• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27682 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27682

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Tue 2 Nov 2021 11:02
    #1

    Hej. Omgång 2 för oss... Vi gjorde IVF för ca 2 år sedan utan lyckat resultat. Nu har vi samlat ihop oss och ska försöka igen.

    Jag är 38 år. Han är 42 år.. ?????

    Vi är på dag 7 med sprutor. Gonalf 300 & fyremedal 0.25... UL igår och även imorgon. ÄP på fredag eller måndag. ?????

    Fler humörsvängningar denna gång. Jobbigare med allt! Men vi har ett litet hopp kvar?

  • Tue 2 Nov 2021 20:06
    #2

    Hej! Hoppar på tråden!

    Jag är 36 mannen 43 år.

    3 missfall i bagaget.

    En underbar son född -18. Försöker få till ett syskon till vår snart 4 åring. Försökt i över 2 år.

    Påbörjade vår ivf resa nu i oktober. Har fortfarande inte greppat att vi är igång med denna process. .

    ?Ruvardag? 3 idag med 5 dagars blastocyst. Försöker varva ner men ändå leva som vanligt.

    En blastocyst i frysen. Tyvärr så klarade sig inte våra 3 andra embryon.

    Just nu har jag svagt molande värk på kvällen, sjukt dålig hy, halsbränna, extremt trött och känsliga bröst.

    Någon som känt av tidiga symtom? Vad i såfall? Är så nervös inför att börja testa.

    Tips på att få tiden att gå? Kommer ni vänt med testa till testdag eller tjuvtesta tidigare? :)

  • Wed 3 Nov 2021 08:19
    #3

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?

  • Wed 3 Nov 2021 19:34
    #4

    Så spännande! Jag är som sagt dag ruvardag fyra och tog ett test idag för att se om hormonerna från ovitrelle gått ur kroppen. Det visade total negativt. Då vet vi om det visar positivt om några dagar att det inte kan bero på hormonerna.

    Har läst om att vissa kan få svagt positivt redan dag 4-5. Men såklart helt individuellt och troligtvis tillhör det inte vanligheten.

    Man blir ju tokig på att vänta.

    Hur mår ni?

  • Thu 4 Nov 2021 00:42
    #5

    Hej alla ruvare,

    Bra initiativ, TS - med en tråd för oss som ruvar.

    Jag är 37, har sedan innan ett IVF barn som är 3 år. Nu är vi inne på syskonförsök (via Nordic IVF) och fått återfört 1 blastocyst på 2:a försöket. Vi fick 4 blastisar till frysen också.

    Är på ruvardag 5.

    Är det någon av er som känt av några tecken så tidigt? Jag minns inte från första graviditen. Har ngt ömma bröst och ?ilningar? i magen men det är på TOK för tidigt att känna ngt nu.

    Är så nervös. Vi har haft två tidigare försök iår med FET (två blastisar från våra landstingsförsök som resulterade i 1 missfall och 1 kemisk grav). Vill inte gå igenom det igen :( Till alla som upplevt missfall, det var mentalt bland det värsta jag gått igenom. Önskar att ingen behövde gå igenom det.

  • Thu 4 Nov 2021 00:49
    #6
    Miri85 skrev 2021-11-02 20:06:48 följande:

    Hej! Hoppar på tråden!

    Jag är 36 mannen 43 år.

    3 missfall i bagaget.

    En underbar son född -18. Försöker få till ett syskon till vår snart 4 åring. Försökt i över 2 år.

    Påbörjade vår ivf resa nu i oktober. Har fortfarande inte greppat att vi är igång med denna process. .

    ?Ruvardag? 3 idag med 5 dagars blastocyst. Försöker varva ner men ändå leva som vanligt.

    En blastocyst i frysen. Tyvärr så klarade sig inte våra 3 andra embryon.

    Just nu har jag svagt molande värk på kvällen, sjukt dålig hy, halsbränna, extremt trött och känsliga bröst.

    Någon som känt av tidiga symtom? Vad i såfall? Är så nervös inför att börja testa.

    Tips på att få tiden att gå? Kommer ni vänt med testa till testdag eller tjuvtesta tidigare? :)


    Hej,

    Gud vad härligt att du känner av så tidiga tecken. Även om det kan bero på hormonerna som fortf är kvar i kroppen (ägglosskingssprugan + proggisarna). Men jag hoppas så att du ska plussa. Jag känner av väldigt lite, intalar mig själv att det inte är annat än hormonerna från behandlingen som spökar.

    Jag har alltid väntat till min MD, så stickan är mer tillförlitlig och inte under påverkan av andra hormonerna. Min cykel är väldigt regelbunden och då borde jag fått min mens idag. Men det känns för tidigt att testa redan nu. Så väntar hellre 1v till om inte mensen kommer av sig självt :( Hoppas inte.

    Hur tänker du göra? :)
  • Thu 4 Nov 2021 00:55
    #7
    Steeph skrev 2021-11-03 08:19:44 följande:

    Hoppar in här

    Gjorde vår första ivf i november, den 31/10 fick vi en 5 dagars återförd. Är på ruvardag 3 idag och tiden går saaakta. Hur mår ni andra?


    Hej Steeph,

    Vi är i samma ruvardag! :) Håller tummarna att ni ska lyckas på ett första !! <3

    Känner du av något redan?

    Jag fick också en 5 dagars blastis återförd i lördags så jag är på ruvardag 4 (idag torsdag!)
  • Thu 4 Nov 2021 02:15
    #8

    Hej!!

    Jag hoppas gärna in här! Dock har jag inte hunnit blivit ruvare ännu! Gjorde äggplocket idag (mitt första)Och planerar få in en 5-dagars på måndag. Så just nu (kl 02.00) ligger jag i sängen och inte kan sova pga så otroligt uppsvälld mage och värk, hoppas på att detta är vanligt efter äggplock och att jag är back on track inför måndag

  • Thu 4 Nov 2021 08:55
    #9

    Hej igen! 
    Kul att vi är så många som verkar ha samma ruvardagar. Var också på Nordic IVF i lördags 30/10. Så dag 5 idag. Tog ett test imorse igen som visade blankt. :/ Symtomen kommer och går och just nu känner jag absolut ingenting förutom halsbränna. Man har ju läst om folk som fått svagt plus redan dag 4-5. Men ovanligt såklart. Nu vet jag dock att hormonerna är ute ur kroppen iaf. 

    Vi har också 3 missfall i bagaget varav det sista fick jag komplikationer och fick genomgå en skrapning i april 2020 som var traumatiserande. Var vaken under ingreppet. Har blivit gravid snabbt tidigare men efter det sista missfallet har jag inte plussat. Det påverkade mig nog mer än vad jag trodde. 

    @Znickers Tack! Vi håller tummarna. Borde såklart ha is i magen och vänta lite längre...Vilken härlig känsla med 4 st i frysen som backup! 
    Vi fick en lite rackare som klarade sig som ligger i frysen de andra 3 befruktade tog sig inte. 

    @origo Så spännande! Jag hade också fruktansvärt ont efter uttaget. Det lade sig efter andra dagen. Behövde dock inte ta värktabletter. Stort lycka till inför måndag och hoppas du inte har allt för ont. Det värsta är ju redan gjort. 

    Jag ska försöka tänka att göra något meningsfullt varje dag för att få tiden att gå som ex. träning, unna mig något, laga en god middag.. 
    Hur gör ni för att få tiden att gå? Hur mår ni? Har ni fått några fler symptom? 

    /M. 

  • Thu 4 Nov 2021 13:30
    #10

    Jag följs gärna åt! Är inte ruvare ännu men planen är att jag ska få tillbaka en blasto på tisdag :)

    29år och oförklarligt barnlös, har en dotter född 2020 som kom till med ivf.

    Vi körde igång med sprutor i oktober men pga risk för överstimulering blev det totalfrys, var sååå besviken o ledsen då?

    Men vi fick hela 12 blastocyster till frysen så det känns iaf hoppfullt!

Svar på tråden Ruvare november 2021