• Wed 22 Dec 2021 21:39
    33340 visningar
    155 svar
    155
    33340

    Ruvare December/Januari

    Fler än jag som ruvar?

    Jag är på ruvardag 1efter en FET, en 5 dagars blastocyst/8 cellig.

    När fäster det? Någon som känt några symtom? Känner man när det fäster?

  • Svar på tråden Ruvare December/Januari
  • Wed 2 Feb 2022 08:56

    Testade imorse på RD 5 och fick blankt såklart. Finns säkert nån liten chans att det slår om kommande dagarna, väntar mens om 4 dagar. Men har inte stora förhoppningar. Blir att preppa inför IVF nr 4 om några månader istället. Lycka till, för er som fortfarande ruvar Hjärta

  • Wed 2 Feb 2022 10:12

    Dibella mitt test var helt blankt rd5, rd6 en svag skugga som inte gick att fota och rd7 tydligt plus, så det är absolut inte för sent!

    Jag mår inte lika illa nu som för några dagar sen,men är sjukt trött och jättehungrig! Om man nu inte ska äta för två, varför blir man då hungrig gör två? Obestämd

  • Wed 2 Feb 2022 10:15
    Emma1b skrev 2022-02-02 10:12:18 följande:

    Dibella mitt test var helt blankt rd5, rd6 en svag skugga som inte gick att fota och rd7 tydligt plus, så det är absolut inte för sent!

    Jag mår inte lika illa nu som för några dagar sen,men är sjukt trött och jättehungrig! Om man nu inte ska äta för två, varför blir man då hungrig gör två? Obestämd


    Var det på vanliga test eller testa tidigt test? De jag använder bör ändå visa från 10mlU.


    Skönt med symtom ändå, även om det kan vara frustrerande att vara hungrig men inte få äta för två {#emotions_dlg.flower}

  • Wed 2 Feb 2022 12:52

    @Dibella mitt test var också negativt R5. Först vid 7 dagar kunde jag se något. Ge inte upp Glad

  • Wed 2 Feb 2022 13:00
    Islandinthesun skrev 2022-02-02 12:52:02 följande:

    @Dibella mitt test var också negativt R5. Först vid 7 dagar kunde jag se något. Ge inte upp Glad


    Tack för lite hopp. Var det på testa tidigt test som känner av från 10mlU eller "vanliga" som är från 25 mlU
  • Wed 2 Feb 2022 17:02

    RD7 med fryst 3-dagars. Negativt idag igen med testa tidigt. Ska kanske inte kasta in handduken än men har NOLL symtom fortfarande förutom lite lite ömmande bröst. Tar predis, progynon och lutinus så det brösten ömmar väl på grund av det. 

    Kommer testa varje dag tills RD 11 som är på lördag. För då borde ett test plocka upp det. 

  • Wed 2 Feb 2022 20:54

    Jag har ett svagt streck idag rd6, men Va skeptisk så jag bad min man kissa på en sticka också och jodå det är faktiskt stor skillnad på hans och mitt! :) 

  • Wed 2 Feb 2022 21:12

    Grattis Kajo! Du är gravid men inte din sambo Cool

    Dibella det var visserligen vanliga test, men tycker ändå inte du ska ge upp än.

    Hur ska man klara att jobba med denna trötthet?! Idag har mitt fokus och min initiativförmåga varit allt annat än på topp.

    Imorgon har jag inskrivning på mvc, känns som att jinxa det att ha inskrivning innan vul,men bm ville boka in det redan nu. Gissar att vårt samtal Imorgon kommer handla mycket om min oro.

  • Thu 3 Feb 2022 08:23

    Testdag igår och det blev positivt. Inte riktigt så starkt sträck som jag förväntat mig, så nu har oron kickat igång på riktigt.

    Hur gör man för att få ett HCG-blodprov? Är det MVC, Vårdcentralen? Vart vänder man sig? 

  • Thu 3 Feb 2022 10:59
    Islandinthesun skrev 2022-02-03 08:23:07 följande:

    Testdag igår och det blev positivt. Inte riktigt så starkt sträck som jag förväntat mig, så nu har oron kickat igång på riktigt.

    Hur gör man för att få ett HCG-blodprov? Är det MVC, Vårdcentralen? Vart vänder man sig? 


    Åh känner igen mig, då jag hade precis samma nu men vill försöka dämpa din oro. 


    Gjorde ett test i förrgår (RD13) som var så svagt positivt att det knappt gick att se. Igår var det tydligare, men fortfarande för ljust för att det skulle kännas bra, var jätteorolig.Testade både med CB early och ett annat superkänsligt test (10), så jag tyckte att det borde ge ordentliga utslag när jag var över BIM och på RD14. Fick göra blodprov igår och de var jättenöjda, hade HCG på 660. Så det visar sig inte alltid på testen så som man (jag) kanske skulle vilja. 

Svar på tråden Ruvare December/Januari