• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33329 visningar
    155 svar
    155
    33329

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Wed 5 Jan 2022 22:02
    #11
    +1
    Frida123123 skrev 2022-01-05 20:16:09 följande:

    Jag är i vecka 9 (8+1). Har följande symptom: ömma bröst, illamående, förstoppning, huvudvärk som kommer och går och enorm trötthet, ja just det, svullen mage med.


    Är I v.4 +4 känner inget förutom ömma ömma bröst och andfådd.

    Inga andra symtom, är det normalt ?
  • Wed 5 Jan 2022 22:02
    #12

    Nej jag har inte plussat, hag bara längtar efter ett pluss!

    Just nu väbtar jag otåligt på glad gubbe på äl test för att kunna ringa kliniken och planera in insättningen. Dag 12 i cykeln idag, så bör bli positivt snart...

  • Fri 7 Jan 2022 15:51
    #13

    Uppdatering från mig som varit på vul idag: allt såg toppen ut! Ett hjärta som tickade fint och snabbt, ett embryo på 2 cm, en gulesäck och fostervatten! Nu går jag in i nästa fas- den lyckliga fasen och oroliga på nya sätt! Kämpa på ni där ute! Detta var mitt 6 försök..

  • Fri 7 Jan 2022 16:53
    #14
    Frida123123 skrev 2022-01-07 15:51:22 följande:

    Uppdatering från mig som varit på vul idag: allt såg toppen ut! Ett hjärta som tickade fint och snabbt, ett embryo på 2 cm, en gulesäck och fostervatten! Nu går jag in i nästa fas- den lyckliga fasen och oroliga på nya sätt! Kämpa på ni där ute! Detta var mitt 6 försök..


    Vad kul och höra :) vilken vecka är du?
  • Sat 8 Jan 2022 21:57
    #15

    ÄNTLIGEN fick jag glad gubbe på ÄL test, så FET på fredag. Jag skulle kunna ge vad som helst för att det ska gå vägen!

    Grattis Frida! På mitt senaste VUL upptäcktes MA, så blir jag gravid igen kommer jag vara svimfärdig av nervositet inför VUL...

  • Sun 9 Jan 2022 09:36
    #16
    Emma1b skrev 2022-01-08 21:57:13 följande:

    ÄNTLIGEN fick jag glad gubbe på ÄL test, så FET på fredag. Jag skulle kunna ge vad som helst för att det ska gå vägen!

    Grattis Frida! På mitt senaste VUL upptäcktes MA, så blir jag gravid igen kommer jag vara svimfärdig av nervositet inför VUL...


    Så bra med omslag, då är det bara att köra! Det är verkligen en superlång och seg process det här. Jag grät av nervositet när jag satte mig i gynstolen. Jättehemskt. Hon sa grattis efter ca 15 sek, du kan tänka dig hur man känner då, vågade inte tro henne.
    Emma1b skrev 2022-01-08 21:57:13 följande:

    ÄNTLIGEN fick jag glad gubbe på ÄL test, så FET på fredag. Jag skulle kunna ge vad som helst för att det ska gå vägen!

    Grattis Frida! På mitt senaste VUL upptäcktes MA, så blir jag gravid igen kommer jag vara svimfärdig av nervositet inför VUL...


    Tack! Så härligt med omslag, då är det bara att köra! Det är verkligen en superlång och seg process det här. Jag grät av nervositet när jag satte mig i gynstolen. Jättehemskt. Hon sa grattis efter ca 15 sek, du kan tänka dig hur man känner då, vågade inte tro henne.
  • Wed 12 Jan 2022 21:01
    #17

    Nedräkning pågår, FET på fredag 12.45. Så nervös/förväntansfull!

  • Thu 13 Jan 2022 22:44
    #18

    Omslag på ÄL-test idag och väntar på återkoppling från kliniken. Troligtvis återföring av fryst embryo på onsdag veckan som kommer. Har jättemycket att göra på jobbet och vet inte om jag ska vänta någon månad och hoppas läget är lugnare. Samtidigt kanske ruvningen går snabbare när jag har händerna fulla?

  • Thu 13 Jan 2022 22:44
    #19

    Omslag på ÄL-test idag och väntar på återkoppling från kliniken. Troligtvis återföring av fryst embryo på onsdag veckan som kommer. Har jättemycket att göra på jobbet och vet inte om jag ska vänta någon månad och hoppas läget är lugnare. Samtidigt kanske ruvningen går snabbare när jag har händerna fulla?

  • Thu 13 Jan 2022 22:45
    #20

    Hoppsan, det blev två inlägg och jag hittar inget sätt att radera den ena :)

Svar på tråden Ruvare December/Januari