• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125800 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125800

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Thu 6 Jan 2022 19:47
    #1

    Välkommen hit! Härligt att vara så nära insättning. Känns det hoppfullt att gå vidare med äggdonation? När väntas insättning? Gör din klinik det i naturlig eller stimulerad cykel?

    Vi är några stycken här så jag hoppas de andra från 2021-tråden hittar hit.

    Själv köar jag bara än så länge, kommer kanske fram till sommaren. Vi får se. Men hänger här för att förbereda mig.

  • Thu 6 Jan 2022 21:37
    #2

    Tack! Tvekade på om jag skulle skriva ett inlägg eller inte. Är egentligen ganska privat av mig. Men behöver kunna bolla med andra i samma situation.

    Kliniken har inte öppnat än efter jul och nyår, så jag har inget exakt datum. Tanken är att det ska ske i naturlig cykel. Är bara van vid IVF med massa sprutor och hormoner, så lite svårt för mig att greppa att det närmar sig. Dock är jag nog mer påverkad av det än jag inbillar mig, jag är nära till gråt hela tiden. Otroligt känslomässig process.

    Jag hoppas tiden i kön går fort för dig.

  • Fri 7 Jan 2022 08:24
    #3
    +1

    Hej alla
    Jag har kört i gång med Progynol i slutet på december och om allt går som det ska är planerad insättning på onsdag nästa vecka. Vi tog beslut om äggdonation i i slutet på oktober.

    Under tidigare landstingsfinansierad ivf med egna ägg tycker jag allting gick så långsamt med semesterstängningar och väntetider med att få starta. Nu känns det som att allting går så fort så jag har knappt hunnit förstå att vi har kört igång. Kanske är det bra med julen i mellan så att man får annat att tänka på för en stund och som har bidragit till denna känslan.

    Sagan jag hoppas att din klinik öppnar snart så att du får köra igång. Jag förstår din otålighet med att bara gå och vänta nu.

  • Sun 9 Jan 2022 14:54
    #4

    Kul att ni båda kommit så långt och snart får försöka. Spännande att få följa er! Om ni vill svara: vilka kliniker har varit så snabba? Jag köar till en klinik i Danmark.

  • Sun 9 Jan 2022 19:21
    #5

    Jag hoppar oxå in här. Har tidigare gjort tre misslyckade försök med ÄD på AVA Riga (som drog ut på tiden iom Covid-19). Nu gör vi nya försök hos Olga i St Petersburg istället.

    Eftersom tidigare ÄD-försök har misslyckats vill de göra en provbehandling först, för att se att alla förutsättningar finns, så första besöket på kliniken blir i mars, utan ET. Om allt ser ok ut blir det ET i maj.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Mon 10 Jan 2022 07:34
    #6
    Kronärtskocka skrev 2022-01-09 14:54:43 följande:

    Kul att ni båda kommit så långt och snart får försöka. Spännande att få följa er! Om ni vill svara: vilka kliniker har varit så snabba? Jag köar till en klinik i Danmark.


    Jag är hos GynHälsan i Uppsala. De stod att de inte hade några väntetider på hemsidan så det var största anledningen till att vi valde dem. Vi hade först valt Livio men de hade upp till ett årsväntetid, vilket efter alla misslyckade Ivf;er kändes helt omöjligt att bara gå och vänta i ett år.

    Vet du något om hur lång kötid det är i Danmark? Så att du har något att gå på?
  • Mon 10 Jan 2022 19:35
    #7
    Tekannans skrev 2022-01-10 07:34:14 följande:

    Jag är hos GynHälsan i Uppsala. De stod att de inte hade några väntetider på hemsidan så det var största anledningen till att vi valde dem. Vi hade först valt Livio men de hade upp till ett årsväntetid, vilket efter alla misslyckade Ivf;er kändes helt omöjligt att bara gå och vänta i ett år.

    Vet du något om hur lång kötid det är i Danmark? Så att du har något att gå på?


    Ja, de verkar snabba iom att de har frysta ägg. Och små bebisar vet jag att flera fick förra året. Skönt att vara på gång så fort!

    De beräknade att det kan ta upp till sex månader, men allt beror på vilka donatorer de får in, hur de matchar med just mig. Har ställt in mig på maj/juni.
  • Mon 10 Jan 2022 20:47
    #8

    Vi är under behandling hos Livio. Ställde oss i kö för ungefär ett år sen och har blivit matchade två gånger tidigare, men då har det tyvärr inte blivit några ägg till oss. Men nu vid tredje matchningen gick det vägen. Ska dit på undersökning nästa vecka, hoppas allt ser bra ut och att vi får datum för planerad insättning. Just nu är det bara att vänta.

  • Tue 11 Jan 2022 08:49
    #9
    +1
    TaleOfBrokenEggs skrev 2022-01-10 20:47:49 följande:

    Vi är under behandling hos Livio. Ställde oss i kö för ungefär ett år sen och har blivit matchade två gånger tidigare, men då har det tyvärr inte blivit några ägg till oss. Men nu vid tredje matchningen gick det vägen. Ska dit på undersökning nästa vecka, hoppas allt ser bra ut och att vi får datum för planerad insättning. Just nu är det bara att vänta.


    Kul med matchningen! Äntligen efter så lång väntan det måste ju kännas otroligt spännande. Då är ni igång inför våren ju. Nästa vecka, är det UL för att titta på livmodern eller vart är du i processen? 

    Jag ska till kliniken imorgon för insättning. Jösses vad nervöst! Ingen får ringa till mig idag! Jag är livrädd att det är kliniken som ringer och meddelar att det inte ser bra ut och att vi måste avbryta Mååånga timmar kvar tills imorgon.
  • Tue 11 Jan 2022 21:25
    #10

    Stort lycka till imorgon! Jag håller tummarna för dig.

Svar på tråden Äggdonation 2022