• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33520 visningar
    155 svar
    155
    33520

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Sat 25 Dec 2021 21:38
    #1

    Fick precis mens, ska börja med ÄL test på dag 9 och 5 dagar efter det ska en blastis från frysen sättas in om allt går vägen. Längtar så pch hoppas verkligen den fäster!

  • Sun 26 Dec 2021 09:25
    #2
    Emma1b skrev 2021-12-25 21:38:16 följande:

    Fick precis mens, ska börja med ÄL test på dag 9 och 5 dagar efter det ska en blastis från frysen sättas in om allt går vägen. Längtar så pch hoppas verkligen den fäster!


    Ohhh vi håller tummarna nu, själv satte jag in 22 december. 3 januari har jag test dag, väntan är såååååå jobbigt.
  • baraja­g36
    Sun 26 Dec 2021 13:35
    #3

    Hej,

    Är på ruvar dag 7 och testade mig och fick ett svag plus men vågar ej hoppas för mycket ???? Min test dag är den 31dec men har ej känt av några symtom mer än smått illa mående idag på morgonen

  • Wed 29 Dec 2021 14:30
    #4
    +1

    Grattis barajag36! Hoppas det växer sig starkare. Har ni gjort insättning i naturlig eller stimulerad cykel?

    Att vara inne i ivf cykeln är verkligen en tålamodprövande deal! Känns som om man alltid väntar på något. Jag trodde jag skulle kunna njuta lite av tiden mellan mens till insättning men icke. Bara längtar efter att få göra nästa återföring! Och då börjar nedräkningen till testdag!

  • Sun 2 Jan 2022 16:28
    #5

    Nu har jag påbörjat ÄL testning, längtar så efter utslag, men i morse var det tvärblankt. Kliniken vill att jag testar både morgon och kväll,men sålänge det är helblankt nöjer jag mig med en gång per dag. Jag brukar se långsam ökning flera dagar.

    Detta blir FET av blastis.

  • baraja­g36
    Sun 2 Jan 2022 17:50
    #6

    Hej Emma, hade min testdag på nyårsafton och har ett starkare plus med dagarna som gått .så fantastiskt! Vi gjorde insättningen i stimulerad cykel med Letrozol. När ska du ha din insättning? Kramar

  • Sun 2 Jan 2022 22:30
    #7

    Åååå vad härligt att höra Barajag!

    Insättning 5 dagar efter positivt ÄL test. Har precis börjat testa, är bara på dag 9 så det kan ju dröja en hel vecka tills det slår om (min cykel har inte varit så regelbunden sen jag tog ut spiralen). Nu längtar jag ju bara efter positivt test så man får ruva igen!

  • baraja­g36
    Wed 5 Jan 2022 06:47
    #8
    Emma1b skrev 2022-01-02 22:30:43 följande:

    Åååå vad härligt att höra Barajag!

    Insättning 5 dagar efter positivt ÄL test. Har precis börjat testa, är bara på dag 9 så det kan ju dröja en hel vecka tills det slår om (min cykel har inte varit så regelbunden sen jag tog ut spiralen). Nu längtar jag ju bara efter positivt test så man får ruva igen!


    Grattis till plusset oh vad roligt! Helt fantastiskt, visst har man svårt att förstå? Är i samma chocktillstånd som du. Fick dock själv en nidblödning som det kallas och trodde så genast att det var missfall men nope plusset är kvar, så tacksam! Grattis till dig och alla andra som fått sina efter längtade plus kramar
  • Wed 5 Jan 2022 19:25
    #9

    Ni som plussat har ni några symtom än?

    Och vilken vecka är ni?

  • Wed 5 Jan 2022 20:16
    #10
    Nata1979 skrev 2022-01-05 19:25:45 följande:

    Ni som plussat har ni några symtom än?

    Och vilken vecka är ni?


    Jag är i vecka 9 (8+1). Har följande symptom: ömma bröst, illamående, förstoppning, huvudvärk som kommer och går och enorm trötthet, ja just det, svullen mage med.
Svar på tråden Ruvare December/Januari