• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Anile
    Äppelskrott skrev 2022-01-06 11:10:21 följande:

    BIM+5, negativt test imorse men inga som helst tecken på att mensen är på intåg mer än att jag har molvärk till och från hela dagarna.

    Underligt. Tror nästan att kroppen skippade att droppa ett ägg nu i december. Min BM sa att jag skulle avvakta ett par dagar och se. Nu har jag ett gediget lager med test hemma så jag testar ändå varje morgon, varför inte liksom? :)


    Okej. Det kan så vara. Min kropp hoppade över ägglossning förra cykeln, det blev en så kallad anovalutorisk cykel.

    Kollar du tempen?
  • Rilakkuma
    Fagelfri skrev 2022-01-06 10:32:46 följande:

    Hej! Kommer med ny Natural Cycles-fråga här. Hoppas det är okej? Jag hade beräknad ÄL i måndags. Utifrån att jag inte fått någon temp-höjning har ny ÄL beräknats dagligen och senast igår trodde appen att jag skulle ha ÄL idag. Nu när jag tempade imorse var tempen äntligen stegrad. Men nu har appen utifrån detta sagt åter att min ÄL var i måndags (cb 12). Någon som använder appen själv och kanske kan förklara varför den kan hoppa så många dagar?

    Kan jag lita på att ÄL verkligen var i måndags nu och inte idag? Och jag vet att den måste fastställas men om det fastställs, ÄR temp-metoden då ?pricksäker??

    Jag tog ett glas vin igår haha för jag tänkte att ÄL ändå inte varit än. Nu är jag förvirrad.


    Jag använde NC för typ 5 år sen, men använder en liknande gratisapp nu. Kan det vara så att appen tar hänsyn till om du fyllt i en viss typ av sekret? Det gör min gratisapp, vilket jag tycker är bra.

    Jag tror appen behöver tre dagar i rad med förhöjd temperatur för att bekräfta ägglossning, så det kanske är så att den ändrar ägglossningsdag igen om några dagar?
  • Rilakkuma
    Pepsin skrev 2022-01-06 09:35:17 följande:

    Börjar på riktigt tro jag är gravid, är dock borta till imorgon så testar nog imorgon kväll eller lördag morgon. Mensen är sen och nu spänner brösten som de inte gjort sedan jag ammade. Så spännande! Men har även molvärk vilket ju kan vara pga mensen snart kommer?!


    Vad spännande! Tycker också att ett gravidsymptom har varit att brösten återigen känns spända på samma sätt som vid amning. Molvärk har jag haft varje graviditet också, men den känns lite annorlunda än innan mens. Håller tummarna :)
  • Äppelskrott
    Anile skrev 2022-01-06 11:23:26 följande:

    Okej. Det kan så vara. Min kropp hoppade över ägglossning förra cykeln, det blev en så kallad anovalutorisk cykel.

    Kollar du tempen?


    Nej har aldrig tempat eller haft koll på när jag har ägglossning. Jag har gått på preventivmedel sedan 13 år tillbaka och enda gången jag har gjort uppehåll var när vi började försöka bli gravida och då tog det sig på första försöket första graviditeten (slutade som MA) och på andra försöket med andra (min son). Efter förlossningen så började jag med minipiller, vilket jag slutade med nu i oktober. Så november måndag har varit den enda månaden som jag någonsin fått för mig att räkna ut längden på min cykel, haha. Innan vi började försöka hade jag inte ens koll på mensens första dag... Och efter preventivmedel så kan ju mensen vara lite hipp som happ.

    Oj, lång ointressant historia, hehe. Men jag tycker det är så udda att jag den senaste 1,5 veckan har haft molvärk samt att jag den senaste veckan har varit hård i magen, vilket jag nästan aldrig är pga otroligt känslig mage. Men inget test visar positivt så börjar bli fundersam.

    Men som sagt, det visar sig om jag är gravid eller inte i sinom tid, haha! :)
  • Pepsin
    Rilakkuma skrev 2022-01-06 11:35:58 följande:

    Vad spännande! Tycker också att ett gravidsymptom har varit att brösten återigen känns spända på samma sätt som vid amning. Molvärk har jag haft varje graviditet också, men den känns lite annorlunda än innan mens. Håller tummarna :)


    Haha ja alltså brösten har ju varit som två säckar sen i början av maj men har för första gången lite stuns i sig nu, haha.
  • Butembobaby

    Kunde inte hålla mig och testade med ett testa tidigt från lloyds idag på ÄL+8. Det kom tillbaks med ett svaaaaagt sträck, så jag ser det nog som negativt och väntar ett par dagar. Har just nu följande symptom: moövärk, känsliga bröstvårtor, lös i magen, lätt illamående, trött, huvudvärk. När jag var på affären idag och handlade så hade jag ingen aptit för något alls vilket är ovanligt. Jag känner på mig att det är något den här månaden och hoppas att det inte bara är mentalt.

  • känslobomb

    Kan ju inte släppa strecken som kom i morse.. de var ju svagt men räknas det ändå? Eller hur ställer man sig till svaga streck?

  • Butembobaby
    känslobomb skrev 2022-01-06 15:41:34 följande:

    Kan ju inte släppa strecken som kom i morse.. de var ju svagt men räknas det ändå? Eller hur ställer man sig till svaga streck?


    Det är klart det räknas :) testa igen imorgon eller om ett par dagar och se om det blivit starkare.

    Om du blev fundersam av mitt inlägg tidigare så var mitt sträck så pass svagt att jag lika gärna kan ha inbillat mig att det fanns. Var tvungen att vinkla och koll noga för att se, så av den anledningen litar jag inte på mitt. Men sen är jag ju bara typ en vecka efter ÄL också, så vore konstigt med ett tydligt streck då :)

    Håller tummarna för dig!
  • känslobomb
    Butembobaby skrev 2022-01-06 15:52:15 följande:

    Det är klart det räknas :) testa igen imorgon eller om ett par dagar och se om det blivit starkare.

    Om du blev fundersam av mitt inlägg tidigare så var mitt sträck så pass svagt att jag lika gärna kan ha inbillat mig att det fanns. Var tvungen att vinkla och koll noga för att se, så av den anledningen litar jag inte på mitt. Men sen är jag ju bara typ en vecka efter ÄL också, så vore konstigt med ett tydligt streck då :)

    Håller tummarna för dig!


    Tack för svar!!

    Har kollat runt nu och sett andras stegringar och mångas har sett ut som mitt äl-5, alltså knappt där men ändå där haha.

    Ska ta nytt imorgon, kan inte hålla mig.

    Hoppas verkligen ditt streck också håller i sig
  • Kiiwii
    Pepsin skrev 2022-01-06 09:35:17 följande:

    Börjar på riktigt tro jag är gravid, är dock borta till imorgon så testar nog imorgon kväll eller lördag morgon. Mensen är sen och nu spänner brösten som de inte gjort sedan jag ammade. Så spännande! Men har även molvärk vilket ju kan vara pga mensen snart kommer?!


    Men sååå spännande :D även jag tycker det är sjukt spännande att följa er andra haha. Hoppas du känner rätt.
Svar på tråden BIM Januari 2022