• Wed 20 Oct 2021 13:16
    70827 visningar
    332 svar
    -2
    332
    70827

    BF juli 2022

    Har precis tagit ett positivt test, supertidigt och vi fick MA i våras, så vem vet vad som händer. Någon som vill hänga med?!

    BF lista;

    4/7 tredje barnet

  • Svar på tråden BF juli 2022
  • Mon 22 Nov 2021 21:54
    Nótt skrev 2021-11-22 21:41:47 följande:

    Hade visst missat en del av informationen hehe. Efter uppgången gick den ner till 36,4, det som fick mig att noja. Men gick upp sen igen och jag har slutat tempa nu.

    Dock har jag haft mycket ?mensvärk? idag och fick nyss en lite blödning, rent färskt blod :/ så nu känner jag mig väldigt orolig.


    Jag har också haft som mensvärk till och från i över en vecka nu. Det kan ju vara växtvärk.

    Men man kan ju också blöda utan att det är någon fara! Sköra slemhinnor bland annat. Ska du kolla upp det på något vis eller tänker du avvakta?

    Håller tummarna att allt är bra <3
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Mon 22 Nov 2021 21:55
    Gabriella33 skrev 2021-11-22 08:51:19 följande:

    Haha förstår känslan! Ja är mest ovanligt trött bara, hungrig som aldrig förr o molvärk haha..


    Inte helt lätt att vara gravid.... Jag har en liten hemma med, vi har inte samma ork kan man ju säga...
  • Mon 22 Nov 2021 21:57
    Nótt skrev 2021-11-22 21:41:47 följande:

    Hade visst missat en del av informationen hehe. Efter uppgången gick den ner till 36,4, det som fick mig att noja. Men gick upp sen igen och jag har slutat tempa nu.

    Dock har jag haft mycket ?mensvärk? idag och fick nyss en lite blödning, rent färskt blod :/ så nu känner jag mig väldigt orolig.


    Jaha då är jag med :)

    Jag tempa de vid förra graviditeten och slutade lär jag fått plus för att slippa bli stressad över temp sänkning. Läste att det kunde hände både vid missfall men även hända om det går bra. Denna gången kunde jag inte tempa för jag har en liten så sömnen är ju skit hehe.
  • Mon 22 Nov 2021 21:58
    toughshit skrev 2021-11-22 21:54:29 följande:

    Jag har också haft som mensvärk till och från i över en vecka nu. Det kan ju vara växtvärk.

    Men man kan ju också blöda utan att det är någon fara! Sköra slemhinnor bland annat. Ska du kolla upp det på något vis eller tänker du avvakta?

    Håller tummarna att allt är bra <3


    Det är nog inte så mycket att kolla upp. Skulle det vara något fel kan de inte göra så mkt, om jag inte mår kraftigt dåligt typ. Men oj vad svårt det är att inte oroa sig!
  • Mon 22 Nov 2021 22:02
    Nótt skrev 2021-11-22 21:58:04 följande:

    Det är nog inte så mycket att kolla upp. Skulle det vara något fel kan de inte göra så mkt, om jag inte mår kraftigt dåligt typ. Men oj vad svårt det är att inte oroa sig!


    Det bästa, men tråkigaste, som man kan göra är väl att vänta och se. Allt känns bara som en väntan (: När man har väntat klart så får man vänta lite mer..

    Jag hade nog säkert tagit fler tester för att se om de ökar eller inte (otålig som jag är).
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Mon 22 Nov 2021 22:14
    Närsomhelstnu skrev 2021-11-22 21:55:26 följande:

    Inte helt lätt att vara gravid.... Jag har en liten hemma med, vi har inte samma ork kan man ju säga...


    Oj de kan ja tänka mig! Jag som tyckte synd om mig som har en valpis här hemma hahaha.

    Vilken kämpe du är! Grymma du<3
  • Mon 22 Nov 2021 22:14
    Närsomhelstnu skrev 2021-11-22 21:55:26 följande:

    Inte helt lätt att vara gravid.... Jag har en liten hemma med, vi har inte samma ork kan man ju säga...


    Oj de kan ja tänka mig! Jag som tyckte synd om mig som har en valpis här hemma hahaha.

    Vilken kämpe du är! Grymma du<3
  • Mon 22 Nov 2021 22:18
    toughshit skrev 2021-11-22 22:02:52 följande:

    Det bästa, men tråkigaste, som man kan göra är väl att vänta och se. Allt känns bara som en väntan (: När man har väntat klart så får man vänta lite mer..

    Jag hade nog säkert tagit fler tester för att se om de ökar eller inte (otålig som jag är).


    Tester kan dock variera så känns som att det skapar mer oro..

    Får väl se vad som händer det närmsta dygnet :/
  • Mon 22 Nov 2021 23:02
    Gabriella33 skrev 2021-11-22 22:14:22 följande:

    Oj de kan ja tänka mig! Jag som tyckte synd om mig som har en valpis här hemma hahaha.

    Vilken kämpe du är! Grymma du<3


    Hehe, alla är vi lika grymma fast med olika situationer. Har ju två stora (11,13) med men de är sååå hjälpsamma och fina, de fi k veta då de verkligen ville veta MED EN GÅNG om jag blev gravid igen.

    Men,sömnen kunde varit bättre, den är dålig som den är som mamma till bebis och som gravid hehe.
  • Mon 22 Nov 2021 23:04
    Nótt skrev 2021-11-22 22:18:11 följande:

    Tester kan dock variera så känns som att det skapar mer oro..

    Får väl se vad som händer det närmsta dygnet :/


    Jag tog av samma sort några dagar på risken och när det ökade fint så slutade jag. Tar du av samma sort?

    Här är mina.

    Olika tydliga men ändå åt rätt håll :D

Svar på tråden BF juli 2022