• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33519 visningar
    155 svar
    155
    33519

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Thu 27 Jan 2022 15:32
    #71

    Tack för svar :)
    Var på väg att höra av mig till kliniken men så kände jag att de nog inte vill höra från mig innan testdagen. Jag som går runt och känner att jag vill berätta för någon! Tack för att ni finns här inne, i toppar och dalar Glad

  • baraja­g36
    Thu 27 Jan 2022 23:17
    #72

    Hej
    hur går det för er allihop? Själv ska jag på mitt första ultraljud i morgon och är så nervös/spännande framför allt Och fortfarande lite overkligt, inne I min egna bubbla. Kramar till er alla som även kämpar på ????

  • Fri 28 Jan 2022 08:50
    #73

    Igär hade jag bruna och rosa flytningar och en sån jobbig mensvärk och imorse blödde jag som en vanlig mens så förmodligen är det missfall :(
    Kontaktade kliniken och dom sa att jag skulle fortsätta med lutinus till på tisdag (min testdag) och kontakta dom med resultatet då. Så tråkigt att det kanske inte gick vägen den här gången men vi har 6 st blastisar i frysen så jag behöver inte börja om med sprutor än på ett tag iallafall :) 
    Håller tummarna för er andra som ruvar att det går bättre för er <3 

  • Fri 28 Jan 2022 16:11
    #74
    Angelica444 skrev 2022-01-28 08:50:13 följande:

    Igär hade jag bruna och rosa flytningar och en sån jobbig mensvärk och imorse blödde jag som en vanlig mens så förmodligen är det missfall :(
    Kontaktade kliniken och dom sa att jag skulle fortsätta med lutinus till på tisdag (min testdag) och kontakta dom med resultatet då. Så tråkigt att det kanske inte gick vägen den här gången men vi har 6 st blastisar i frysen så jag behöver inte börja om med sprutor än på ett tag iallafall :) 
    Håller tummarna för er andra som ruvar att det går bättre för er <3 


    Åh nej Hjärta
    Så tråkigt med blödning och hoppet grusas. Men det finns en chans ändå.. Och om inte detta försöket så är det ju fantastiskt med 6 blastocyster i frysen! Det är ju riktigt bra Glad
  • Fri 28 Jan 2022 17:02
    #75

    Hoppas att det går bra Angelica, och att det är en ofarlig blödning Hjärta

  • Fri 28 Jan 2022 17:28
    #76

    @barajag36 
    hur gick ultraljudet idag? :)

  • Fri 28 Jan 2022 17:41
    #77


    Idag var min testdag så jag tog ett cb digital och blev överlycklig att det visar 3+!! Vid nitt MA i nov slog den aldrig om till mer än 2-3, så hoppas innerligt att detta bådargott! Testglädjen grusades av att jag åter blödde, för första gången så det syntes i toastolen. Men lättflytande och brunaktig, så jag fortsätter hoppas!

    När jag pratade med kliniken idag dubbelkollade bm att jag testat positivt judt idag. Sen var hon urgullig och vi pratade om min oro. Jsg fick tid gör vul 18 feb, sådet är ju inte så hemskt långt fram. Men dagarna kommer sega sig fram å andra sidan...
    Angelicka, håller tummarna att grav sitter kvar!
  • baraja­g36
    Fri 28 Jan 2022 17:45
    #78
    Islandinthesun skrev 2022-01-28 17:28:53 följande:

    @barajag36 
    hur gick ultraljudet idag? :)


    Hej tack att du frågar! vår resa  avslutades tyvärr idag. Man kunde tyvärr inget se i livmodern & fick även lämna ett akut hcg som visade sig vara noll. Så man sa att det var  utomkvedshavandeskap :( det var verkligen som ett slag i ansiktet! Jag har varken haft smärta eller värk/blödning som ska likna ett missfall så nu får jag invänta på blödningen och ta nya tag sen !
  • Anonym­0810
    Fri 28 Jan 2022 19:07
    #79

    Tycks inte kunna svara på inläggen som ni skriver så jag säger grattis till alla er som plussat och det får bra för och beklagar till er som fått tråkiga besked. 


    Jag hittar inte det någon skrev till mig här i forumet, ber därför om ursäkt att jag inte svarat. 


    Jag minns en fråga. Ang missfall. Mitt första var i vecka 6-7 efter färsk återföring. Sen 2 vid vecka 4 med frysta. Sen mirakulöst mellan ggr så blev vi gravida självmant. Har inte hänt på mååååånga år. Så de två slutade också i v 4. Kliniken menade att det kunde klassa som biokemiska missfall. Oavsett hur de än vill kalla de så gör det sååå ont. Känns som att det är nått fel därinne? :( Nu är jag rätt säker på att det 6:e missfallet på gång. Jag var så lycklig när jag såg ett svagt svagt streck i onsdags och igår (kunde inte hålla mig) så blev det starkare och sen idag, som alla andra gångerna så är stickan lika svag som i onsdags igen. Jag orkar inte detta mentalt vill bara att det ska lyckas!! Min klinik sa, det är ju väldigt ovanligt att man lyckas varje gång så vi vet inte varför det inte tar sig helt. Har bara en till kvar i frysen nu. Min sista chans:( Är det någon som har likadant. Har ni fått testa nått ?annat? för att graviditeten ska ?fastna? andra hormoner, vad som?

  • Fri 28 Jan 2022 19:44
    #80

    Åh nej barajag, jag lider verkligen med dig! Och jag fick ju samma upplevelse på vul 18 nov. Jag hade varit lite orolig innan,men trodde ändå innerst inne jsg skulle få se ett tickande hjärta. Men det syntes bsra en hinnsäck motsvarande v 4+4...

    Men om det var utomkveds  då ska bäl inte hcg vara 0? Då stiger väl hcg eftersom kroppen tror den är gravid. Får du något uppföljande UL?

Svar på tråden Ruvare December/Januari