• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    ChilliChoklad skrev 2021-10-16 21:04:26 följande:

    Satsumas känns som en klassiker när man är gravid haha! Det är nog säkert för all c-vitamin som kroppen vill ha.

    Håller med om att kall mat är lite lättare att äta än varm mat.

    Nej inte alls, men jag har ätit en del sådant och lagat själv. Tycker det är något som lockar mer just nu, än exempelvis laga en gräddiga pasta. Kanske är det att man använder så mycket grönsaker och örter och annat som ger mycket olika näringsämnen?:)


    Hahaha ja skoja inte. Satsumas är bäst. Det bästa med hösten alltid. Gravid eller ej.

    Men vad roligt. Jag älskar också persisk mat men har vart tillsammans med en man från Iran i 12 år så då blir det så automatiskt.

    Vad brukar du laga?
  • xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-16 16:35:09 följande:

    Ja blir helt förtvivlad, vill inte att det ska bli MF igen.. :( Tack för ditt svar, vad skönt att det inte blev nått mer för dig! Har tok-googlat under dagen idag och det verkar som man kan få små blödningar om ett blodkärl brister, hoppas att det var något sånt.. Har inte haft någon mer mensvärk smärta heller iallafall men å andra sidan hade jag inte ett dugg ont vid förra MF heller. Vilken vecka är du i nu?


    Kan du prata med en barnmorska kanske? Jag blev lite lugnare efter det. Jag googlar också som en galning men det stillar ju inte oron direkt? Har fått veta att man får mer blod i kroppen överlag och därför lätt att det blöder från tex slemhinnor. Typ näsblod också. Jag har fortfarande mensvärk/växtvärk (livmodern) till och från. Oro över att börja blöda förstås men försöker att tänka att jag ej kan påverka. Det ska gå bra det här! Kämpa på!

    Jag är i vecka 6 (5+3-4 cirka). Du då?
  • EIJ90

    Hoppar in i gruppen då jag fick plus i fredags!

    Andra barnet, har en son som blir 3 i januari.

    Nervös nu innan KUB.

    Innan sonen fick jag ett missfall så är försiktigt positiv denna gången.

    Fick nidblödning (rosa på toapapper) äl+8 och äl+9.

    Hoppas tiden går snabbt nu!

  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-10-17 08:12:39 följande:

    Hoppar in i gruppen då jag fick plus i fredags!

    Andra barnet, har en son som blir 3 i januari.

    Nervös nu innan KUB.

    Innan sonen fick jag ett missfall så är försiktigt positiv denna gången.

    Fick nidblödning (rosa på toapapper) äl+8 och äl+9.

    Hoppas tiden går snabbt nu!


    Grattis så roligt. När är du beräknad?
  • Vicktoria88
    xnfsm skrev 2021-10-16 23:27:44 följande:

    Kan du prata med en barnmorska kanske? Jag blev lite lugnare efter det. Jag googlar också som en galning men det stillar ju inte oron direkt? Har fått veta att man får mer blod i kroppen överlag och därför lätt att det blöder från tex slemhinnor. Typ näsblod också. Jag har fortfarande mensvärk/växtvärk (livmodern) till och från. Oro över att börja blöda förstås men försöker att tänka att jag ej kan påverka. Det ska gå bra det här! Kämpa på!

    Jag är i vecka 6 (5+3-4 cirka). Du då?


    Jo jag tänkte göra det, eller jag tog blodprov för tsh i veckan som min ivf klinik tyckte att jag skulle göra men har inte hört nått från dem än så tänkte ringa på måndag och då även säga att det kommit lite blod. Har fått tid för tidigt UL v 8 men kanske kan flytta fram den lite tänkte jag..

    Har du skrivit in dig än? Jag har inte riktigt vågat göra det än.

    Ja men det låter ju också jätterimligt som du säger, och har inte blödit något mer heller. Har fått ömma bröst nu också.

    Ja googla kan både ge hopp och bygga på oron känns det som, så svårt att låta bli fast man vet att man inte borde. Åh då är vi typ på samma dag, jag är också i v 6 (5+3).
  • xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-17 09:29:05 följande:

    Jo jag tänkte göra det, eller jag tog blodprov för tsh i veckan som min ivf klinik tyckte att jag skulle göra men har inte hört nått från dem än så tänkte ringa på måndag och då även säga att det kommit lite blod. Har fått tid för tidigt UL v 8 men kanske kan flytta fram den lite tänkte jag..

    Har du skrivit in dig än? Jag har inte riktigt vågat göra det än.

    Ja men det låter ju också jätterimligt som du säger, och har inte blödit något mer heller. Har fått ömma bröst nu också.

    Ja googla kan både ge hopp och bygga på oron känns det som, så svårt att låta bli fast man vet att man inte borde. Åh då är vi typ på samma dag, jag är också i v 6 (5+3).


    Ja men kanske boka tidigare om du kan så du kan få känna dig lite lugnare iaf? Även om vecka 8 snart är här (för oss båda) så vet jag ju att man typ räknar dagarna just nu Jag ska skriva in mig nu på tisdag och tänkte även boka ett tidigt UL för att få se att hjärtat slår och fastställa datum (om det går).

    Skönt att det inte kommit mer blod. Det är ju oro deluxe liksom av naturliga skäl, även om det är tydligen är normalt med blod också.
  • EIJ90
    hurtänktedunu skrev 2021-10-17 08:40:33 följande:

    Grattis så roligt. När är du beräknad?


    Tack! :)

    Lite olika beroende på app.

    Men runt 28-29 juni.
  • Chemistryfreak

    Gick in i 7+0 idag och vaknade upp till lite blod, givetvis gick katastroftankarna igång med detsamma trots att jag vet att det inte måste betyda att något är fel. Men det är så svårt att tänka annat. Rynkar på näsan

  • Onemore2018

    Mitt liv raserar?. Bruna flytningar som kommer, ont på sidan av magen?

    Hade ont för en vecka sedan men inget då och de vägrade ta in mig för de sa att det är tidig foglossning. Och då hade jag ont inuti underlivet.

    Sitter just nu till kö till 1177 och dom måste ju ta in mig nu.

    Jag bara gråter och gråter

  • Oreokakan11
    Onemore2018 skrev 2021-10-17 11:50:15 följande:

    Mitt liv raserar?. Bruna flytningar som kommer, ont på sidan av magen?

    Hade ont för en vecka sedan men inget då och de vägrade ta in mig för de sa att det är tidig foglossning. Och då hade jag ont inuti underlivet.

    Sitter just nu till kö till 1177 och dom måste ju ta in mig nu.

    Jag bara gråter och gråter


    Styrkekramar!! <3 hoppas på det bästa!!
Svar på tråden BF juni 2022