• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33521 visningar
    155 svar
    155
    33521

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Wed 26 Jan 2022 17:38
    #61

    Vad roligt Angelica! Men så konstigt hur mycket det skiljer mellan kliniker, jag har min testdag på fredag, 28e e väl det? 

    Min ivfklinik vill inte göra vul tidigare, så jag har bokat privat på annat håll en vecka tidigare. Förra gången sa de att måttet tydde på att det avstannat 4+4, så jag förstår inte det där att en del säger attman inte ser något alls före vecka 8? Att det inte är säkert att man ser hjärtslag förstår jag. 

  • Wed 26 Jan 2022 18:13
    #62
    Emma1b skrev 2022-01-26 17:38:45 följande:

    Vad roligt Angelica! Men så konstigt hur mycket det skiljer mellan kliniker, jag har min testdag på fredag, 28e e väl det? 

    Min ivfklinik vill inte göra vul tidigare, så jag har bokat privat på annat håll en vecka tidigare. Förra gången sa de att måttet tydde på att det avstannat 4+4, så jag förstår inte det där att en del säger attman inte ser något alls före vecka 8? Att det inte är säkert att man ser hjärtslag förstår jag. 


    Ja jag har förstått att olika kliniker har olika lång testtid. Jag går i Uppsala på akademiska och här har dom 18 dagar efter återföring. 


    Vad kostar det att göra vul privat? 


    Jag ska fråga på tisdag när jag ringer akademiska och talar om testresultat om jag får göra tidigt vul hos dom. 

  • Wed 26 Jan 2022 22:17
    #63

    Åh är du också uppsalabo? Vad kul@ Jag går på Gynhälsan. Mitt förra privata VUL var på ekebugyn, men dit vill jag inte gå igen, läksren var en komplett idiot! Direkt efter att han berättat att det var ett missfall började han fråga ut mig om vad min behandling kostade, hur mycket extra jag skulle få betala för my insättning mm. Som om jag orkade tänja på det då!! Så nu har jag bokat tid på mamma mia istället.

  • Thu 27 Jan 2022 08:03
    #64

    Hallå. En till ruvare här. RD 1 med en fryst tredagar. Vet inte riktigt vad jag ska känna eller må haha allt känns så surrealistiskt. ligger i soffan just nu med mitt koffeinfria kaffe och känner mig så existensiel. Jätte märkligt. Jag har testdag 10/2 men kommer att testa tidigare Hihi. 


    hur tänker ni med allt kring livet? Lever ni som vanligt? Äter ni något speciellt? Raggsockor på? Varmt dricksvatten osv osv. 


    Kram <3

  • Thu 27 Jan 2022 09:45
    #65
    Gulgja skrev 2022-01-27 08:03:24 följande:

    Hallå. En till ruvare här. RD 1 med en fryst tredagar. Vet inte riktigt vad jag ska känna eller må haha allt känns så surrealistiskt. ligger i soffan just nu med mitt koffeinfria kaffe och känner mig så existensiel. Jätte märkligt. Jag har testdag 10/2 men kommer att testa tidigare Hihi. 


    hur tänker ni med allt kring livet? Lever ni som vanligt? Äter ni något speciellt? Raggsockor på? Varmt dricksvatten osv osv. 


    Kram <3


    Välkommen till ruvarlivet! Jag är på min tredje ruvning R8 just nu. Vår process att få syskon har pågått i ett par år. Så jag lever som vanligt. Det enda som är annorlunda är att jag äter en multivitamin med folsyra varje dag och dricker kanske någon färre kopp kaffe än vanligt. 

    Lycka till med ruvningen! :)

  • Thu 27 Jan 2022 11:31
    #66
    Emma1b skrev 2022-01-26 22:17:14 följande:

    Åh är du också uppsalabo? Vad kul@ Jag går på Gynhälsan. Mitt förra privata VUL var på ekebugyn, men dit vill jag inte gå igen, läksren var en komplett idiot! Direkt efter att han berättat att det var ett missfall började han fråga ut mig om vad min behandling kostade, hur mycket extra jag skulle få betala för my insättning mm. Som om jag orkade tänja på det då!! Så nu har jag bokat tid på mamma mia istället.


    Jaså bor du också i Uppsala :D 
    okej tack för att du säger det, då ska jag inte gå till Ekeby. 
    jag var på min utredning på gynhälsan och gillade personalen där :) 
    Mamma Mia har jag inte hört talas om, säg till om dom är bra! :) 
  • Thu 27 Jan 2022 11:34
    #67
    Gulgja skrev 2022-01-27 08:03:24 följande:

    Hallå. En till ruvare här. RD 1 med en fryst tredagar. Vet inte riktigt vad jag ska känna eller må haha allt känns så surrealistiskt. ligger i soffan just nu med mitt koffeinfria kaffe och känner mig så existensiel. Jätte märkligt. Jag har testdag 10/2 men kommer att testa tidigare Hihi. 


    hur tänker ni med allt kring livet? Lever ni som vanligt? Äter ni något speciellt? Raggsockor på? Varmt dricksvatten osv osv. 


    Kram <3


    Hej! 


    Tror nog att de flesta testar tidigare :P 

    Jag  lever på som vanligt men äter nyttigare och tar multivitaminer och omega 3 tillskott. Sen tänker jag också på kaffeintaget även om jag drack lite från början så försöker jag hålla nere antalet koppar/dag. 

  • Thu 27 Jan 2022 12:38
    #68

    Ni som testat tidigt och fått plus, när meddelade ni kliniken?
    Tidigt eller vid testdag? Glad

  • Thu 27 Jan 2022 12:46
    #69

    Jag lever mer eller mindre som vanligt, men följer livsmedelsverketsrekommendationer för gravida, undviker koffein, tar multivitamin, omega 3 och D-vitamin och undviker att träna hårt.

    Jag meddelade kliniken först på testdagen. Jag tror att de sätter testdagen med marginal just för att det är så vanligt med kemiska graviditeter, så jag ville invänta testdagen.

  • Thu 27 Jan 2022 13:29
    #70

    Islandinthesun  jag meddelade min klinik direkt jag plussat förra gången,en de var inye intresserade, sa bara att jag skulle testa igen på testdagen och återkomma då. Så den här gången har jag inte ens meddelat dem utan inväntar min officiella testdag imorgon. 

Svar på tråden Ruvare December/Januari