• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33335 visningar
    155 svar
    155
    33335

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Anonym (Anony­m27)
    Sun 30 Jan 2022 21:22

    Måste även fråga hur era kliniker gör med Lutinus. fick mina 2 första insättningar inget lutinus (då de slutat ge de) men bad om att få de nu efter 2 misslyckande så är ny med lutinus. Har de varit självklart för era kliniker med lutinus? eller har ni som mig, fått bett om de? 

  • Anonym (Snöov­äder)
    Sun 30 Jan 2022 22:20
    Anonym (Anonym27) skrev 2022-01-30 21:22:10 följande:

    Måste även fråga hur era kliniker gör med Lutinus. fick mina 2 första insättningar inget lutinus (då de slutat ge de) men bad om att få de nu efter 2 misslyckande så är ny med lutinus. Har de varit självklart för era kliniker med lutinus? eller har ni som mig, fått bett om de? 


    Det var tidigt du fått innan, men kan säkert vara olika mellan graviditeter, hoppas att du snart kan se något!

    Har bara fått lutinus vid ET och då har jag gjort äp innan, är väl för att hjälpa kroppen då man inte haft någon naturlig äl. Vid FET har de sagt att det inte behövs då kroppen ska klara själv att producera det som behövs. Beror ju säkert på varför man går igenom ivf, vad som kan vara orsaken bakom och så.
    Hoppas fler kan ge lite svar när de fått lutinus eller vad ni fått för förklaring Glad
  • Sun 30 Jan 2022 22:28

    Hej, är på RD 3 här. Har också ångest idag. Vill bara veta, har det gått eller inte. jag tar Crinon, någon mer som gör det? Har testdag 10/2.

  • Sun 30 Jan 2022 22:41

    Hej, Hoppar in här på RD 2 med en blasto från frysen!


    Sista blaston från frysen, så blir det inget så måste vi vänta några månader och sedan hoppa in i IVF 4, så är väldigt pepp på att detta ska gå vägen, men realistiskt sätt så kommer det förmodligen inte göra det. Känns som att det är något större fel än bara "otur" efter så många ronder. De flesta verkar ju ändå bli gravida inom 3 IVF. Hoppas vi har många plus framöver här inne!

  • Mon 31 Jan 2022 09:05

    @Gulgja Jag gjorde FET den 19/1. 5-dagars Glad
    Har gjort ett ET och en FET tidigare som inte gått vägen.

    @Anonym27 Jag tar Cyclogest morgon och kväll. Tror det är samma funktion som Lutinus.

  • Mon 31 Jan 2022 09:07

    Lycka till @Kajo och @Dibella! Heja!! Glad

  • Mon 31 Jan 2022 09:48

    Tack islandinthesun! 


    Inga symtom änsålänge, hade gärna haft lite molvärk i livmodern eller ömma bröst eller något. Så svårt att känna att det ska gå vägen när man inte känner något alls, ni som plussat, kände ni något innan pluset eller var pluset helt oväntat?

  • Mon 31 Jan 2022 12:54

    @Dibella Jag har egentligen haft mindre symptom nu när jag plussat än jag har innan mens. Jag brukar ha ganska mycket mensvärk och ont i brösten. Nu har jag ingen mensvärk och brösten pirrar bara då och då.

  • Mon 31 Jan 2022 13:10
    Islandinthesun skrev 2022-01-31 12:54:10 följande:

    @Dibella Jag har egentligen haft mindre symptom nu när jag plussat än jag har innan mens. Jag brukar ha ganska mycket mensvärk och ont i brösten. Nu har jag ingen mensvärk och brösten pirrar bara då och då.


    Skönt att höra ändå, att det inte behöver vara en massa symptom innan. Man är så trött på att inte veta vad det är som inte fungerar och varför det inte fäster. Men någon gång kanske lyckan vänder {#emotions_dlg.flower}
  • Mon 31 Jan 2022 13:45

    Tack @islandinthesun 
    vilken dag är du på nu i din cykel? har du haft BIM än? Vad är dina symptom. Jag har börjat bli lite hård i magen men är ganska övertygad om att det är pga crinone (progestero). tar du något för hjälpa till? 


    har ni andra något symptom än? Jag har känt pyttelite molvärk. Men kan ju också vara pga Insättningen. Men samtidigt ska man väl inte känna av det fyra dagar efteråt? Åh denna väntan.

Svar på tråden Ruvare December/Januari