• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Pinkfloweer

    Amandakollb: stort grattis!! Defintivt positivt, så kul med fler plus :) 

    Chillins: håller tummar för dig nu att det är nåt iallafall! 

  • amandakollb

    tack alla <3 känns overkligt och har nog inte fattat det ännu! men tar inte ut något i förskott, hade velat passera bim först och första veckorna kommer jag nog oroa mig mycket, kommer absolut boka ett tidigt ultraljud om det skulle komma till det 

  • amandakollb
    Dalarna91 skrev 2022-08-17 07:45:10 följande:

    Vi fick till sex igår :) 
    Så roligt med ägglossning flytningar!!! Jag har typ aldrig haft det men börjat fått det nu efter börjar med inositol. Tack till den som gav det som förslag, tror det va Evelina men är lite osäker :) har en dipp nu, jätte konstigt. Jag gick upp på toa kl 5;15 och kissade. Hoppas inte det är orsaken till dippen. Vet någon vad som händer om man är uppe 45 min innan temp?


    tror absolut att om man stiger upp olika tider så blir det olika temp, men 45 min tror jag inte gör så mycket :) vet en sida där man kan "justera" tempen efter när man vaknar till då man brukar vakna, säg till om du vill att jag ska skicka =) 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-17 07:18:25 följande:
    Jo det är tidigt än, äl+9 idag så det är ju mest att förvirringen startade på grund av att det var en sån tydlig skugga igår så jag ångrar ju lite att jag ens började testa igår för det skapade verkligen bara mera förvirring.. tempen är ganska jämn denna gång. innan jag hade mitt missfall så hade jag ungefär 35,95- 36,10 innan ägglossning och sen efter ägglossning 36,30 och uppåt. nu har jag varit nere på 35,75 innan ägglossning denna gång precis innan ägglossning var tempen 36,01 Och höjdes till 36,25. sen steg tempen upp till 36,49 och har sedan dess legat hyfsat stadig på omkring 36,45. Vet inte vad man kan utläsa av detta. Har ingen gigantisk höjning men inte heller någon dipp ännu, det brukar jag ha. Man griper ju efter halmstrån på saker som är annorlunda vsrje gång 
    vill du inte skicka bild på kurvan så är det lättare att se? :) 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-17 09:36:54 följande:
    vill du inte skicka bild på kurvan så är det lättare att se? :) 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-17 10:06:53 följande:
    kurvar ser ju jättefin ut än så länge =) och om du bara är på äl9 så är det väldigt tidigt ännu:) tappa inte hoppet! 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-17 10:16:01 följande:
    kurvar ser ju jättefin ut än så länge =) och om du bara är på äl9 så är det väldigt tidigt ännu:) tappa inte hoppet! 
    Tycker du?? :) jag har ju typ känt mig lite besviken att det aldrig blir någon ordentlig höjning? 
  • Chilins
    Sophiee92 skrev 2022-08-17 07:48:55 följande:

    Chilins, vad tråkigt att höra att ditt test inte blivit starkare idag, såg också ett streck på ditt förra. Men det är som du säger verkligen super tidigt ännu så mycket kan hända tills BIM. Håller alla tummarna för dig!


    Tusen tack det kan jag behöva Hjärta
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-17 10:26:16 följande:
    Tycker du?? :) jag har ju typ känt mig lite besviken att det aldrig blir någon ordentlig höjning? 
    Ja det tycker jag! än ska du ha hopp tycker jag :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?