• Anonym (Gift man)

    Min fru berättade precis att hon aldrig mer vill ha sex

    Hej,

    Jag och min fru har haft det knackigt med vårt sexliv under många år. Främst har det berott på att min fru helt tappat lusten. Vi har försökt en massa tips och gått till sexolog och liknande. Men när vi fått övningar så har det oftast slutat med att min fru inte orkar göra dem. Jag har försökt vara förstående och inte sätta press eller krav under hela tiden även om frustrationen emellanåt varit stor.

    Idag berättade hon att hon inte vill försöka mer. Hon vill inte ha sex mer och inte försöka och bad mig att sluta försöka. Dock vill hon ha fortsatt icke-sexuell närhet och att vi fortsätter vara ett par och bor ihop.

    Jag är strax under 40 år och känner mig absolut inte redo att ge upp sex. Jag tycker att ha en massa icke-sexuell närhet som aldrig leder till sex låter som ett recept för att skapa en jobbigt situation. Jag vet inte vad jag ska göra. Är skilsmässa enda alternativet?

  • Svar på tråden Min fru berättade precis att hon aldrig mer vill ha sex
  • Anonym (vanligt dilemma)
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 12:31:18 följande:
    Upphetsad med en annan person? Njutning? Fattar ingenting. Ingen man har nånsin gett mig njutning vid sex.
    Tråkigt för dig....verkligen!
  • Anonym (Varför)
    Anonym (vanligt dilemma) skrev 2021-11-04 12:39:19 följande:

    Tråkigt för dig....verkligen!


    Ja fejkat i 20 års tid och så fort jag kan lägga ner sex kommer jag göra det.
  • Anonym (vanligt dilemma)
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 13:02:52 följande:
    Ja fejkat i 20 års tid och så fort jag kan lägga ner sex kommer jag göra det.
    Får du inte ut något annat av sexet? Intimitet och njutning via kyssar smekningar, av att vara naken och sårbar med en annan person, ökade kärlekskänslor, pirr i kroppen av åtrån mellan dig och mannen tex?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (vanligt dilemma) skrev 2021-11-04 13:09:58 följande:

    Får du inte ut något annat av sexet? Intimitet och njutning via kyssar smekningar, av att vara naken och sårbar med en annan person, ökade kärlekskänslor, pirr i kroppen av åtrån mellan dig och mannen tex?


    Ne ogillar när han kysser mig för kan inte andas då. Inget pirr nej. Smeker mig gör han inte. Hade gillat det iofs. Ingen direkt åtrå nej.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 12:13:27 följande:

    På vilket sätt kan inte onani ersätta sex menar du? Mer kladdigt vid sex absolut, och tar längre tid. Men annars?


    Det är massor med hormoner som startar igång vid sex med en partner. Själv känner jag stor skillnad. Mycket lugnare och mer harmonisk om jag har sex med en man jämfört med en dildo...
  • theotherone
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 12:31:18 följande:

    Upphetsad med en annan person? Njutning? Fattar ingenting. Ingen man har nånsin gett mig njutning vid sex.


    Du är uppenbart asexuell. Du kommer aldrig, aldrig någonsin att förstå en sexuell persons behov. Det är inget fel med att vara asexuell, men mitt tips är att inte försöka ge tips till sexuella. Det funkar inte så bra. Lika lite som om en sexuell hade sagt till dig att ?men det är ju bara att börja gilla att ligga?.
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 12:22:40 följande:

    Speciell känsla?


    Rus. Lyckorus. Pirr i kroppen. Längtan att vara så nära man bara kan bli. Se varandra djupt i ögonen och bli ett.

    Har du aldrig känt det? Den där kittlande känslan i magen och längtan att du bara vill slita av dig kläderna med en man?

    Den är underbar iallafall
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-11-04 13:40:44 följande:

    Det är massor med hormoner som startar igång vid sex med en partner. Själv känner jag stor skillnad. Mycket lugnare och mer harmonisk om jag har sex med en man jämfört med en dildo...


    Ok aldrig känt det.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Jonna) skrev 2021-11-04 14:50:58 följande:

    Rus. Lyckorus. Pirr i kroppen. Längtan att vara så nära man bara kan bli. Se varandra djupt i ögonen och bli ett.

    Har du aldrig känt det? Den där kittlande känslan i magen och längtan att du bara vill slita av dig kläderna med en man?

    Den är underbar iallafall


    Nej faktiskt inte, tycker få män ser så pass bra ut att jag vill slita av kläderna av personen. Iaf aldrig varit ihop med en man jag tycker ser väldigt bra ut.
  • Anonym (vanligt dilemma)
    Anonym (Varför) skrev 2021-11-04 15:11:34 följande:
    Nej faktiskt inte, tycker få män ser så pass bra ut att jag vill slita av kläderna av personen. Iaf aldrig varit ihop med en man jag tycker ser väldigt bra ut.
    Jag tror inte du är asexuell. Bara inte varit med rätt person dvs någon du varit attraherad av tillräckligt. Ligger man med människor man inte känner attraktion med blir det helt fel och kan utlösa äckelkänslor och vaginism och även aversion mot närhet.

    Du skriver att du gärna hade velat att din partner smekte dig men inte gör det. Vad är det för jävla människa du ligger med som inte smeker eller tillfredsställer dig???? Byt ut honom och ligg med någon där ni har ömsesidiga känslor och vill ge varandra njutning så ska du se att sex blir betydligt roligare än du tidigare upplevt.

    Undrar också om du varit kär nån gång och starkt attraherad av någons kropp eller utseende?

Svar på tråden Min fru berättade precis att hon aldrig mer vill ha sex