• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Är det någon som har erfarenhet kring apotek kronan ägglossning test? 
    Är inne på tredje dagen med positivt test.. jag har kastat bruksanvisningen men menar det inte stod något där heller.

  • Dalarna91

    Då kapar jag tråden (igen).
    Är så förvirrad nu. Har tagit ägglossning test i tre dagar. Teststrecket har blivit extrem starkt positivt innan urinen är färdig att fylla stickan. Hoppar ni förstår. 
    Hade rosa flytning i förrgår på kvällen. 
    Jag har inte tagit temp förutom i tre dagar, tempen har inte varit lika hög som vid mina andra ägglossningar. 
    Så har ingen aning om jag har haft ägglossning än. 
    Men sedan i måndags har jag varit så hungrig! 
    Brukar kunna hålla mig att äta till 9:30 när vi har frukost på jobbet. Men hela veckan så måste jag äta innan, annars blir jag yr och dålig. 

    Är det bara jag som är skendräktig? 

  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-05 17:10:56 följande:

    Då kapar jag tråden (igen).
    Är så förvirrad nu. Har tagit ägglossning test i tre dagar. Teststrecket har blivit extrem starkt positivt innan urinen är färdig att fylla stickan. Hoppar ni förstår. 
    Hade rosa flytning i förrgår på kvällen. 
    Jag har inte tagit temp förutom i tre dagar, tempen har inte varit lika hög som vid mina andra ägglossningar. 
    Så har ingen aning om jag har haft ägglossning än. 
    Men sedan i måndags har jag varit så hungrig! 
    Brukar kunna hålla mig att äta till 9:30 när vi har frukost på jobbet. Men hela veckan så måste jag äta innan, annars blir jag yr och dålig. 

    Är det bara jag som är skendräktig? 


    Det finns ingen möjlighet att du kan vara gravid?
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2023-01-05 17:41:06 följande:
    Det finns ingen möjlighet att du kan vara gravid?
    Nja, har ju inte hög temp. Får köpa test och ta senare.
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-05 17:45:23 följande:
    Nja, har ju inte hög temp. Får köpa test och ta senare.
    Hmm okej, konstigt! Men kan ju vara värt att testa iallafall så kan man utesluta det! Vet inte riktigt vad det skulle kunna bero på..
  • LJM91

    Tänkte också att du kanske är gravid Dalarna, men har du haft en mens efter missfallet eller hur är det nu? Tiden går så fort att det är svårt att hålla reda på var alla är i cyklerna :P men det verkar väldigt länge att ha positivt ägglossningstest i tre dagar. Har teststrecket varit lika starkt hela tiden?

    I eftermiddags var min ägglossningsteststicka näst intill positiv, så det verkar vara något på gång här :) hade sex igår kväll för första gången på typ en vecka, så det känns ändå som bra timing. Förhoppningsvis kommer den glada gubben ikväll eller imorgon!

  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-01-05 20:34:10 följande:

    Tänkte också att du kanske är gravid Dalarna, men har du haft en mens efter missfallet eller hur är det nu? Tiden går så fort att det är svårt att hålla reda på var alla är i cyklerna :P men det verkar väldigt länge att ha positivt ägglossningstest i tre dagar. Har teststrecket varit lika starkt hela tiden?

    I eftermiddags var min ägglossningsteststicka näst intill positiv, så det verkar vara något på gång här :) hade sex igår kväll för första gången på typ en vecka, så det känns ändå som bra timing. Förhoppningsvis kommer den glada gubben ikväll eller imorgon!


    Jag hade mens efter missfallet. 
    Ja de är så svårt att hålla koll på alla. Får nästan ha en dagbok med info. 
    Ja Teststrecket har alltid varit lika starkt. 

    Det är alltid en lättnad när man får positivt på testerna och när tempen bekräftar ägglossning :) 
    Jag måste alltid hålla andan innan allt är över för denna gång. 
  • LJM91

    Hade jag varit i dina skor Dalarna hade jag tagit ett graviditetstest bara för att vara säker, annars kanske du har en riktig superägglossning på gång med starka test så pass länge? :P

  • Vickan31

    Gud vad skumt Dalarna! Jag har tyvärr ingen aning, har inte använt just de testerna från Kronan och har inte heller varit med om positivt test mer än två dagar i rad, vilket inte ska vara ovanligt. Har du bild på testerna? Kanske bra att ta ett graviditetstest som ni pratade om. Uppdatera gärna hur det ser ut idag med nytt ÄL-test om du tar det! 

    LJM: Vad skönt att testet börjar bli nära positivt nu, då låter det ju som perfekt tajming att ni redan fått till det en gång :) 

    Här blir det en deppig dag, tydligare kan det ju inte bli än denna tempdykning deluxe. Och den här helgen ska jag sitta med när min syrra berättar för våra föräldrar att hon väntar sitt andra barn. Hon berättade för mig först, och den här gången tog det tre försök medan med första barnet tog det sig på absolut första försöket. Självklart är jag glad fl hennes skull och önskar ingenting mer än att allt ska gå bra, men det blir bara så påtagligt hur misslyckad jag är i jämförelse och hur rädd jag är att aldrig få det hon och "alla andra" har och som de kanske tar för givet. Vet inte hur jag ska klara av det, att sitta där med färsk mens när alla ska vara så glada och fira hennes besked som såklart är fantastiskt roligt, men det kommer bara med en sådan tajming när jag går igenom den här otroligt tärande perioden av mitt liv som gör så jäkla ont.

  • LJM91

    Åh vad tråkigt att höra Vickan, din graf såg ju verkligen lovande ut <3 känner igen mig så i din beskrivning av hur det känns när det här är så himla enkelt för andra, men så svårt för en själv. Behöver du vara med när din syster berättar för era föräldrar? Vet din familj om att du försöker och har försökt ett tag? Tänker att du kanske kan få bli skonad från den situationen. Skickar dig en stor stor kram <3

    Jag ropade visst hej lite för tidigt angående ägglossningen, fortfarande blinkande gubbe och nu var strecket ganska svagt igen. Får fortsätta testa ett par gånger varje dag och se vad som händer..

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?