• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33330 visningar
    155 svar
    155
    33330

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Mon 31 Jan 2022 15:23
    Dibella skrev 2022-01-31 13:10:46 följande:
    Skönt att höra ändå, att det inte behöver vara en massa symptom innan. Man är så trött på att inte veta vad det är som inte fungerar och varför det inte fäster. Men någon gång kanske lyckan vänder {#emotions_dlg.flower}
    hur Många återföringar har du gjort? 
  • Mon 31 Jan 2022 15:41
    Kajo skrev 2022-01-31 13:45:11 följande:

    Tack @islandinthesun 
    vilken dag är du på nu i din cykel? har du haft BIM än? Vad är dina symptom. Jag har börjat bli lite hård i magen men är ganska övertygad om att det är pga crinone (progestero). tar du något för hjälpa till? 


    har ni andra något symptom än? Jag har känt pyttelite molvärk. Men kan ju också vara pga Insättningen. Men samtidigt ska man väl inte känna av det fyra dagar efteråt? Åh denna väntan.


    Jag är på dag 30 i min cykel. BIM var i torsdags/fredags.

    Min testdag är på onsdag, då har det gått 14 dagar sedan återföringen.

    Åh nej! Hård mage! När jag  var gravid med min son 2017 var min mage hemsk, så hård att det var outhärdligt. Jag fick då börja med Laktulos varje dag under resten av graviditeten. Fungerade toppen!
  • Mon 31 Jan 2022 16:33
    Kajo skrev 2022-01-31 15:23:56 följande:
    hur Många återföringar har du gjort? 

    Gjort 3 ET och detta är min andra FET, så 5 allt som allt över 3 IVF cykler :)


    Du då?

  • Tue 1 Feb 2022 07:14
    Islandinthesun skrev 2022-01-30 10:19:31 följande:

    Känner verkligen med er som fått dåliga besked i dagarna. Inte nog med att vi inte blivit föräldrar som vi önskat så ska hela processen kasta en mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Men men, bara att bryta ihop och komma igen! Det är det enda vi kan göra!

    Jag har gått från att inte våga testa, inte ens på testdagen till att testa hela varje dag och jämföra sträck. Nu räknar jag ner dagarna till testdagen på onsdag 2/2. Det är nästa milstolpe.

    Testerna är tagna R5, 7, 8, 9, 10, 11 (idag). 


     


    Jag testade min första nu på morgonen (RD5). Hade inte en tillstymmelse till sträck. Har du det på ditt test på rd5, svårt att se. Ser att där är ett svagt streck på rd7:)
  • Tue 1 Feb 2022 07:17
    Kajo skrev 2022-02-01 07:14:40 följande:
    Jag testade min första nu på morgonen (RD5). Hade inte en tillstymmelse till sträck. Har du det på ditt test på rd5, svårt att se. Ser att där är ett svagt streck på rd7:)
    Testade även jag på morgonen (RD6) 3 dagars. Inte ens en skugga av ett sträck. Vet att det är tidigt? men man hade ändå hoppats 
  • Tue 1 Feb 2022 08:23
    +1

    Tycker det är lite tidigt för båda två, Gulgja och Kajo, håller tummarna för att det dyker upp ett streck nu i dagarna för er Hjärta

  • Tue 1 Feb 2022 08:42
    Kajo skrev 2022-02-01 07:14:40 följande:
    Jag testade min första nu på morgonen (RD5). Hade inte en tillstymmelse till sträck. Har du det på ditt test på rd5, svårt att se. Ser att där är ett svagt streck på rd7:)
    God morgon! Nej, på Rd5 var det ingenting. Precis som du säger kom första svaga vid Rd7. Även detta rätt tidigt... 
  • Anonym (Anony­m27)
    Tue 1 Feb 2022 10:08

    Rd 8 idag, inte ens ett svagt sträck :( 1 5 dagars kvar i frysen så hoppas på bättre tur med den.. 

  • Tue 1 Feb 2022 12:02
    Dibella skrev 2022-01-31 16:33:12 följande:

    Gjort 3 ET och detta är min andra FET, så 5 allt som allt över 3 IVF cykler :)


    Du då?


    Jag har gjort totalt 9 insättningar, 3 färska och 6 frysta. Jag ska tillägga att jag har två barn! Mitt 7 ägg blev en graviditet till slut, jag bytte klinik och började med menopur istället. Tog även antibiotika innan insättningen, sen blev det frysåterföring två år senare och det blev vårt andra barn.  u provar jag för tredje gången med en blastas från samma plock! Jag har även haft två utomkveds och 2MA och två vanliga missfall. Så testade positivt 8ggr. Men innan det blev vårt första barn kämpade vi i tre år med ivf:er. Första barnet va mitt första positiva graviditetstest.
  • Tue 1 Feb 2022 12:38
    Anonym (Anonym27) skrev 2022-02-01 10:08:43 följande:

    Rd 8 idag, inte ens ett svagt sträck :( 1 5 dagars kvar i frysen så hoppas på bättre tur med den.. 


    Finns ju de som får positivt sent såklart, men inte alltid man orkar hålla ut och hålla hoppet uppe. Hoppas verkligen att det går vägen för dig nästa gång.


     


    Kajo skrev 2022-02-01 12:02:39 följande:
    Jag har gjort totalt 9 insättningar, 3 färska och 6 frysta. Jag ska tillägga att jag har två barn! Mitt 7 ägg blev en graviditet till slut, jag bytte klinik och började med menopur istället. Tog även antibiotika innan insättningen, sen blev det frysåterföring två år senare och det blev vårt andra barn.  u provar jag för tredje gången med en blastas från samma plock! Jag har även haft två utomkveds och 2MA och två vanliga missfall. Så testade positivt 8ggr. Men innan det blev vårt första barn kämpade vi i tre år med ivf:er. Första barnet va mitt första positiva graviditetstest.

    Låter verkligen som en resa! Kul att ni fick barn tillslut och även hade kvar från senaste plocket. Finns ju fortfarande chans att det blir ett plus så håller tummarna! Har ni några kvar i frysen om denna inte går vägen?


    Min sambo har en dotter sedan tidigare men jag har inga barn och det verkar vara hos mig svårigheten ligger samt låg AMH, så vi får se om det går vägen, i dagsläget så känns det inte så när man försökt i så många år på egen hand och med IVF utan ett enda plus.


     

Svar på tråden Ruvare December/Januari