
    PCOtjej95 skrev 2022-04-21 07:07:48 följande:
    Jag är i chock!!! Hade mensvärk igår och var övertygad om att det inte blivit något. Tog test för att jag ska på akupunktur idag och ville veta så han kunde köra på som vanligt eller inte. Så blir det två streck? är så jävla nervös nu va. Helvete
    Men stort grattis !!
  • LJM91

    Dalarna91, BIM blir 7 maj för min del. Skönt att få en liten paus i liggandet nu haha. Bara därför så läste jag någonstans att det är bra att fortsätta ha sex regelbundet även efter ägglossningen då det tydligen kunde öka chanserna för att ägget fäster? Ingen aning om det stämmer eller inte, någon annan som har hört det?

  • ttcjuliaa
    LJM91 skrev 2022-04-22 12:26:48 följande:

    Dalarna91, BIM blir 7 maj för min del. Skönt att få en liten paus i liggandet nu haha. Bara därför så läste jag någonstans att det är bra att fortsätta ha sex regelbundet även efter ägglossningen då det tydligen kunde öka chanserna för att ägget fäster? Ingen aning om det stämmer eller inte, någon annan som har hört det?


    Jag låg och funderade över exakt detta igårkväll! Men var mer orolig över att sammandragningarna vid en orgasm skulle få ett fästande ägg att dallra loss Skrikandes Men å andra sidan så kanske musklerna "klämmer till" ägget istället så det fäster bättre. Åhh, vill verkligen veta! 
  • LJM91
    ttcjuliaa skrev 2022-04-22 13:05:50 följande:
    Jag låg och funderade över exakt detta igårkväll! Men var mer orolig över att sammandragningarna vid en orgasm skulle få ett fästande ägg att dallra loss Skrikandes Men å andra sidan så kanske musklerna "klämmer till" ägget istället så det fäster bättre. Åhh, vill verkligen veta! 
    Hahah jag tänker precis samma tankar xD jag funderade också på sammandragningarna vid orgasm, har läst att det ska hjälpa spermierna på traven på sin väg mot ägget men jag tycker snarare det känns som att man skickar ut dem åt andra hållet haha.. Förmodligen spelar det inte jättestor roll i det stora hela, men i den här resan tar man liksom varje chans man kan att påverka i rätt riktning.
  • ttcjuliaa
    LJM91 skrev 2022-04-22 15:39:34 följande:
    Hahah jag tänker precis samma tankar xD jag funderade också på sammandragningarna vid orgasm, har läst att det ska hjälpa spermierna på traven på sin väg mot ägget men jag tycker snarare det känns som att man skickar ut dem åt andra hållet haha.. Förmodligen spelar det inte jättestor roll i det stora hela, men i den här resan tar man liksom varje chans man kan att påverka i rätt riktning.
    Håller med! Mitt sista halmstrå är att leva i halvtidscelibat tills jag blir gravid. Har bisolvon och akupunktur kvar så hoppas det tar sig innan dess, både för min och min sambos skull haha Skrattande
  • LJM91
    ttcjuliaa skrev 2022-04-22 16:44:21 följande:
    Håller med! Mitt sista halmstrå är att leva i halvtidscelibat tills jag blir gravid. Har bisolvon och akupunktur kvar så hoppas det tar sig innan dess, både för min och min sambos skull haha Skrattande
    Bisolvon har jag testat, gav ingen effekt för mig :P
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-04-24 19:19:14 följande:

    Ljm91; hoppas du haft en fin helg. Tänkte bara fråga om du fortfarande känner efter tappen?


    Tack detsamma <3 jag kände på den dagen efter ägglossningen, den kändes betydligt hårdare redan då men öppningen var fortfarande större än vanligt. Ska känna igen och återkommer haha xD
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?