• Anonym (till för endast män)

    Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?

    Förstår inte varför kvinnor inte slutar spela sexobjekt och blir sig själv, njuter av sex på riktigt och slutar göra allt för att tillfredsställa den manliga fantasin?

    Är de konkurrensen med andra kvinnor som gör det?

    Rädsla för att inte bli vald, inte få barn, inte blir sedd som sexig åtråvärd?

    Vad hade hänt om kvinnor bara vågade bli sig själv?

    Männen hade anpassat sig naturligtvis!!! Kvinnor har alltså ALLT att vinna på att bara sluta vara så jävla sexiga och gå miste om sina liv.

    Hoppas jag får leva och se denna revolution ta plats..

  • Svar på tråden Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?
  • Anonym (Mx)
    Postman skrev 2021-08-04 23:12:26 följande:
    Du har nog en poäng här men sen tror jag att det har ett psykologiskt värde för kvinnor när de vet att det är kvinnor bakom klippbordet, manus osv för då får erotiska scener en stämpel på sig som bra erotik eller godkänd erotik. Ungefär som kravmärkt eller rättvisemärkt.

    Kvinnor tror jag utgår ifrån att kvinnor gör bara sånt som har goda intentioner medan de tror att vi män oftast gör något med baktanke, tvång, våld eller i alla nåt med onda avsikter.
    Jag vet att du har rätt. Just det med den psykologiska effekten att man vet att det är en kvinna som ligger bakom.

    Tittade på ett tv-program som handlade om silikondockor för män. Då var det en som sminkade upp dom och tog modellbilder. Många i usa rasade och trodde att det var en märklig, pervers man bakom bilderna. Men när det visade sig att det var en ung kvinna så var det ok. Då var det konst helt plötsligt.
  • Anonym (Looksthatkill)
    Anonym (Mx) skrev 2021-08-05 06:58:31 följande:
    Jag vet att du har rätt. Just det med den psykologiska effekten att man vet att det är en kvinna som ligger bakom.

    Tittade på ett tv-program som handlade om silikondockor för män. Då var det en som sminkade upp dom och tog modellbilder. Många i usa rasade och trodde att det var en märklig, pervers man bakom bilderna. Men när det visade sig att det var en ung kvinna så var det ok. Då var det konst helt plötsligt.
    Och man undrar hur stort Fifty Shades of Grey blivit, om en man skrivit.
    Jag tror att många kvinnor skulle tycka att det var avskyvärt att män kan ha en sån syn på kvinnor. Så äckligt.
  • Anonym (Looksthatkill)

    Ingen kvinna här som kollat på Sex/Life? Går på Netflix. Hon som spelar huvudrollen var med i The L Word.
    Skulle gärna få höra vad kvinnor tycker, är detta bättre och sexigare för kvinnor? Det är ju ändå kvinnor som står bakom serien. Män fattar ju nada.

  • Anonym (Looksthatkill)
    Postman skrev 2021-08-04 23:12:26 följande:
    Du har nog en poäng här men sen tror jag att det har ett psykologiskt värde för kvinnor när de vet att det är kvinnor bakom klippbordet, manus osv för då får erotiska scener en stämpel på sig som bra erotik eller godkänd erotik. Ungefär som kravmärkt eller rättvisemärkt.

    Kvinnor tror jag utgår ifrån att kvinnor gör bara sånt som har goda intentioner medan de tror att vi män oftast gör något med baktanke, tvång, våld eller i alla nåt med onda avsikter.
    Precis.

    SPOILER om första avsnittet följer.

    Det börjar bli hett mellan huvudpersonen och mannen hon är kåt på. Hon tänker att hon litar på honom, så hon låter allt hända.
    Senare när dom träffas så säger hon till honom att hon inte litar på honom.
     
    Även om han varit tankeläsare så hade han hört hennes tankar, att hon litar på honom.
    Coolt, tänker han. Känns bra.
    Men sedan säger hon till honom, jag litar inte på dig.
    Va? VA? Förvånad

    Det var uppenbart att mannen hade baktankar när han bjöd in henne till sitt hem.
    Den oskyldiga kvinnan hade ingen aning om hans avsikter.

    Fniss... 
  • Anonym (Looksthatkill)
    Anonym (Looksthatkill) skrev 2021-08-05 08:15:21 följande:

    Ingen kvinna här som kollat på Sex/Life? Går på Netflix. Hon som spelar huvudrollen var med i The L Word.
    Skulle gärna få höra vad kvinnor tycker, är detta bättre och sexigare för kvinnor? Det är ju ändå kvinnor som står bakom serien. Män fattar ju nada.


    Jag (som är man) får ändå erkänna att jag tycker vissa scener är sexiga.
    Det som fastnat mest i huvudet är när hon blir slickad, det ser verkligen ut som att hon njuter, och jag blir kåt.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Looksthatkill) skrev 2021-08-05 09:01:39 följande:
    Jag (som är man) får ändå erkänna att jag tycker vissa scener är sexiga.
    Det som fastnat mest i huvudet är när hon blir slickad, det ser verkligen ut som att hon njuter, och jag blir kåt.
    Fluktar du på tantsnusk! Usch ????
  • Anonym (Looksthatkill)
    Anonym (Mx) skrev 2021-08-05 09:12:58 följande:
    Fluktar du på tantsnusk! Usch ????
    And I like it.... Flört
  • Anonym (För att...)

    För att förhoppningsvis så försöker mannen anstränga sig för henne och anstränger hon inte sig för honom tillbaks så känner hon sig som en bitch?

    Det blir extra tydligt ihop med en man som älskar dig trots att du tar honom för given och du inte anstränger dig tillbaks för honom. Helvete vad rutten du känner dig då när du insett det.

  • ClumsySmurf
    Tukt skrev 2021-08-04 16:25:51 följande: #26
    ClumsySmurf skrev 2021-08-04 15:23:50 följande:
    du beskrev det som ett ofrivilligt genuskontrakt.
    medelklass kvinnan bestämmer själv vilka träningskläder hon ska ha
    Nej jag beskriver det som ett icke reflekterande normkontrakt. Det samma som gör att medelklasskvinnan ofta klär sig som hon gör.
    Du anser inte att det har med kön att göra när man klär sig efter vad motsatta könet tycker är attraktivt, kvinnor och män klär sig inte lika, av någon anledning har män sällan urringat, push up & bikin, idag är det sällan ett måste att klä sig på ett visst sätt.

    Det kan ju vara en blandning av något biologiskt och normer, men med din slutsas:

    "Så i grunden handlar det inte om att folk gör något aktivt för att få vinning eller behaga, Vi följer strömmen som de smått korkade flockdjur vi är. "

    Blir svaret på TS fråga: Det är bara ett helt planlöst socialt konstruerat genuskontrakt som vi följer helt planlöst. Och medan vi övriga helt planlöst åker med på konformist tåget som hjärnskadade lämlar som i något ringformat jagar svansen före har Tukt koll på hur allt hänger ihop.
    Tukt skrev 2021-08-03 17:38:24 följande: #14

    Hur folk klär sig bygger inte i grunden på kön, den bygger på normer som finns i samhället.
    Det är inte en slump att i tider med konservativa värderingar så är färgerna bruna, svarta eller vita till stor del. Att jämföras med de individualistiska färgkreationerna som rådd under toppa av den korta nyliberala eran då alla skulle vara sitt egna vandrande varumärke. 
    På samma sätt finns normer om hur män och kvinnor ska se ut, vad vi döper våra barn till och vart vi åker på semester. Spelar ingen roll vilken period samhället än befinner sig i, de finns där alltid.
    Så i grunden handlar det inte om att folk gör något aktivt för att få vinning eller behaga,  Vi följer strömmen som de smått korkade flockdjur vi är.


     

     
  • Mimosa86
    Anonym (till för endast män) skrev 2021-08-01 00:43:55 följande:

    Förstår inte varför kvinnor inte slutar spela sexobjekt och blir sig själv, njuter av sex på riktigt och slutar göra allt för att tillfredsställa den manliga fantasin?

    Är de konkurrensen med andra kvinnor som gör det?

    Rädsla för att inte bli vald, inte få barn, inte blir sedd som sexig åtråvärd?

    Vad hade hänt om kvinnor bara vågade bli sig själv?

    Männen hade anpassat sig naturligtvis!!! Kvinnor har alltså ALLT att vinna på att bara sluta vara så jävla sexiga och gå miste om sina liv.

    Hoppas jag får leva och se denna revolution ta plats..


    Fast du glömmer bort att det finns en mode- och skönhetsindustrin som tjärnar miljarders dollar på kvinnors känsla av otillräcklighet och känsla av att inte duga. Du glömmer bort att sexighet är något mängder av bolag tjänar sina pengar på och därmed lanserar reklam och diverse påtryckningar för att kvinnor INTE ska lämna den fållan.

    Vi har idag influencers som är betalda att visa upp produkter utifrån ett stylat och sexigt tema. Det finns många tjejer som lever på sina knata konton men bara de snyggaste och sexigaste blir försörjda av stora bolag.

    Så hur ska man kunna värja sig när man har den påtryckningen?
Svar på tråden Varför så viktigt för kvinnor att uppehålla den manliga fantasin?