• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Anile
    Lenaia skrev 2022-01-01 23:47:44 följande:

    Hoppar in här jag med,

    Bim 20 januari.

    Min ÄL bör vara runt den 4e. Vi har redan börjat här då jag känner att äl är på G ????

    Det blir försök nr 6 för oss.

    Vi har ett barn via IVF efter 2 år utan ett endaste plus. Nu kör vi syskonförsök några månader själva och händer inget så får vi ta hjälp igen. Men vi hoppas på det bästa att kroppen vill vara med oss denna gången och ge oss ett barn ????


    Ja, ägglossningen kan vara på g. Jag kände min flera dagar innan, så det är möjligt.

    Hoppas det går själva den här gången.
  • Tyrande
    Holy93 skrev 2022-01-01 22:13:11 följande:
    Jag hade ägglossning i onsdags (smärtor) på förmiddagen sen försvann det och myste i tisdags, svårt när man är en trött småbarnsföräldrer ibland att få till det haha! Jag ser det lite mer som avslappnat, har vi sex i alla fall tre dagar innan ägglossning så är jag "nöjd". Gillar inte "schemalagt" sex så det blir när det blir känner jag :D
    Haha, att vi myste så mycket var inte planerat utan något som blev av sig själv då vi ändå brukar ha sex ca 3-4 ggr i veckan även innan vi började försöka få barn. Schemalagt skulle inte fungera för någon av oss då det skulle skapa för mycket press kring situationen. :D Håller tummarna för oss båda.
  • Nótt

    Hoppar in här.

    I slutet av november fick jag ett tidigt med dramatiskt missfall. Det tog hårt på mig och jag kände att jag behövde en paus. Har inte haft helt koll på min cykel och min temp har varierat mycket (tror det är något fel på min termometer). Jag har även varit väldigt sjuk, de senaste två veckorna har jag legat i kraftig magsjuka. Vi låg två dagar precis innan jag blev sjuk och kan i efterhand gissa att ägglossning var ungefär då. Vilket gör att bim borde vara i spannet från igår till måndag eller tisdag. Jag har blandade känslor inför detta och trodde inte kroppen skulle studsa tillbaka så fort. Har ömma bröst och lite molvärk men annars känner jag inget. Men har en känsla?

    Någon mer i liknande situation?

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet) PLUSSAT

    3/1 Pepsin

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 Kiiwii

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

  • Holy93
    Tyrande skrev 2022-01-02 00:12:44 följande:

    Haha, att vi myste så mycket var inte planerat utan något som blev av sig själv då vi ändå brukar ha sex ca 3-4 ggr i veckan även innan vi började försöka få barn. Schemalagt skulle inte fungera för någon av oss då det skulle skapa för mycket press kring situationen. :D Håller tummarna för oss båda.


    Så det borde vara, inte så mycket press för varken killen eller tjejen haha! Håller tummarna också
  • Butembobaby

    Ligger vaken och kan inte somna. Har tittat på typ 200 videor om "implantation symptoms" ^^'

    Hade tänkt att jag skulle försöka chilla fram till BIM, men helsike vad svårt det är... överanalysera allt jag känner i kroppen just nu, och då är jag bara på ÄL+3 idag och vet ju att det typ är omöjligt att ha symtom så tidigt... blir galen på mig själv -____-

  • Sanlin90

    Hoppar med här, fick ingen mens i december, inte heller i november men om min kropp håller sin störda 91 dagars cykel så bör jag få mens i januari, lite ptydligt när dock.... Funderar på om jag hade äl i dagarna då jag va sugen på sex igår från ingenstans lch ältestet gick från medelstarkt till svagt.

  • Glittergatan

    Hej!

    Jag använder mig av clearblue advanced ägglossningstest och fick en fast glad gubbe i måndags (hade inte testat innan i måndags heller så den kan ha vart innan). Vi började ju då i måndags med vårt första försök till ett barn. Beräknad ägglossning blev då i onsdags. Jag hade ägglossningssmärtor från måndag och framåt.

    Jag testade också i onsdags när gubben försvunnit från testet och då kom den igen, tänkte då att jag kanske inte hade haft ägglossning och kroppen försökte igen, så tog ett till test igår och då kom den glada gubben igen... NC har bekräftat att jag hade ägglossning i onsdags. Men varför fortsätter jag få positiva ägglossningstest? 

    Anledningen till att jag fortsatt testa är för att jag vill se ett negativt test och få bekräftat att LH toppen har varit :) 

  • LJM91
    Glittergatan skrev 2022-01-02 10:34:09 följande:

    Hej!

    Jag använder mig av clearblue advanced ägglossningstest och fick en fast glad gubbe i måndags (hade inte testat innan i måndags heller så den kan ha vart innan). Vi började ju då i måndags med vårt första försök till ett barn. Beräknad ägglossning blev då i onsdags. Jag hade ägglossningssmärtor från måndag och framåt.

    Jag testade också i onsdags när gubben försvunnit från testet och då kom den igen, tänkte då att jag kanske inte hade haft ägglossning och kroppen försökte igen, så tog ett till test igår och då kom den glada gubben igen... NC har bekräftat att jag hade ägglossning i onsdags. Men varför fortsätter jag få positiva ägglossningstest? 

    Anledningen till att jag fortsatt testa är för att jag vill se ett negativt test och få bekräftat att LH toppen har varit :) 


    Använder du samma avläsare som när du fick din första glada gubbe? Man ska ju inte testa mer efter att den glada gubben dyker upp, så gissar att avläsaren kommer visa glad gubbe hela tiden om du har fortsatt testa med samma och inte en ny avläsare. Vet dock inte säkert om det är så. Tittar man på din kurva ser det ju absolut ut som att du har ägglossat :)
  • Glittergatan
    LJM91 skrev 2022-01-02 10:43:41 följande:
    Använder du samma avläsare som när du fick din första glada gubbe? Man ska ju inte testa mer efter att den glada gubben dyker upp, så gissar att avläsaren kommer visa glad gubbe hela tiden om du har fortsatt testa med samma och inte en ny avläsare. Vet dock inte säkert om det är så. Tittar man på din kurva ser det ju absolut ut som att du har ägglossat :)
    Ja men precis de har jag gjort så då får jag bortse från dom, men har också använt ägglossningsstickor som NC har skickat med och dom har också varit positiva. Tog dock inte en från NC igår. Så himla dumt av mig att fortsätta testa egentligen men man vill ju se :) 
  • LJM91
    Glittergatan skrev 2022-01-02 10:53:51 följande:

    Ja men precis de har jag gjort så då får jag bortse från dom, men har också använt ägglossningsstickor som NC har skickat med och dom har också varit positiva. Tog dock inte en från NC igår. Så himla dumt av mig att fortsätta testa egentligen men man vill ju se :) 


    Förstår din nyfikenhet :) man kan ju ha olika lång stegring och du kanske har en lång, men jag har förstått det som att ägglossningen sker typ 12-48 timmar efter den första stegringen även om man fortsätter testa positivt. Säkraste tecknet på att ägglossning har skett är ju temphöjning och den har du ju :)
Svar på tråden BIM Januari 2022