• Nata1979

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • barajag36
    Emma1b skrev 2022-01-28 19:44:42 följande:

    Åh nej barajag, jag lider verkligen med dig! Och jag fick ju samma upplevelse på vul 18 nov. Jag hade varit lite orolig innan,men trodde ändå innerst inne jsg skulle få se ett tickande hjärta. Men det syntes bsra en hinnsäck motsvarande v 4+4...

    Men om det var utomkveds  då ska bäl inte hcg vara 0? Då stiger väl hcg eftersom kroppen tror den är gravid. Får du något uppföljande UL?


    Hej Emma, tack för omtanken. Dem ringde mig idag då jag lämnade ett akut hcg och att det var noll sa dem vilket innebar att det inte var någon förhöjning av hcg alls. Så jag skulle invänta blödningen som tydligen ska äga rum när som. Jag skulle tillbaka nu på söndag och måndag men behövdes inte då det var noll på hcg. Utan ska bara invänta och sen börja på nytt
  • Emma1b

    Ano ym0810  beklagar och hoppas det visar sig att det är en graviditet. Jag har inte gjort utredning själv,men 2 saker vet jag man kan kolla.
    1. Om man har hög risk för blodproppar, "trögt" blod. Detta kan försvåra implantationen och blodtillförseln till embryot. Behandlas med Trombyl.
    2. Ett överaktivt imunförsvar kan se embryot som en inkräktare som ska attackeras bort. Finns flera alternativa behandlingar på det, ex Intralipiddropp. Vissa andra länder är mer frikostiga med det än Sverige.

    Håller tummarna att ditt plus ändå tar sig! Sträckets styrka beror ju också på hur mycket man druclit, hur länge sen man kissade sist mm. Kram!

  • Anonym0810

    Hej Emma! Tusen tack för ditt svar! Det värmde och tack för tipsen. Ja, det där med överaktivt immunförsvar ska jag kika närmre på. För blodpropp är jag utredd för. 

    Hur går det för dig? 


    Tack igen! Kram

  • Bilbo79

    Hej anonym,

    Jag hoppas att stickorna inte är tillförlitliga och att du är gravid, men jag förstår din oro och kan alltför väl relatera till känslan av att se strecken tyna bort tillsammans med ens hopp Hjärta
    Jag har haft fyra kemiska graviditeter, samt en MA som avstannade i vecka 8+, efter att hjärtljud bekräftats. Jag har alltid fått höra att det är pga min ålder, att en så låg andel av mina ägg är rätt ?programmerade? för att bli ett barn.


    När jag övergick till äggdonation och fick ytterligare en kemisk graviditet kollade jag upp mitt immunförsvar. Jag vet inte om det hjälper över huvud taget då evidensen är begränsad, men nu kör jag med intralipid och prednisolon via Fertilitetsplus sedan min senaste insättning. Än så länge verkar embryot vilja stanna, men det är fortfarande tidigt (vecka 5+0). Vid alla mina kemiska graviditeter hade strecket blivit svagare vid det här laget, och några gånger testade jag negativt på testdagen. 

    Jag har egentligen inga tips att ge dig, varken nu eller framåt, men jag håller tummarna för dig!

  • Emma1b

    Hej!

    Hur går det för er? Angelica har du testat något mer? Jag är helt neurotisk, emellanåt mår jag väldigt illa och tycker det är asjobbigt, sen lättar det och då blir jsg orolig för det!! Blir bäldigt lätt ollamående i jil har jag märkt, och i morgon måste jag sotta i en bil 6.5h. Nåja, det löser sig. Får ta många pauser.

    Fick tid för vul 18 februari så nu är det en evigjeyslång väntan tills dess...

  • Bilbo79

    Jag är också neurotisk ???? Oroar mig för att det inte är som det ska, vill ha försäkringar hela tiden och det går ju inte. Är och åker skidor i helgen och tog inte med några gravtest hit i alla fall. Men har svårt att släppa tankarna som snurrar.

    Emma, det låter som ett positivt tecken med illamående så tidigt (även om det så klart inte är roligt). Du har nog höga hcg-nivåer. Jag har inga direkta symtom. Ont i huvudet, kanske lite trött och kan eventuellt ana ett vagt illamående ibland.

  • Anonym0810

    Hej Bilbo79!

    Tack så mycket för ditt svar! Jag kommer definitivt ta detta med min klinik om det inte tar sig denna gång. Får jag fråga hur gammal du är? Själv är jag av äldre modell och det har inte pratats så mycket om min ålder mer än när man kolla mitt AMH värde. Så det är intressant att höra vad andra kliniker säger. Men du behöver absolut inte berätta om varken ålder eller vad som sagts mer om ens ägg vid äldre åldrar, bara om du vill.

    Håller tummarna för dig!!!Hjärta

    En annan fråga, helt plötsligt avtog smärtan/ömmandet av mina bröst när jag vakna imorse?? Men jag tar Lutinus än. Idag ska min mens egentligen komma och tidigare cyklar så avtar alltid ömmandet på mensda. Men nu har strecket på stickan blivit tydligare?? Så jag förstår inte, avtar biverkningar från Lutinus efter en veckas användning?? Eller är det min kropp som tror den ska ha mens eller har graviditeten avstannat? Är det mågon som har erfarenhet av detta??
    Ta hand om er!!Hjärta

  • Angelica444
    Emma1b skrev 2022-01-29 21:56:34 följande:

    Hej!

    Hur går det för er? Angelica har du testat något mer? Jag är helt neurotisk, emellanåt mår jag väldigt illa och tycker det är asjobbigt, sen lättar det och då blir jsg orolig för det!! Blir bäldigt lätt ollamående i jil har jag märkt, och i morgon måste jag sotta i en bil 6.5h. Nåja, det löser sig. Får ta många pauser.

    Fick tid för vul 18 februari så nu är det en evigjeyslång väntan tills dess...


    Nej jag ska testa på tisdag men det finns inte mycket hopp kvar. Har haft mensliknande blödning sen i fredags morse som nu börjar avta men det har varit slemmigt blod så det måste varit missfall. Vill helst inte ta ett test för att jag vet att det kommer visa ?inte gravid? :( 
  • Islandinthesun

    Känner verkligen med er som fått dåliga besked i dagarna. Inte nog med att vi inte blivit föräldrar som vi önskat så ska hela processen kasta en mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Men men, bara att bryta ihop och komma igen! Det är det enda vi kan göra!

    Jag har gått från att inte våga testa, inte ens på testdagen till att testa hela varje dag och jämföra sträck. Nu räknar jag ner dagarna till testdagen på onsdag 2/2. Det är nästa milstolpe.

    Testerna är tagna R5, 7, 8, 9, 10, 11 (idag). 


  • Anonym (Snöoväder)
    Islandinthesun skrev 2022-01-30 10:19:31 följande:

    Känner verkligen med er som fått dåliga besked i dagarna. Inte nog med att vi inte blivit föräldrar som vi önskat så ska hela processen kasta en mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Men men, bara att bryta ihop och komma igen! Det är det enda vi kan göra!

    Jag har gått från att inte våga testa, inte ens på testdagen till att testa hela varje dag och jämföra sträck. Nu räknar jag ner dagarna till testdagen på onsdag 2/2. Det är nästa milstolpe.

    Testerna är tagna R5, 7, 8, 9, 10, 11 (idag). 


     


    Grattis och vilken fin stegring! Solig
    Jag är bara på ruvardag 3 här, så lite för tidigt att testa och så sitter ovitrellen fortfarande i. 
Svar på tråden Ruvare December/Januari