• Anonym (Anonym)

    Sambons dotter äter upp allt

    Min sambos dotter bor både hos oss och hos mamman. Jag tycker om henne men det är en sak jag stör mig på. När hon är hos oss så äter hon upp allt. Hon dricker upp juicen, äter upp allt pålägg, äter upp allt fika, använder skitmycket toapapper osvosv. Det är som att hon inte tänker på eller inte bryr sig om att det faktiskt bor fler i huset också. Utöver henne så är det jag, sambon och mina två pojkar.

    Hon är 21 år så hon borde förstå att man inte äter upp allt som finns i hushållet. Det måste ju finnas kvar till andra också. Det blir ju dyrt att hålla på och köpa mer mat hela tiden bara för att hon äter upp allt. Hon tar mer än oss andra och tänker inte på att andra också vill ha.

    Jag har bett min sambo prata med henne om detta men han gör aldrig det. De har en ganska ansträngd relation så jag vet inte om det är därför. Han kanske inte vågar säga till henne av rädsla att hon ska ta illa upp och inte vilja vara här längre men jag tycker ändå att det är han som borde prata med henne. Sambons dotter och jag står inte varandra så pass nära att jag riktigt vågar eller känner att det är min plats att prata med henne om detta. Jag blir väl så illa tvungen att göra det om min sambo vägrar men jag ska försöka få honom att prata med henne.

    Min sambo verkar dock inte tycka att det är ett problem. Han menar bara att vi får handla mer när hon har ätit upp allt. I sådana fall får väl sambon (eller dottern) betala den maten. Jag är då inte gjord av pengar.

    Tycker ni andra att det är jag som överdriver eller är det ohyfsat och onödigt att en person äter upp allt i hushållet?

  • Svar på tråden Sambons dotter äter upp allt
  • Ginsinggeng
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2021-10-30 20:10:41 följande:
    Om toapapperet räcker veckorna när de inte har bonusdottern boende där men att det ofta tar slut långt i förväg när hon är där, då känns det inte som normal åtgång. Så fel räknar man nog inte när man handlar lite extra för att man är en till. Men ts får väl berätta mer om det där, jag är inte så insatt i hur mycket papper som går åt för dem.
    Men då är dom ju fler personer och då går ju mer åt. Sitter jag och äter en macka själv går det ju mindre åt än om jag bjuder hela stan på att äta mackor hemma hoss oss

    Så har man fler i hushållet borde väl lösningen att vara köpa in mer mat och toapapper,Eller?
  • Anonym (Mimmi)
    Ginsinggeng skrev 2021-10-31 15:34:41 följande:
    Men då är dom ju fler personer och då går ju mer åt. Sitter jag och äter en macka själv går det ju mindre åt än om jag bjuder hela stan på att äta mackor hemma hoss oss

    Så har man fler i hushållet borde väl lösningen att vara köpa in mer mat och toapapper,Eller?
    Varför ska man köpa hem en massa extra till en vuxen person med egna pengar?

    Att ens ge sig in i styvträsket borde alla starkt avrådas från.
  • Ginsinggeng

    TS hur kan du veta att det är dotter som använder mest toapapper? 

    Antecknar du sånt varje gång nån går på toaletten? 

  • Törstiga tuppen

    Eftersom pappan inte tycker att det här är ett problem, spelar det nog ingen roll hur sur TS är över skinkan. Antagligen beror det på att pappan och TS redan delar på matkostnaderna lika, trots att TS haft 2 hemboende barn och att han därför redan försörjt hennes ungar under flera år. 

  • Anonym (K)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-30 09:43:40 följande:

    Apelsin innehåller också fruktsocker helt naturligt. Varför är det nyttigare att äta apelsin än att dricka apelsinjuice, menar du? Ur sockersynpunkt är det ingen skillnad.


    Väldigt stor skillnad. Pressa egen juice så inser du att det krävs några apelsiner för att fylla ett glas.

    Dessutom är det skillnad att äta hela apelsiner med fibrerna och bara saften på den.

    Så det är inte jämförbart för fem öre
  • Ginsinggeng
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-10-31 15:37:08 följande:
    Varför ska man köpa hem en massa extra till en vuxen person med egna pengar?

    Att ens ge sig in i styvträsket borde alla starkt avrådas från.
    Där har du ju problem. Jag tror TS antar att det alltid är dottern fel just för hon är en styv dotter 

    Min hypotes är att TS ser annorlunda på sina egna barn och även dömmer efter hennes gillande 
  • Ginsinggeng
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-10-31 15:37:08 följande:
    Varför ska man köpa hem en massa extra till en vuxen person med egna pengar?

    Att ens ge sig in i styvträsket borde alla starkt avrådas från.
    Om man har en extra person boende hoss sig bör man väll köpa mer basala varor som toapapper och mat så ingen blir utan tycker du inte?
  • Anonym (Mimmi)
    Ginsinggeng skrev 2021-10-31 15:43:10 följande:
    Om man har en extra person boende hoss sig bör man väll köpa mer basala varor som toapapper och mat så ingen blir utan tycker du inte?
    Jo, absolut. I normala mängder. Som detta inte verkar handla om.
  • Anonym (Mimmi)
    Ginsinggeng skrev 2021-10-31 15:40:57 följande:
    Där har du ju problem. Jag tror TS antar att det alltid är dottern fel just för hon är en styv dotter 

    Min hypotes är att TS ser annorlunda på sina egna barn och även dömmer efter hennes gillande 
    Jag har inga problem, jag har inga styvungar.
    Kan tänka mig att det är rätt normal att se på sina egna barn med andra ögon än andras ungar. Ser inget konstigt i det.

    Vad ska en gratisätande vuxen kvinna dit att göra? Vv som vuxen, det är ju helt bisarrt.
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-31 15:20:55 följande:
    Hur vet du att det är ett faktum? Var du på plats eller? Intresant att du säger att jag inte kan veta för jag var inte där =P Du var ju själv inte där så hur vet du då?

    Jag har inte påstått nåt, Jag har ställt en hypotes baserat på TS inlägg
    Suck! För att jag läser vad TS skriver,till skillnad från dig.
Svar på tråden Sambons dotter äter upp allt