• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-13 20:51:32 följande:

    Gjorde nytt ägglossningstest ikväll, supersvagt :(


    Va tråkigt :(   hur är det med tappen?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-13 22:00:55 följande:
    Va tråkigt :(   hur är det med tappen?
    Känns hård men lite öppen, men så har den känts flera dagar nu så den är nog inte så öppen ändå xD
  • LJM91

    Fortfarande tom rund ring idag, har aldrig haft mer än tre dagar med rund ring och idag var fjärde dagen.. Börjar noja att progesteronkrämen ställde till det ändå :(

  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-14 08:32:11 följande:

    Fortfarande tom rund ring idag, har aldrig haft mer än tre dagar med rund ring och idag var fjärde dagen.. Börjar noja att progesteronkrämen ställde till det ändå :(


    Vad betyder rund ring? Tar du inositol? 
    Jag hoppas verkligen det inte har gjort det :( 
    Men om det har det så borde du få mens när du slutar med det. 
  • Pinkfloweer

    Jag kunde såklart inte hålla mig, även att jag skrev igår att jag skulle hälla mig till onsdag med att testa igen....men nu när jag ser det här testet jag tog på morgon här så känner jag mig mindre osäker på resultatet. Vad säger ni, visst är det positivt? 

  • LJM91

    I mina ögon så är det solklart positivt, stort grattis Pinkflower!! <3

    Dalarna, rund ring blir det innan den blinkande gubben dyker upp och den blinkande gubben betyder att östrogenet har börjat öka. Så rund ring betyder väl att inget händer ungefär :P tog bara krämen CD7-14 så slutade med den för snart två veckor sedan, man skulle bara ta de dagarna för att försöka trigga igång ägglossningen. Var så hoppfull på att det hade lyckats när jag fick så mycket flytningar :(

  • Chilins
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 09:02:30 följande:

    Jag kunde såklart inte hålla mig, även att jag skrev igår att jag skulle hälla mig till onsdag med att testa igen....men nu när jag ser det här testet jag tog på morgon här så känner jag mig mindre osäker på resultatet. Vad säger ni, visst är det positivt? 


    Positivt!!! Stort grattis vågar jag mig på att säga Hjärta ta ett digitalt så du får svaret tydligt!! 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?