• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Ellobi
    Fagelfri skrev 2022-01-07 16:51:23 följande:

    Ja så är det ju. Men jag får också prestationsångest haha och liksom låsningar när det kommer till sexet när det är så ?tvingat? om du förstår mig rätt. Så jag tycker det är skönt att vi kan känna press tillsammans haha!


    Jomenvisst, du har så rätt. Liggveckan är inte helt okomplicerad . Skön men jobbig på samma gång, särskilt när det inte tar sig nångång.
  • Butembobaby

    Blir tokig, ÄL+9 idag. Är illamående, trött, andfådd, har känsliga bröst och huvudvärk.

    Tog ett test igår som var så svagt att jag nästan tror att jag inbillar mig. Idag köpte jag ett testa tidigt från clear blue och höll mig i 4 timmar innan jag tog det. Återigen så svagt att man knappt kan se det. Min mann sa att han såg som en skugga av ett sträck om han tittade noga.

    Jaja, får väl försöka ha tålamod och testa igen senare. Det som säger är att mina teststickor jag beställde för över en vecka sedan fortfarande inte kommit i posten, så lägger just nu massa onödiga pengar på dyra clearblue från apoteket :////

  • Rilakkuma
    Butembobaby skrev 2022-01-07 18:11:18 följande:

    Bifogar en bild på mitt test, tror inte kameran lyckats plocka upp strecket äns för det är så ljust

    //


    Jag ser tyvärr ingenting, kanske om du beskär bilden lite? Det blir så suddigt när man laddar upp bilder i normal storlek här, upplever jag iaf.
  • Kiiwii
    Ellobi skrev 2022-01-07 16:24:04 följande:

    Nu hoppas jag verkligen att det du känner är ett spirande liv och inte inbillning!

    Håller tummarna för dig

    Själv blir jag galen på kroppen (eller kanske knoppen?) som spelar en spratt och ger symtom som visar sig vara PMS och inte det man hoppas. Förra cykeln var jag 99% säker att det tagit sig då jag hade sån sjuk molvärk i en vecka före BIM och tokömma bröst. Skulle bara testa för att bekräfta liksom och blev helt paff när testet det var tvärblankt.

    Så nu litar inte på nån känning och har bestämt mig för att bara testa om mensen uteblir på BIM. Allt för att inte gå i spinn på allt jag tror att jag kanske känner...


    Tack snälla :)

    Jag är öppen för vad som än blir. Vill ju bli gravid förstås men tror inte det kommer ske än, men spännande känningar jag haft och känner emellanåt.

    Jag har varit gravid tre gånger (har två barn) och har aldrig testat förrän min mens varit sen, och då har resultaten varit solklara på direkten. Men det är lätt att fastna i testträsket och analysera allt som känns i kroppen. Tror det är bra att man försöker ha is i magen helt klart även om det är svårt ibland.

    Hoppas vi lyckas båda två snart :)
  • Anile
    mewq skrev 2022-01-07 21:11:09 följande:

    Solklart neg fast jag lovade mig själv att inte ens testa haha.. BIM-6


    Haha, jag gjorde lika häromdagen. Varför testa innan BIM egentligen? Det är ett under. Jag ska försöka hålla ut en eller ett år dgr över BIM ifall mensen inte kommer.
  • Sjuttonmånader

    Here we go again.. 5e försöket med 3e barnet och jag är så rädd att jag inbillar mig igen, men varenda jävla månad så blir symptomen starkare:/ eller "inbillningssymtomen"...

    Bim enligt flo idag (7/1 = dag 26) men kan lika gärna vara på söndag då min cykel är 25-28dgr - ingen koll på Äl. I två dagar har jag nu:

    Mått illa till och från, alltså nästan spy-illa ibland!

    Det spänner i brösten, ibland lite likt "mjölktillrinning"

    Annorlunda "illamående" mensvärk

    Trött men svårt att sova

    Plötsligt mer flytningar

    Flera blodtrycksfall

    Extra törstig

    Illamåendekänsla vid tryck på magen och kan inte ens dra upp jack-kragen till halsen utan att få sköljning av illamående -.- ..

    Mensen kommer säkert snart som vanligt.. Men är såå trött på att inbilla mig! Jag hoppas att jag vaknar imorgon och inte klarar av mitt goa morgonkaffe - då vet jag for sure, inget gravtest som kan slå den!! XD

    Alternativt så kör jag ett digitalt imorgon bitti... :O vågarjag?!

  • Sjuttonmånader

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet)

    5/1 bethrest (18:e försöket, 2:a barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    7/1 Sjuttonmånader (30år, 5e försöket, 3e barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 mewq (fjärde försöket, första barnet)

    15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

    31/1 Rilakkuma (1:a försöket efter MF nr 2, totalt 4:e försöket, andra barnet)

    31/1 Fyrklöverns (åttonde försöket, första barnet)

  • LillaGry
    mewq skrev 2022-01-07 21:11:09 följande:

    Solklart neg fast jag lovade mig själv att inte ens testa haha.. BIM-6


    Jag gjorde precis samma sak, bim -4 idag och jag såg till och med att urinen inte var speciellt koncentrerad, men dum som jag är så slösade jag ett test. Så nu står man här lite smått besviken på sig själv och att testet var negativt, men fortsätter att hoppas att det var för tidigt, att det inte var morgonurin osv?.

    Använde du ett testa tidigt eller ett vanligt test? Mitt var ett vanligt så ännu mindre chans att det skulle visa positivt på kvällen bim-4. Ändå står jag där och vrider och vänder på det i olika ljus och vinklar? blir galen på mig själv
Svar på tråden BIM Januari 2022